Monday, June 18, 2012

When My PE says SORRY!

Bos sibuk call cakap pasal document yang mesti keluar hari ni jugak ..MTO Piping ...dia kata suh PE kejar ...

Masalahnya nak suh PE kejar macam mana sebab aku pun duk kejar PE aku kat mana

Junior aku tanya "XXX mana?" XXX tu nama PE aku ... aku kata

"entah ... buat jerebu kot kat bawah" (buat jerebu tu merujuk pada MEROKOK ler)

"kalau tak pun ...asar kat surau ....cuba POSITIF ni" (sebab masa tu baru azan asar)


Tak jugak PE aku naik2 ...kot zikir bagai kan ...apsal lama sangat ...ke dia buat majlis khatam quran skali kat surau tu hehehehe ..nak kata potong jambul ..jambul saper plak nak dipotong (nak potong mendenya ..rambut pun sorang2 dah berkurang dah).... heheheh

Aku wasap tanya dia kat mana sebab MTO nak keluar hari ni jugak ....

dia reply "ok"

Tak lama lepas tu dia naik ...

"mana documentnya?" ....pulak ...aku dah letak kat kerusi dia tadi ...jangan dia dah duduk atas MTO tu ...gila kejam ..karang client yang review document tu duk terbayang2 dia plak ...mahunya tak ...dah DITANGAS kan ehhehehe

aku kata

"ada atas kerusi kan tadi?" aku mmg saja tak letak atas meja memandangkan meja dia dah macam meja dapur mamak ..bersepah ...karang hilang plak ...tp rupanya letak atas kerusi pun hilang

Ni ilustrasi meja PE aku ...kira ilustrasi EXXAGARATE jugaklah hahahaha (ILUSTRASI TERLAMPAU)

Aku p tempat dia ...terus dia jumpa document tu ...saja nak suh aku bergerak kan?

"oh ni ke?" Ceh! dah aku ke sana baru jumpa ... pastu

"mana plak pen aku ni ....?" Pen plak hilang ...kalau dah kelam kabut tu. Dengan meja bersepah lagi ..anak harimau pun hilang .....anak harimau jelah ...kalau mak dia ...kita yang hilang kena telan dengan rimau tu, orang pulak tak jumpa kita.

"ni kan pen ..." aku hulur pen dia atas meja ...aku tahu ler tu pen peberet dia ..sbb ada skali tu dia tertinggal pen tu atas meja ...bleh dia ROGER aku suh amikkan pen dia hantar kat meeting room ...bleh bayang tak betapa gediknya PE aku ni? dah tak pepasal aku kena hantar pen kat dia ....  nasib baik PE aku ..kalo PE orang lain ...memang aku nak buang ikut tingkap hehehehe

Pastu PE aku kata

"ni lah masalahnya kalau client datang ...sorry YYY" (YYY tu nama aku ler)

Terus aku gelak

"ko tak pernah say sorry pun dengan aku ...aku nak balik tempat aku ni ...nak tulis kat diary ..." aku gelak lagi masa cakap ni ....

PE aku kata sambil gelak besar (gelak kuar ala2 pontianak harum sundal malam ni mmg trademark dia)

"eh tulis kat BLOG ..."

hahahhaa skang apa2 sume suh tulis kat BLOG je kekekekke

kena tulis ni

"Pukul 5.03 petang...18 January ... PE F23 says sorry" ....hahahahaha

No comments:

Post a Comment