Friday, December 10, 2010

Gumbira rasa di hati ....hehehe

Siap nyanyi2 tu ..betapa punya gumbira .

Gembira pertama , macam biasa sebab hari ni jumaat ...esok cuti ....hehehe biasalah , kalo jumaat mmg hepi semacam je . Cuba kalo isnin , segala sakit nak datang ..dari atas kepala sampai hujung kaki , sampai boleh jadik kompius nak kasik ubat kat mana ...kepala ke , kaki ke hehehe

Gembira kedua , tadi sajer je gatal2 cek akaun ...cewah2 ...ada floating cheque .... royalti lah tu . Saper lagi nak masukkan duit dalam akaun aku ni . Kalau tolak duit , mmg selalu ler . Ada je bendanya hahahah . Tapi taklah banyak sangat , takderlah juta2 macam selalu (ha! nipulah sangat , mana pernah dapat royalti juta2) hahahaha

Sebenarnya tengah tunggu advance royalti buku baru . Tup2 , royalti buku lama plak menjengah . Patutlah malam tadi mimpi ikan . Kan orang kata kalo mimpi ikan nak dapat rezeki . Ha! toksah nak percaya sangat , kang jadi khurafat plak . Entah2 kebetulan je , dah siangnya tu aku tgk ikan , malam termimpi ikan heheheh . Kang korang percaya , aku plak dapat saham dosa sebab menyesatkan korang hehehe

Kalo cheque tu floating sehari , esok ada tak ? esok sabtu . Harap ada ler . Heheheh , bleh aku berpoya2 extra sket . Kekekek . Eh! bukan azam tahun baru aku nak kurang berpoya2 ke ? nak simpan duit banyak2 ? nama pun azam baru . Kan masih tahun lama ...ada beberapa minggu lagi . (alasan lah tu )

Lagipun mmg nak p Alamanda minggu ni , nak belikan set teko yang mak aku nak sangat tu . Hari tu kan raya haji dia datang KL , nampak set teko tu . Terlupa nak beli bila dah pusing2 kat Alamanda tu .

Tapi ..tempahan baju tengah melambak kat umah tu . Semua nak pakai sebelum tahun baru . Huhuhuh . Pelanggan2 setia lak tu . Oh Ya! ada seorang pelanggan cerewet hantar tempah baju , tapi aku dengan muka toya kata "tak amik lah kak skang ni ...banyak tempahan" hehehe sesungguhnya ayat aku tu tipu kekeke . Sorry ler kalao cerewet sangat , tempah jelah kat orang lain , anggap je bukan rezeki saya kekekeke . Kalo komplen sket2 , ok jer ...selalu je .... Tapi kalo melampau2 tu ...tak kosa mak nyah heheheheh

Bukan musim raya , banyak mananya . Aku sebenarnya malas nak amik baju dia lagi sebab dia cerewet sangat . Kang sebulan aku mengerjakan baju dia je , tak sempat buat keje lain . Dah ler aku dah kumpul resipi banyak ni . Aku bajet2 habis jahit karang nak buat hehehe . Sebenarnya nak buat awal bulan hari tu lagi . Nak buat macam mana , tiba2 je orang hantar baju banyak ..musim kenduri kawen.

Cakap pasal kenduri kawen dan baju baru , januari 1st ni nak p Perak meminangkan adik aku . Aku lom ada baju lagi . Takperlah kalo tak sempat . Aku pun banyak baju yang baru pakai sekali dua je . Kebaya pun banyak , tu mmg aku tak pakai p keje pun . Tak masuk kebaya ketat hitam aku tu . Hahaha . Mak aku mesti gelak kalo tahu . Hari tu nak sangat buat ketat2 ikut badan , perasan kurus . Skang dah takleh butang . Baru dua tiga kali je pakai . Hampagas tul . Tapi aku mmg kurus apa ...hahahaha

No comments:

Post a Comment