Tuesday, December 21, 2010

Mengadu Domba

Saya dihubungi oleh seorang kawan ... saya katakan dia A je . 'A' ni kawan baik saya sejak sekian lama . Jadi dah nama nya kawan baik maka saya kata lah dia baik . Takkan saya nak baik dengan orang jahat pulak kan ? kalo setakat kurang baik dia yg sket2 tu ...tutup mata jelah . Saya pun bukan baik sangat hehehe . Boleh je dia tutup mata . Bukan salah besar pun . Bukan bunuh orang , rogol orang ke ....jadi masih boleh kalo nak tutup mata .

Lepas bersembang2 macam selalu , dia pun tanya "ko ada kol B ?" . B ni pun kawan baik saya jugak . Saya pun jawab jelah ..."ada" ...kalo saya tak kol B , B kol saya . Nama pun kawan kan .

Dia kata lagi ..."ko nih hati2 sikit dengan B tu ..dia tu bla bla bla" saya dah mula rimas . mode seronok cerita tadi dah tukar mode menyampah . Bukan menyampah ngan dia . Tapi menyampah dengan perangai suka adu domba ni . Saya tahu A dengan B ni ada 'kisah silam' . Saya paham kalo dia tak suka dengan B . Saya paham kalo dia sakit hati dengan B walaupun saya dan kawan2 dah buat macam2 nak bagi dua orang ni berbaik . Tapi janganlah babitkan saya .

Saya tak cakap apa2 kat dia . Sbab kalo saya cakap pun , saya tahu dia takkan terima . Karang dia kata saya sebelahkan B pulak . Dua2 ni kawan saya . Tak naklah nampak sebelahkan A atau sebelahkan B ...

Saya cuma tukar tajuk bila dia dah mula masuk jarum . Macam tu lah saya buat setiap kali dia dah mulakan scene adu domba ni .

Buat A ...sudah2 ler . Aku faham rasa sakit hati tu , tapi sampai bila ? teruskan hidup . Kalau tak boleh terima pun , biarkan dia lalui kehidupan dia . Kita teruskan kehidupan kita .

B tak pernah citer yang tak elok pasal A pun ... jadi sudah2 ler . Jangan babitkan aku pulak . Kalau rasa nak aku bergaduh dengan B , tak kawan B ....mmg tak . Aku tak nak sebelahkan sesiapa . Sebagai kawan , aku dah buat apa yang aku patut buat . Aku pun pernah sakit hati kat orang . Aku paham , aku pernah dilukakan ..aku paham . Tapi jangan buang masa nak curah garam dalam luka tu . Diri sendiri yang sakit ... jalan masih jauh .... kalau panjang umur , esok kita masih perlukan kehidupan ... jangan rosakkan masa depan sendiri .

Aku sayang dua2 nya ... dan aku tak nak kehilangan kedua2 nya ....

No comments:

Post a Comment