Friday, January 27, 2012

Kisah2 lama ....

Malam tadi , Montel mengingatkan aku pasal satu citer ... yang dah lama berlaku, aku dah hampir lupa . Tapi montel ingat . Montel ni salu nya lebih 'tak ingat' banding aku ...tapi kes yang satu ni dia ingat plak .

Kes ni pasal 'aku yg tak tahu jalan' ni

Ni cerita masa aku nk interview keje pertama aku lepas habis study . Kat BANK CAP RIMAU dekat dengan PUDURAYA tu . Masa tu Montel balik cuti ke Sabah . Jadi Montel suh bespren dia JXX tolong amik aku , hantar aku kat umah sewa kawan aku dan esoknya hantarkan aku p interview tu . JXX ni keje kat BANK CAP RIMAU tu jugak ..dia dah keje lah ..aku je yg baru interview . JXX ni besfren MOntel . Cina . Dia mmg cina pure . Tapi muslim lah . Kuarga dia muslim . Dia ni lebih celebrate raya cina dari raya melayu . Orang nya JAMBU ... Montel pun jambu ...Tapi Jambu BATU lah hehehhe .

Jadi bila harinya tiba ... JXX ni pun kol aku ...dia kata sampai kat PUDU nanti kol dia . Karang dia datanglah amik aku . Sbb bank tu kan dekat je dengan opis dia . Aku pun kata ok .... JXX ni mmg tau pasal aku yg tak tahu jalan ni . Sbb Montel mmg dah bagitahu awal2 ..cuma dia tak tahu TAHAP CRITIKAL nya aku tak tahu jalan tu .

Jadi selepas beberapa jam perjalanan tu ...JXX ni kol aku ...dia kata
"ko kat mana ?"

dah ler aku tak tahu jalan ...macam mana aku nak cakap aku kat mana kan ..aku pun toleh kiri kanan depan belakang dalam bas tu . Kat sebelah takder orang . Jadi tak boleh nak tanya . Pastu aku terpandang satu signboard tulis DESA PETALING . Aku pun dengan konpiden nya cakap kat JXX ni ...

"kat PETALING JAYA"

JXX kata "ha ? PETALING JAYA ? ko buat apa kat PETALING JAYA ?"

Dalam hati aku kata ....lah ..salah ke ...tadi ada tulis ...tak sama ke DESA PETALING dengan PETALING JAYA ... apsal dia pelik sangat ....

Pastu dia kata lagi .
"ha takper lah ....sampai PUDU nanti kol aku ...ko jangan p mana2 ...tunggu kat PUDU je" dia bagi ingat macam bagi ingat kat budak 10 tahun jangan hilang kat PUDU ni ..aku pun kata ok jelah

Bla Bla Bla ..sampai PUDU selepas berjam2 .... JXX ni tak tanya pasal petaling jaya atau desa petaling tu . Dia terus bawak aku p Komuter . Balik naik komuter . Motor dia tinggal kat bank je . Yelah , tak kan nak bawak aku naik motor plak .

Mula2 dia kata ko jalan depan ..kecik , senang nampak ... masalahnya aku mana tahu jalan ..jadi tau jelah bila orang tak tahu jalan , tp jalan kat depan . Setelah banyak kali aku jalan ikut suka hati aku ..dia kata
"eh ko jalan belakang lah ...tp dekat2 ..jangan jauh2 ..org ramai ...." aku ikut jelah .

Pastu beli tiket .. sambil tunggu tren ..dia cakap ler tren yang ni p rawang lah ..p sana , p sini ... aku angguk je ...

Pastu adalah tren sampai ... aku angkat beg ... JXX ni kata "nak ke mana ?" ..aku tunjuk tren

"eh ..tren kita sebelah sana...sini p rawang ...kat aku dah cakap tadi" muehehehhe

manalah aku tahu .... padahal si JXX ni beria2 citer kat aku tadi .

Aku ni naik tren pun penah sesat ...dari serdang ke bandar tasik selatan kot ...aku pun dah lupa . tapi yang aku ingat ..sesat sampai shah alam sana

Mana aku tahu aku sesat ?
sebab masa pergi tu macam sekejap je dalam tren ..bila balik tak sampai2 ...dan paling aku perasan aku dah sesat ..sbb aku nampak kilang arak tersergam indah ...BESAR gila tu ..padahal amsa pergi atdi tak jupe kilang arak pun huhuhuhu

Dan lama selepas itu ... baru aku tahu ...PETALING JAYA tu ...jauh ler sangat dari DESA PETALING . Dan mmg le JXX ni patut rasa pelik aku ada kat petaling jaya sbb perjalanan dari JOHOR ke KL sepatutnya tak lalu petaling jaya heheheh

sekianlah citer sesat aku ni ....

No comments:

Post a Comment