Thursday, December 23, 2010

Meniti diatas jambtan yg kuat,berlari dipadang yg luas,berenang dilaut yg tenang,itu tidak menjadikan kita seorang yg hebat dalam bidang itu,cuba kita meniti di jambtan yg goyang,berlari diatas lumpur dan lopak air,berenang dilautan yg bergelora ombak,pasti menjadikan kita seorang yg tabah,kuat n hebat

Saya menerima ayat ini dari seorang teman . Saat saya rasa saya sudah tidak kuat utk bangun kembali . Saat saya rasa hampir putus asa , takut untuk mencuba lagi dan saya rasa hilang perhatian dari yang diAtas sana .

Saya tahu , itu bisikan syaitan . Mana mungkin yang diAtas sana lupa pada hambanya . Mana mungkin . Kalau saya yang lupa padaNya , barangkali ye .

"sabar , Allah sedang menduga"

itu ayat yang saya pernah beri pada dia . Saat dia tak mahu bangun lagi dan meratapi hidupnya . Dan hari ini dia sudah kembali berdiri dan berlari . Seperti yang saya pernah lakukan dia . Dulu dia kata mahu sekuat saya , sehebat saya dan seyakin saya . Tapi hari ini , 'ikonnya' itu sudah separuh putus asa .

Tak pernah jatuh itu tak hebat . Kalau tak jatuh , tak tahu macam mana nak bangun . Orang yang saban harinya penuh dengan liku pasti akan lebih segak melangkah , lebih yakin , berani dan tabah berbanding orang yang jalannya lurus dan terus . Dia tentu akan mudah
berputus asa walau ujiannya tak seberapa .

Sabar , hari ini langit kita mendung . Mentari ditempat lain . Esok lusa , mentari itu pasti singgah ke sini .

Bangun , dan yakinlah ...Allah akan selalu ada disitu . Melihat , mendengar dan membantu .

Suami saya selalu berkata "honey kan kiut ...orang kiut mesti kuat" hehehe . Saya menangis waktu saya menulis . Ayat tu , saya yang selalu kata . Saya selalu kata pada dia , "honey kiut ..." hahaha . Dia ulang ayat saya . Dia kata Allah sayang saya , sebab tu jalan saya seperit ini .

Entahlah . Saya berpaut pada mereka . Jangan mereka rebah , nanti pada siapa lagi boleh saya harap ?



No comments:

Post a Comment