Wednesday, January 11, 2012

Rules No 1 : Bercakap !

Abah selalu kata ....kalau ada sesuatu yang kita nak orang tahu ...CAKAP ! sebab orang lain bukan superhero yang boleh membaca isi hati kita . Orang lain takkan tahu , takkan dengar dan takkan faham kalau kita DIAM . Karang dari Superhero tukar jadi SUPERHARU hehehe

Rules No 2 ...TUNGGU
Abah kata ...you can always CAKAP .... and sometime FORCE them to listen . But decision is not yours . So ...TUNGGU ....whether your 'cakap' VALUED or not ...didengar or not ... you are not the one who will decide .... but ...you still have a right to CAKAP ! ingat ..ini negara DEMOKRASI TERPIMPIN kekekkee

Dalam hidup ni , bukan sekali dua orang kata aku ni "main cakap je" ...so kalau tak cakap nak buat apa ? yes , you can listen ...but sometime you still have to CAKAP .... thats why Allah bagi mulut ... kecuali you bisu lah ..but still you can use your "BAHASA ISYARAT" kan kekeke . Kalau tak tahu bahasa isyarat tu macam mana ...bukak berita RTM ...adalah orang kat korner kecik tepi TV tu buat gaya tangan atas bawah kiri kanan dengan memek muka skali ....tu lah namanya bahasa isyarat . Tapi aku tak pasti plak sekarang kat berita rtm ada lagi ke tak ..sbb dah lama tak tgk berita RTM kekekeke

Aku tak tahu orang lain . Tapi aku secara peribadi merasakan "bercakap lebih baik untuk memberitahu"..ok ...you can use another way selain bercakap ....tapi apa ? aku bercakap bila aku rasa aku nak org dengar . Kalau aku tak nak org dengar ...aku tak bercakap (contoh kes-mengumpat) hahahhaa

Sampai sini jelah ...aku nak blah ..aku half day ni ....

No comments:

Post a Comment