Friday, November 26, 2010

Sindrom "TAHU SEMUA"

Masa saya sekolah , sindrom ni kami panggil Profesor Serba Tahu (PST) , kalau ingat lagi dalam majalah GILA-GILA dulu ada watak ni . Kalo generasi 80-an ingat sangat kot . Majalah lawak ni popular era 90an ...kira zaman2 tu kitorang memang beli dan baca majalah ni sebab masa tu internet lom meluas lagi . Komputer pun jarang nak dapat pegang . Kalau dapat masuk kelas komputer tu kira bangga gila lah !

Keluarga saya , adalah keluarga pertama yang ada komputer kat kg dulu . Kami guna untuk main game , buat surat , buat kad (kalo tak silap masa tu pakai bluemountain) , balas email ...dan search beberapa benda lagi (bukan benda lucah ye kawan2) . Maklum ler ...bapak saya tu kan dulu cikgu ...kita pemikiran dia kedepan sket lah walaupun skang dah keje ladang . Eh! tak ...tak kerja ladang dah ...dia upah indon kerjakan ladang dia hehehe sebab dia dah agak berusia .

Ni dah jauh menyasar pada tajuk kekekeke

Berbalik pada tajuk , Sindrom tahu semua ni , ingat lagi pada salah satu 'jenis' kawan saya yang saya cerita dulu ? yang tahu semua benda dan kenal semua orang . Kira contact2 dia ni , memang kalah Najib Tun Razak . Najib pun takder contact banyak tu . Rasanyalah , sebab saya pun bukan pernah jumpa Najib tu . Hehehehe .

Cerita pasal apapun , kawan saya ni mesti kenal . Cerita pasal permaisuri Aishah , cerita pasal mantan perdana menteri chedet , cerita pasal isteri DrSMS , cerita pasal pembaca berita TV3 Azura Karim , semua dia kenal . Dia kenal semua mereka2 ni . Pernah jumpalah , sedara maralah , kawan atas kawan kawan lah , kenalan bos lah , mak keje satu opis lah . Sampai kami sume jadi 'trauma' nak sebut nama saper2.

Kalau cerita pasal jenis2 penyakit , boleh tanya kat dia . Kalah Dr Pakar kat Hospital Kuala Lumpur (tapi pelik naper dia tak jadi doktor) . Cuba sanggah dia cakap , kamu pasti menyesal . Hahaha . Sbb dia tetap kata fakta dia betul .

Kdg2 boring juga jumpa makhluk2 macam ni . Tapi yelah , mana ada manusia sempurna dalam dunia ni . Mesti ada kurang sana sini kan . Sama macam kita jugak ...

Emmmmmmmm......

No comments:

Post a Comment