Friday, December 3, 2010

Ini ..kelemahan saya

Semua org ada kelemahan , aku pun ada kelemahan jugak . Apa ? salah satunya ,
'tak boleh baca map!'
ini mmg masalah besar dari dulu sampai skang . Dulu sekolah tak amik geografi sebab amik paper Tasawur Islam ganti paper tu . Masa PMR amik geografi . Tapi mmg kalo bab 'lajur dan baris' bagai tu ...mmg aku berlanjur ler ...bukan reti sangat . hehehe . Kalo bab Thailand ada tanam apa ... apa penyumbang ekonomi Indonesia , tanaman ruji Malaysia[tanaman ruji , bukan rugi] , boleh ler aku jawab . Hehehe .

Tadi sembang2 dengan kawan tanya rumah kat mana , lalu jalan mana . Sungguh aku mmg tak reti nak jawab . Aku tahu hari2 suamiku-Si Montel akan 'collect' aku kat opis dan hantar sampai tangga rumah . Lepas tu aku pandai ler naik tangga carik rumah aku (takkan tu pun tak tahu , ni dah kategori nyanyuk) hehehe

Kalo bab naik2 kenderaan awam ni , habis2 aku terror pun .... LRT Ampang Park sampai Pasar Seni je . Sebab ada ler banyak kali jugak naik kalo time2 Si Montel balik lambat , aku malas nak tunggu kat office . Jadi aku datang opis dia , takyah dia patah balik amik aku .

Tolonglah jangan tak percaya tentang ketidakbolehan saya mengingat jalan dan membaca map . Memang tak boleh . Dah try banyak kali (sesat pun dah banyak kali) Si Montel mmg takkan percaya kalo aku yg baca map kalo nak kemana2 . Karang sejam nak sampai , boleh jadi 3 jam campur dua jam lagi nak patah balik ke jalan yg benar . Hahahha

Si Montel kata "kajian menunjukkan , adalah perkara biasa bagi perempuan , tidak tahu membaca map" ...emmm ye ker ....kawan2 aku boleh je baca . Ini masalah gender ke ? . Ni beberapa negara , disediakan 'map terbalik' . Untuk apa ? map terbalik ni , disediakan utk golongan perempuan sebab perempuan didapati boleh mencari jalan benar dengan map terbalik . Tapi akans esat kalau guna map tak terbalik (emmmm ... pompan mmg komplicated) hahaha

Macam "perkara terakhir yang lelaki akan buat ialah-BERTANYA" . Ingat kalo sesat jalan , lelaki nak ke pergi2 tanya org ? kecuali dah sesat jauh sangat dan meter minyak tu dah nak kaler merah . Baru nak tanya . Kalau aku ler ...kan paling senang tu ...tanya jelah ...

Itu kelemahan saya ..kelemahan anda ? ada orang kelemahan dia ialah shopping . Aku kurang minat sket . Sekali skala ok . Tapi kalo beria2 nak shopping mmg tak lah . Aku kan kategori sayang duit nak beli barang . Mak aku ler kata . Hehehe . Entah menurun perangai saper ntah .

Ada orang kelemahannya ialah makan - macam suami saya . Kekekeke

Ok apa ..semua manusia mmg ada kelemahan . Kelemahan tu penting juga . Kalau kita terror semua ... susah ler cikgu2 nak cari makan , susah ler taukeh GPS , susah ler org2 tertentu nak jadi HERO tunjukkan jalan hehehehe

No comments:

Post a Comment