Monday, March 19, 2012

Budi Bahasa ...Budaya Kita

Tersebut kisah ..satu ptg ...aku dapat satu sms .... sms tu tulis camni

Dah balik keje ke?

Masa tu aku masih kat opis ..aku tak jawab lagi sbb tak kuar nama pengirim sms tu ...alah hari tu kan Blekberi aku rosak dan terus menghilangkan semua nombor2 yg ada dalam tu ...

aku reply ler

Belum ...ni siapa ye ...hp rosak lah hari tu ...number sume hilang

aku bagitahu dia ..sbb kot lah dia tu kawan2 aku ..kang SENTAP plak ...sbb tetiba aku tanya saper dorang ...ala2 gaya LUPA DARATAN lah kan ... so aku bagitahu jelah siap2 ...

dia reply balik ...

Ni XXX kan?

XXX tu nama aku ..dalam bahasa mudah ..MANUSIA yg sms aku ni mmg kenal lah aku saper ..sbb nama tu mmg nama penuh aku ....takkan tembak tepat2 kena kot

aku tanya lagi ...

Ni siapa ?

Dia balas plak

anak dah berapa sekarang?

Hello ..... dah ler aku tanya dia siapa dia tak jawab ..dia tanya anak plak ...lepas ni karang dia tanya plak laki dah berapa ... pak mertua keje apa ...tapi nama dia tetap jugak tak bagitahu

Apsal? dulu sekolah agama ...bukan ada belajar ADAB ke? takder? dulu mak ada tak ajar sopan santun dengan orang? susah sangat nak taip nama sendiri? nama aku boleh plak taip ...

tak pepasal dah bagi naik angin aku tau ....Huh! Please lah

No comments:

Post a Comment