Monday, December 13, 2010

Si Lancang Kuning

Bercerita dengan kawan kisah seorang bermulut lancang . Tahu lancang ? bukan lancang kuning hehehe . Tu citer P Ramlee . Kalau kat Johor , lancang ni kiranya macam mulut lepas ler , mulut pedas , cakap ikut suka hati nenek tiri dia je hehehe . Tu kira mulut lancang lah tu . Tak tahu ler negeri lain guna perkataan sama ke tidak .

Jadi adalah seorang manusia bermulut lancang ni , aku ni antara manusia yang terpilih ler , selalu menerima 'impak maksima' dari kelancangan mulut dia tu . Kadang2 aku rajin je membalas dengan kelancangan jugak . Tapi kdg2 tu malas nak layan . Nak 'menyebis' orang pun ikut mood jugak . Hahaha . Kdg2 takder mood , sebab tgh mood baik . Kekeke .

Tadi pun meluahkan rasa diatas 'kisah2' kelancangan yang kami2 terima . Kira ala2 kisah benar ler , cuma Kisah Benar ni tak masuk TV . Hahaha .

Manusia lancang ni , mmg ada kat mana2 . Alah , aku pun kdg2 lancang jugak kekeke . Nak jupe yang tak lancang ni mmg payah sangat . Rasanya dua tiga persen je kot . Tu pun dah tambah ngan makhluk bisu skali . Kalo tolak yang bisu , lagi kurang persen tu .

Cuma yang tak best tu , bila dia lancang kat orang ...boleh plak . Tapi bila kena batang hidung sendiri , pandai marah .

Lancang ke camtu ? apa plak ...tu kira baru 36 degree tu ..... rendah apa .... kalo demam , p klinik , mmg doktor tak kasik MC pun . Dia tu kadang2 serbis ...sampai 40 degree .... tu bukan dapat MC lagi tu . Kalo tak dirawat boleh mendatangkan kecacatan otak . Hehehe

Seorang kawan lagi kata "Kawan ko si A tu , mulut boleh tahan ....." (kawan saya namanya Shuzila-bukan nama sebenar kekekekek , yang A tu plak kawan saya dari opis lama dulu ...)

aku pun balas "yelah ...asek kita je kena , mana tahan .... sesekali , nak juga mengenakan" wakakakakak

Tapi harap maklum ...citer Si Lancang Kuning kat atas tu ...bukan citer Shuzila kawan saya ...citer dia part bawah je ... kekekeke

Nama2 lain dirahsiakan ....mueheheheheh

No comments:

Post a Comment