Wednesday, January 5, 2011

3 Kisah Pembuka Tahun Baru

Kisah satu

Macam yang dirancang sebelum ni ...bercuti kat Pangkor . Best ! asalkan tak kerja , best je . Hehehe . Walaupun kerja aku ni takder lah teruk sangat . Tapi hari ni teruk , sampai kena panggil p meeting . Aduyai . Nasib baik boss aku menyebelahi aku . Kalau tak . Karam jugak aku tadi . Sah2 lepas tu aku kuar balik resume , nak cari kerja lain . Hahahah .

Nak kata banyak tempat menarik , takder lah sangat . Pantai2 , kalo ikut cun lagi pantai2 kat umah mak mertua aku tu . Biru hijau je air . Angin kuat , air laut pun jernih . Ikan berenang2 dengan bahgianya (cewah , ayat cam haper je) hahaha

Tempat2 lain , Tokong (ada ikan besar ,lagi besar dari aku ) ni kalau ikut piawaian laki aku ler . Suka2 dia je nak saizkan aku ngan ikan tu .

Lagi ? p kota belanda .... tempat sejarah , aku ni bukan jiwa sejarah sangat . Tapi amik feel jugalah . Amik juga gambar barang sekeping dua

Shopping ? takder nak soping sangat kat pulau tu . Banyak soping sotong kering , udang kering , ikan bilis kering ....sume kering2 hehehehhe . Ikan bilis adalah . Kawan rekomen suh beli ikan bilis . Tapi rege sama je . Malas ler aku nak buat berat bagasi aku tu .

Sampai beg mekap aku nyaris hilang ! nasib baik superhero ku SIMONTEL berjaya mencari nya semula . Hahhaa . Sebenarnya takder apa sangat dalam tu . Nama pun beg mekap . Ada shampoo bedak , bla bla bla . Tapi ada cincin aku 3 bentuk dalam tu termasuk cincin kawen . Tak ke naya kalo tak jupe ? kena kawen skali lagi lak nanti . Dah ler emas dah mahal skang ni hehehe

Sevenir ...macam cakap tadi beli makanan kering2 je banyak heheh . Kawan2 dah pesan tak nak key chain , jadi mmg tak beli . Beli sket2 je pada yang nak .

Kisah dua
Semalam balik keje hujan lebat . Aku plak kan naik Ferrari tak berbumbung tu . Kekeke . Yang model MODENAS kaler biru tu . Hahahhaha . Jadi basahlah . Tak jadi hal . Skali sampai dekat je umah , kena lalu bawah Komuter , kira nya shortcut ler . Lama tunggu tapi hujan macam tak nak teduh . Air naik tinggi bawah tu . Takut plak motor rosak .

Tapi lama tunggu , boring plak . Ada satu dua motor redah je . Tempat yg tenggelam tu , tak jauh ...dalam 15 kali langkah je . Langkah aku ler , kecik sket ...kalo langkah laki aku ...dalam 10 je kot ....kalo dia lompat ? 3 dah boleh hehehhe . Jadi bila dah lama tunggu .... kitorang pun amik keputusan nak redah je . Sebab umah dah depan mata . Cuma nak lepaskan tempat tu je . Jadi redah je ....sambil berdoa2 (dalam keadaan susah baru ingat nak berdoa) ....ekzos moto siap bunyi lagi ...bluurrppp blurrrrpppp blurrrppp (ceh pandai tak aku bunyikan ?) hehehheeh ....aku sambung doa (dah susah mmg doa je) jangan ler motor aku rosak esok ...kang berapa plak nak pakai duit . Motor aku tu jangan pandang enteng . Tu pernah makan duit sampai seribu tau . Kete aku tu pun tak pernah makan duit banyak tu . Hehehhehe . Nasib baik Allah kabulkan doa aku . Elok je motor aku hidup pagi tadi . hehehehhe

Kisah 3
Rentetan kisah hujan yang lebat , hari yang sama . Kami amik keputusan balik umah dulu , lepas isya baru kuar beli makanan . Aku ni kan isteri mithali gitu . Tu pasal hari2 makan kedai wakakaka . Nasib baik laki aku tu bukan kaki komplen . mueheheheheh

Jadi lepas isya , turun lah kami berdua dnegan bahagianya nak p makan malam ...you know what happened (eh tetiba cakap omputih) TINGKAP DEPAN TAK TUTUP ! skang boleh bayang ? dengan hujan lebat ....tingkap depan tak tutup ....

Aku dah nak hangin jugak . Tapi malas nak cakap . Tempat duduk husband aku basah ..kekekek (eh! tergelak plak) hhehhee . Sangat basah . Dia selamba je alas kain p kedai makan . Dah ler pakai suar creme .... sampai kedai makan mmg nampak basah . Dia biar je sambil bengang terhadap keretanya lom hilang Hahaha . Dahnya nak salahkan saper . Dia lah salah . Hehehhe . Takkan i plak kan (tak mungkin , tak mungkin) kekekkee

Balik makan , check tempat duduk belakang . Air bertakung . Lepas makan , MY MONTEL p amik mop bersihkan kete dia ....sempat lagi bagi ucapan kat aku ...

"honey nak temankan abang ?" kekeke

aku pun balas dengan muka selambanya "malas ....." kekekek . Baik tengok citer HANI kat TV3 ..saper suh tak tutup tingkap . Waakakakkaa ....sian SI MONTEL hehehehhe

No comments:

Post a Comment