Monday, March 26, 2012

Kita Merancang ....Yang Tentukan ...Allah

Minggu lepas .... ada satu rancangan nak kuar OUTING dengan 'kawan2 lama' dengan tema 'mengenang jatuh bangun masa silam' hahahaha

Sebenarnya Plan ni lama dah buatnya ...tapi asek lah TUNDA ...TUNDA ....dan TUNDA ....
Paling selalu tunda sebab salah sorang ni J (bukan nama sebenar heheh) mintak tangguh . Dia ni duduk asing dengan husband dia . Jadi beberapa kali plan tu ditangguh sbb husband dia balik ,dan dia takleh nak joint dan kitorang tak nak p outing tu tanpa dia ...yelah ...kang tak cukup plak KISAH2 TAULADAN yang nak DIIMBAU tu kan?

Maka ..ahad lepas selepas beberapa kali kensel ...maka telah difinalized nak jupe ahad tu ....

Tapi Kensel jugak ....sbb ayah pada salah sorang nya pulak meninggal dunia .... yelah ... ni sume perancangan Allah ..mana kita tahu kan ...

Jadi aku dan Montel .... dan kawan2 ... telah menukar plan OUTING tu dengan menghadiri majlis tahlil kat umah dia malamnya

Dia kata "sorrylah ..terpaksa korang kensel outing tu"

Tak apalah ... dah takder rezeki ahad tu ....

Balik dari TAHLIL ...kitorang makan2 plak kat kedai makan dekat ngan umah aku ....lepak sampai agak lewat sehingga aku mengantuk pagi isninnya ...dah ler hari isnin mmg hari mengantuk hahahaha

Masa makan2 ....

Kawan1- ajak aku joint Aerobik -
Keputusan ...mmg taklah ...hehehe ...aku ni walaupun agak OBSES menjaga kesihatan ....tapi aku sangat malas dengan aktiviti BERSENAMyang memerlukan aku KELUAR RUMAH dari azali lagi ...dari aku kurus ..jadik gemuk ..dan skang dah kurus balik ....mmg MALAS hehehehe ....jalan pergi Shopping pun malas ...lagilah kalo mmg TUJUANNYA 'SENAM'

Kawan 1 ni kata ....jangan ingat kurus takder penyakit ....hahaha ...yelah ..aku ni mmg ada LOW BLOOD PRESSURE pun hehehhe ...tp kalo gemuk lagi byk penyakit apa . Dan yg penting Teknik REVERSE PSIKOLOGY dia tu mmg TAK JALAN heheheh

Kawan 2-ajak Joint satu kelab dibawah kementerian apa ntah (dia ni mmg org kuat macam2 persatuan)
Keputusan- Pun tak lah hahaha ...aku ni malas nak joint benda2 macam ni ...aku ni kan HOME TYPE paling teruk skali hahahaha ...baik aku rehat kat umah je sambil tgk tv heheheh

Utk AFIF SALAMY MOHD YUSOF ....Salam takziah ....

Utk Allahyarham Datuk Dr Mohd Yusof Hussain (Bekas Mufti Wilayah persekuatuan) ...AlFatihah ....

No comments:

Post a Comment