Tuesday, December 28, 2010

Senyum .....

Masa zaman sekolah , sampai lah ke uni , aku ni kira golongan yang suka senyum . Senyum sana sini . Tegur mmg taklah . Aku ni kan kategori berat mulut . Sebab tu kawan pun tak berapa kerat . Tapi kalo senyum mmg rajin , sampai kawan2 kata aku ni speses 'senyum bersepah2' . Hahaha . Nak buat macam mana , dah terbiasa .

kdg2 bila aku senyum kat org , kawan2 tanya "ko kenal ke ?" aku jawab lah ..."tak pun ..." tapi senyum . Yelah , takkan nak tarik muka pulak kan ? macam tak kena mengena je .

Tapi masa berubah . Saya tak pasti kalau saya turut berubah . Pagi tadi masuk perkarangan office , saya di sapa salah seorang guard kat lobi .

"morning ...."

saya tengok muka dia . Kosong . Bukan apa , sbb masa tu tgh pk benda lain . Hehehe .

Dia kata balik ...

"senyum lah sikit dik , pagi2 hari ni" aku pun terus senyum . Terus pk kat kepala
"eh aku tarik muka ke tadi ?"

Tak perasan sama ada aku senyum ke tak . Yelah , kita mana nampak muka kita sendiri . Muka orang kita nampaklah kan ? kecuali kita bercermin . Takkan aku nak tgk cermin 24 jam . Karang dikatanya aku 'mabuk cermin' plak kekeke .

Teguran pak guard tu sebabkan aku terfikir , selama ni aku dah kurang senyum ke ? mana pergi senyum aku yg bersepah2 tu ? ke dah habis dah sebab dah terbazir sebelum ni ?

Atau , sebab pagi tadi aku masuk office dengan barang banyak . Kawan kirim , berat .... (gila berat sampai aku takleh nak senyum ) hahaha macam ler angkat balak 7 tan .

Entahlah . Saya harap tak menerima teguran serupa pada masa akan datang . Sebab saya tak suka muka orang masam , saya harap saya tak buat muka masam yang sama .

Jadi ... JANGAN LUPA SENYUM ....senyum tu kan sedekah ...

No comments:

Post a Comment