Tuesday, November 30, 2010

Penat Saya Menanti ...Rupanya Salah Dengar

Minggu ni saya memenuhi ruang minggu dengan satu harapan ..."minggu ni free copy untuk novel baru akan sampai" . Ikut sms dari editor , jumaat tu dia dah pos pada saya . Saya pun menanti ler dengan penuh perasaan . Bab2 menanti ni , memang saya 'sangat tidak bagus' . Tapi terpaksa jugak menanti . Yelah , dalam donia ni , bukan sume benda yang kita kena buat tu adalah benda yang kita suka . Banyak benda yang kita tak suka kita kena buat jugak .

Contoh .... p keje ...kan ke malas nak p keje tu . Tu lom kira hujan lagi . Lagilah malas . Rasa baik tidur je kat umah . Tapi sebab nak nikmat 'cucuk dinding' tiap hujung bulan tu , kita gagahkan je [cucuk dinding tu ...cucuk ATM ler]. Duk umah pun bukan boleh buat apa . Balik2 tengok sinetron Indon yang sampai ratus2 episod tu . Citer yang boleh merendahkan daya fikir kita . Boleh jadi tumpul sebab masalah2 kecik pun takleh nak selesaikan . Kalau jadi pemimpin negara tu , mahunya tergadai negara kita ni hehehe

ni aku citer apa plak ni ...tadi nak citer lain hehehe

Berbalik pada citer tadi , saya pun tunggu ler dengan penuh perasaan . Dalam hati tu ada juga cakap . "cepatnya dapat free copy , cepatnya printing ..." sbb baru dua hari sebelumnya tu saya baru respond pada review yang editor bagi . Agreement pun belum sign , macam mana plak buku dah siap print ? dah ada free copy . Efisyen gila ni ..lebih hebat dari biasa .... kekeke

Hari selasa , saya dapat agreement . Nipis je poslaju tu . Kata ada 10 free copy ... takkan 10 free copy tu nipis sangat ? ni kalah buku latihan masa darjah dua dulu .
Saya pun bukak envelope ...sah ...agreement je dalam tu . Terus capai hp , sms editor ...tanya mana free copy nya ?

dia pun kata "masih printing ...siap nanti i post" ..lahai ...aku salah dengar ke rupanya hahahaha ...patutnya sumenya macam terlalu pantas je ....oklah ...takperlah ..tunggu jelah ...apa nak buat ....

Aku ni ...setiap kali novel kuar ...musti tak sabar2 nak tengok ..tak sabar2 nak baca ...padahal kan aku yg tulis novel tu ...ituler citer nya ..takder nya ubah2 pun ...editor pun betulkan typing error je ..kalo ada ubah2 citer ..mesti editor dah bagi tahu ...tapi nak jugak baca ...sampai mak aku pun perli ...hahaha

No comments:

Post a Comment