Friday, June 22, 2012

Jom makan-makan [Edisi Sedang2 je]

Silalah ampunkan tajuk diatas kemalasan saya nak pk kan tajuk yang lebih bernas tahap beras bernas . Ni konon2 rentetan post smlm lah ..semalam kan makan edisi kecil-kecilan hahaha

Hari ni ...besar sket lah dari smlm ..takderlah besar sangat kan hehehhe ...makan2 utk department...

Aku tunjuk yang bergambar la ek (mode tobat nak merapu ...tp korang pk sendiri lah aku tobat ke tidak dalam aktiviti merapu ni) sah2 ler merapu ni dah sebati dengan diri aku hahahaha ..bagai aur dengan tebing ...eh kena ke ? kalau macam isi dengan kuku tu kotlah kena kan ?
tengok ..belum apa2 dah merapu ehhehehe

Mula2 ...Big Mam bagi ucapan (maaf tiada gambar disediakan ...tiada unsur2 sabotaj melainkan rasa malas nak amik gambar pada ketika itu) tambahan lagi tipon aku tiba2 menjerit ...."i'm a single ladies" dan2 ler ada manusia nak call masa tu ...masa bos tgh bagi ucapan ...

Selepas itu ...bacaan doa oleh En Hamdan ..Senior PE ...juga tiada ilustrasi bergambar memandangkan waktu ni mode sopan ...orang baca doa , tadah tangan ler ...amin ...yang ko sibuk2 nak amik gambo tu apahal ...(padahal mode lupa ....saja konon ler sopan)

Selepas itu sessi potong kek utk besday boy ngan besday girl
Yang Gigih potong kek tanpa memperdulikan orang sekeliling tu ..yang berbaju dengan perut saiz 40 tu ...ialah PC aku ... muehehehhe ...kek tu bukan kek besday dia sorang tau ...kongsi2 ...tapi dia bab makan mmg ler "ada aku kisah" hehehhehe . Takperlah ..kami mahapkan dia (eh perlu ke ?) ..ke aku yang perlu mintak mahap kat dia sebab salu kutuk perut dia? eleh ..aku salu kutuk depan2 dia tak marah pun ...tak tahu ler kot dia marah pun sengih je kan hahahahaha
Ni lah hasil kek yang telah Dikerjakan oleh PC aku tadi ....tak tahu apa namanya tapi aku bajet ni white coklat macadamia...secret resipi...SEDAP ...tapi dah mmg aku suka kek ...sedap jelah walau apapun kan ....dahnya habis sepotong yg agak besar konon2 nak kongsi ber3 tu lagi mahu kata TAK SEDAP? sudahnya kak asmah ngan intan makan sket je ....aku yg habiskan
Ni nasi beriani ...lintas langsung dari pinggan aku hehehhe ...ada kambing tapi aku kesian kambing (sambil gelak tutup mulut) ....jadi saya makan ayam je DUA KETUL ...sebut pelan2 ..DUA KETUL ....dan nasi DUA KALI TAMBAH , sebut pelan2 ...DUA KALI TAMBAH! hehehehhe dah ler aku baik punya gerak pelan2 ...nak tambah nasi ...takut orang nampak ...bleh plak abang jejai nampak dan terus menegur aku "aik tambah ke?" STRESSSSSS tapi aku tambah jugak ..ada aku kisah ehhehehe
Ni gambar2 besday boy ngan besday girl ....kanan skali yang penuh perasaan peluk gambar dengan gaya AZHAR SULAIMAN dalam majalah mangga keluaran zaman 90an tu ialah ABANG JEJAI ....alah ..abang jejai pernah buat penampilan khas dalam blog aku ni .... masa Post Project Luncheon tu. Yang tudung kuning tu DC project terbaru aku ....belum ada special appearance lagi utk dia dalam blog ni ...tp nanti2 ada lah tu memandangkan dia dah ada dalam team aku ....
Ok ...ni gambar "entah hape2" ....dia ni Hasilah ...secretary ...nak jadi bahan ..dah ler hari ni ada makan2 ....boleh plak aku pakai baju sama kaler dengan dia ...polka dot kaler pink .... tu sibuk nak amik gambo .... nasib baik Hasilah ..kalo NORA lagi naya sebab SEBIJIK bajunya sama ngan aku ehhehehe
Ni Red Velvet sumbangan Junior aku Mimi .... gambar itu hanya boleh dilihat ..anda dilarang mengomen sama skali samaada tentang rupanya, warnanya atau pun baunya ....bak kata mimie "tolong jangan buat saya kecewa" hehehehhee
Stiker ni ...dia siap stick kat atas tuppaware tu ..."sy dah balas-mimie"
sebab tuppaware tu aku punya ...aku bawak kuih hari tu ...aku tak suruh balas pun ...tapi dah dia baik hati balas dengan Red Velvet lagi .... apa salahnya kan ...lain kali aku bawak tuppaware besar lagi ...kot lah dia balas TIRAMISU ke .... BLUBERI CHEESECAKE ke .... kan???? tu mak aku pesan2 ...rajin2 bagi makan orang ...murah rezeki ....hehehe
Sebab tuppaware tu kaler hijau ..aku sayang sume rete benda aku yg kaler hijau .... kecuali MONTEL lah ..sbb dia belum bertukar hijau hahahahaha
Ni kek sumbangan aku sendiri .... tahu tak lapisan sekali kat kek ni terhangus gara2 aku khayal tengok citer FRIDAY I'M IN LOVE? tapi bila aku suh montel test ...dia kata ok je takder rasa hangus ...tp aku risau jugak ...montel ni aku masak batu goreng dengan tepung ...rumput tumis belacan pun dia kata sedap , takut sangat aku MERUSUH kalau kata masakan aku tak sedap...jadi pagi2 sampai opis tu ...aku suh CIK TUN TEMANA rasa dulu ...ada rasa hangus tak ... nasib baik dia kata tak hangus ...kalau CIK TUN TEMANA punya komen mmg aku percaya ...sbb dia ni patutnya jadi wartawan AL JAZEERA ....aku suh komen satu ..dia komen 8 ! heheheheh
Ni kek sama je macam kat atas tu ...bezanya yang kat atas tu aku bakar ....tu pasal kaler dia macam kulit aku ..malap je hhahaha...yang bawah ni aku kukus ....tp gila tebal hahahahahhaah
Ni gambar yg diambil tanpa motif ....kiri skali ...Mimi Red Velvet (class tak nama? cam omputih kan?)...sebelah dia tu CIK TUN TEMANA ....pastu aku ....pastu hasilah ..dua2 baju polka dot hhahahha 
PE aku .... entah apa dia buat terselit kat tepi celah tu ...dah macam anak terbuang pun ada ...tahu ler bapak takder .... dahlah ler majlis belum mula dia dah makan macam2 ...ish2 ....tolong lah jangan macam nampak sangat projek ko tak bagi cukup makan ...aku bagi cukup makan tau .... tgk perut ko ngan PC ....lagi nak kata tak cukup makan? ahahhahaha

No comments:

Post a Comment