Friday, January 14, 2011

Rentetan cerita mouse baru ...hehehehe


Hahahahha (belum tulis dah gelak) ni keje kawan2 aku ni lah . Ish ..ada ke dia bagi boss baca aku tulis pasal mouse semalam ...tak jaga reputasi aku langsung ..rosak ler reputasi aku camni (cewah ...reputasi tu) wakakakaka

Jadi rentetan dari cerita mouse semalam tu , aku nak sambung ni . Yelah ...dorang sume gelak2 kan aku ..sbb aku hepi sangat ala2 hepi hour mekdi gitu ...cuma sebab dapat mouse kelip2 ni ...(optikal mouse ler) heheheh . Siap jemput kawan2 datang tingkat atas tempat aku ni ...ajak tengok mouse baru aku kekekee .

Jadi aku pun dengan senang hati dan berbangga menepek gambo komputer kesayangan aku ni . Aku panggil PC ni nek wook ...sbb dia ni macam nek wook ler ....senja2 sket ..cuma bezanya nek wook kawen orang muda ...pc aku tak . Tapi skang aku dah bagi kawen ngan mouse muda ...aku harap prestasi dia akan cemerlang ...."ia bukan sekadar pelincir ...ia kejuruteraan bendalir!" wakakakak hampes

OK ..meh aku terangkan kenapa aku letak CPU aku tu sebelah kanan aku ..tak letak sebelah PC ...macam korang salu buat tu ...sbb PC aku spesel ..maklum ler PC zaman jepun .... tempat nak cucuk thumdrive dia tu ...kat belakang CPU ...bukan macam korang ...kat depan CPU , senang nak cucuk ...ni kat belakang ....jadi kalo nak cucuk tdrive tu ..kira sabung nyawa jugak ler .... maklum ler macam2 wayar ada belakang tu kekekeke . Tu sebab pertama ....

Sebab kedua ...memandangkan monitor aku ni besar bagak ... kalo aku letak CPU tu sebelah dia ...monitor akan tertolak betul2 depan mata aku . Jadi memandangkan mata aku ni dulu dah penah operate ...dan kesannya ...cepat penat dengan PC ...aku pun malas nak penatkan mata aku . Aku letak jelah kiri aku ....walaupun terpaksa jawab banyak sangat soalan orang tentang mengapa CPU tu duk sebelah kiri aku kekekeke

Jadi PC aku ni ... tak dapat2 tukar , yang dapat mouse jelah . Tapi aku syukur jugaklah . Bapak aku dulu pesan ...kalau kita bersyukur ...nanti Allah tambah rezeki kita lagi . Jadi aku syukur lah ni . Kot lah esok2 ada rezeki aku dapat PC touch screen ke kan ...padan lah muka korang2 yang gelakkan aku tu hahaha ...alah touch screen lah ...macam kat kwsp tu ... masa tu tak main ler kasik password cam skang ni ..kasik cap jari je kekekek (adui ..tinggi nya impian aku ni ...dah macam impian anwar ibrahim nak jadi PM ni ) karang esok2 aku ngan dia skali merusuh kat tepi jalan hahahaha .

Pc aku bila dipadankan ngan mouse baru ni ..ala2 penoreh getah kat kampung Ulu Belitong tu ..kawen ngan minah salleh dari Amsterdam ...fuyyyoooo .... gila advance tu . Ingat calang2 ke ...ingat orang kg tak bukak mata , walaupun Amsterdam tu kat mana pun dia tak tahu .... kekeke

Dulu sebenonya aku pun ada pc flet screen tu ... masa tu kan aku duk project shell ...daper buat project shell ni dapat pc shell ...pc dorang ni special sket ..ada GID machine lah .... jadi sementara dapat pc shell ..aku pakai ler pc flet screen tu ...pastu ada orang baru masuk , pc tak cukup ...boleh pulak IS dengan penuh inesen , tanpa rasa bersalah , tanpa notis mahkamah syariah ...amik PC aku tu ..ganti ngan PC zaman jepun ni ....aduilah ..nak cakap apa kan ..masa tu pun aku baru je keje ...ala2 sopan gitu ...ala2 siti nurhaliza masa nyanyi lagu Jerat Percintaan yang ada jambul kat dahi dia tu ...camtu ler ...kan ke sopan tu kekekkee

Nak buat camner ..jodoh takder ....i redho jelah ...asalkan boleh bukak internet .... walaupun selalu sangkut2 ...huk huk huk ...(hehehehe)

Ha ...korang yang ada pc flet screen tu ...keje rajin2 ...harap PC je canggih ...

eh tapi PC Biha lagi canggih tu .... terhentak sket je ...boleh mati ...alalalallala ni lagi sedih citer ni ...muda2 dah kanser ....PC i tak perlah veteran wakakakkaa

No comments:

Post a Comment