Thursday, December 2, 2010

2 Kali Kalut

Kalut nombor 1

Saya telah kehilangan 'barang berharga' saya . Adui , sampai sekarang takleh nak pk ni macam mana boleh hilang . Heheheh . Masih mode "aku tak percaya" . Benda tu bukan lah emas , perak ke . Tapi kalo nak nilai , 'benda' tu lagi mahal . Macam mana kalau orang jumpa ? adui , malu gila nak mengaku ni . Puas gila pusing2 carik 'benda' tu tapi masih tak jumpa . Dua tempat je kalau ada pun , toilet dengan pantry sebab tu lokasi terakhir saya pergi sebelum saya pasti saya dah kehilangan benda tu . Tapi dua2 tempat tu takder ! apa kemungkinan yang ada ?

1-terflush dalam lubang jamban ? sbb masa tu ada p toilet . Tapi agak mustahil . Benda tu besar . Mampu ke nak masuk dalam lubang jamban . Lagipun saya mesti perasan kalo benda tu termasuk kat dalam lubang jamban .

2- ada orang amik ? huhuhu lagi mustahil . Makhluk manalah yang gila nak amik barang orang sampai barang tu pun nak diambil . Gila tak logik , gila terdesak .

Kemungkinan yang ada dan paling dekat saya boleh pk - makcik cleaner dah jumpa dan dah buang . Sebab dulu tertinggal sabun muka kat toilet , sepantas kilat makcik indon tu buang aku punya pencuci muka . Gila efisyen !

Harap takder lah orang jumpa barang tu . Barang tu satu hal . Barang tu plak aku letak dalam tote beg kaler hijau yang comel yg memang aku sayang . Aku ni kan 'green mania' sume yang kaler hijau mmg aku sayang gila . Laki aku pun kata aku obses dengan kaler hijau . Beli apa2 , mesti kaler hijau dulu . Kalau takder baru pk kaler lain . Nasib naik aku tak pilih laki kaler hijau . Kalu tak ..dapat ler mak aku menantu monster ink ...alah makhluk yang kuar dari paya tu ..dolu2 kan ada kartun tu . Kalau tak pun SHREK hahahhaa gila naya ....

Hai ..apa nak dikata ...

Kalut nombor 2

Masa nak smyg kt pantry , jupe kawan . Kitorang ni sembahyang kat bilik kecik tepi pantry tu je . Malas nak naik surau tingkat 19 sebab tunggu lif lagi lama dari smyg . Jadi malas . Semayang je kat situ . Selesa je pun .

Jadi masa lepas smyg , kawan ni kata

"akak ada muffin , nak rasa?" aku pun kata ok jelah . Aku ni malas nak byk2 cikadak sangat . Tapi dia kata plak .

"tapi dah expired" aku pun pk dalam hati . Ni apa lak brg dah expired nak bagi aku makan . Dan buat apa lak dia simpan brg expired ? cam pelik .

"mana dapat ?" aku tanya plak .

"ada masuk bisnes , dapat ler ..." kira cam sampel lah kot .

"tp dah expired ...tulis situ 26 december" muka selamba je dia cakap camtu .

aku balas balik ..."26 december ? hari ni kan baru 2 december..."

"oh ya ..." dia pandang aku sambil gelak2 ....

aduilah ..kot ye pun tak sabar nak krismas ...sabar ler ..aku yg berkeluarga mertua yg sambut krismas pun tak camtu hahahaha

No comments:

Post a Comment