Tuesday, January 18, 2011

Suatu Petang di The Mines

Petang semalam , balik kerja , Si Montel sibuk nak beli roti . Roti serat tu . Alah konon2 roti utk orang diet . Dia kan konon2 diet ...sehari dua je tu ..pastu diet ke mana dia kemana heheheh. Roti serat pun kalo makan ngan kaya , planta ...diet mendenya .... malas nak cakap ..kang ada je dalil dia kenapa dia boleh makan benda2 tu hahahaha . Perut dah saiz 40 dah tu . Entah bila nak sedar kekekeke . Kadang2 siap buat roti john lagi .... extra telur ...ada gaya diet camni ? hehehehe . Pastu merungut , dia dah buat amcam2 tapi tak kurus2 jugak ekekkkee. Rasa nak hempuk je . Hehehe . Takleh ...dia tinggi ...tak sampai tanganku kekekekek

OK ...habis citer tu . Smlm malas nak jalan2 kat mines . Sebab nak kejar citer Tiramisu . Kang kalo aku masuk , mmg p merayap sana sini ....sudahnya terlepas citer tu . Jadi aku pun amik keputusan tunggu je kat luar Mines , biar si montel yang beli roti tu . Lagipun beli roti je .

Jadi masa tunggu ni ..aku perhatikan sekeliling ..yelah , kot2 ada modal nak masuk dalam novel aku karang kan . Depan pintu Mines tu ada sekumpulan amoi2 ...rambut oren ...bukan rambut betul ..rambut pelesu ..kaler oren pekat gitu ...badan selim melim ...mmg slim ler ...ye lah sbb diaorang tu promoter slimming center ...entah apa ke nama slimming center tu . Dorang buat promosi ...singgit kata nya . Yelah , singgit ...kang datang sana dia pengaruh kita itu ini ..terus singgit tu beranak pinak sampai beratus , kadang2 beribu ... kurusnya tak jugak ... kot kurus pun sbb dah takder duit nak makan ..sume di tala kat slimming center tu . Huhuhu

Aku tak amik kisah sangat . Sebab aku tak perlu kuruskan badan (dengan gaya eksennya aku cakap) hahahaha . Tapi aku perati jelah gelagat dorang ni sambil pk ..sehari berdiri camtu ...berapa agaknya gaji dorang ? pk punya pk ..salah sorang amoi ni datang kat aku ... aku perasan jugak dia tgk2 aku ...tp takkan kot ..sbb aku ni macam bukan 'market' lah kan utk dorang ....

Rupanya dia datang kat aku sambil kata

"miss ...mahu ikut promosi ?"

aku siap buat gaya toleh2 belakang lagi . Kot lah dia cakap ngan orang belakang aku . Tapi dia pandang muka aku ....

aku jawab "no ...takper ..." sambil senyum dan dalam hati kata 'rabun ke apa dorang ni?'.

"promosi ni termasuk kempiskan perut ..."

ewah2 ...ni dah over ni ....adakah aku kelihatan perlu untuk menguruskan perut ? mmg ler aku buncit sket ...sket je pun ....takder lah nampak sangat .... pinggang masih 26 ...masih kurus apa hehehehe

"eh takper" aku jawab camtu lagi ....

tahu ler pinggang dia tu 24 .... takder ler beza sangat setakat 2 cm .... kot nak promosi pun ....agak2 ler ...rugi ler aku bayar beratus2 setakat nak kurangkan 2cm je hahahahah . Kot dia promote kat montel tu ...boleh jugak diterima pakai ...tapi jangan harap aku bagi ..bazir duit je ...baik belanja aku makan .... hahahha

Tulah montel ..dulu masa kat uni ...bukan main mengata aku gemuk ...siap kata tu kalo dia kenal aku masa aku gemuk ..dia tak buat jadi awek ...nasib baik masa tu aku dah kurus katanya ...masa dia cakap tu ...berat 75kg je ....skang ..ketulahan .... 102kg hahahaha

Tapi katanya dah kurang dah ...96 ke ..98 ...aku pun tak ingat kekekekeke

Lain kali jangan ngata orang gemuk ahahhaha

No comments:

Post a Comment