Wednesday, December 14, 2011

My Mr A

Sebelum apa2 ...nak bagi tahu ...My Mr A ni bukan bf ok ...bukan skandal ....ni 'boss' aku ..atau lebih tepat 'bosses' hahahaha sebab merujuk pada bilangan yg lebih dari sorang

Bila aku pk2 tadi .....(selepas lama takder bahan nak kasik semak blog aku ni ) aku pun terpk (brp byk pk daaaa) selama aku keje kat sini ..boss aku sume Mr A

Di mulai dengan Mr A**** hahahaha kira Mr A dot dot dot ....ish2 macam tak senonoh je ...tp percayalah saya tidak mencarut ....walaupun nama dia pelik sket .... tapi bukan mencarut ok

Kira selama aku keje sini , mmg kebanyakan projek aku ni ...under Mr A**** ni ...bertahun2 jugak lah sebelum aku beralih pada Mr A yang kedua

Mari kita citer pasal Mr A yg pertama dulu ...dia ni cool je ...handsome ? hmmmm 20 tahun dulu masa belajar kat obersea handsome lah kot ...zaman tu aku sekolah rendah lagi ..jadik aku tak tahu ler (dalam kata lain aku nak kata aku dengan dia 'beza memang berbeza' ...ala2 seng heng hehehe) hahahaha ... nasib baik dia tak baca blog aku ...kalo dia baca .... hmmmm rasa2 dia tarik balik tak approval pc flet screen aku yg dolu2 dia yg luluskan ni hahahahhaha eh tak baik tau ...kejam . Aku tak nak PC akuarium aku dulu tu ... aku merasakan seolah2 akulah yg paling veteran waktu itu hahahaha sbb mmg takder manusia pakai pc yang jatuh atas kaki org ada kencing manis , mmg potong kakilah jawab nya hehehe

Oklah ...utk berlaku adil ..Mr A yang pertama ni kira cool jugak lah ...tak penah aku kena marah dengan dia ni ...kalo salah pun , mesti dia cakap elok2 je (takper puji2 sket ..dia bukan tahu) hehehe ...kalo nak tahu ..post2 aku sebut pasal jaguar merah tu ...kete dia lah ...

Dia ni sporting ..salu jugak lah layan aku dengan team project dia merapu , ala2 mengumpat jiran tetangga . Port biasanya kat meja Biha ....sebab tpt dia paling strategik ...dari tempat Mr A , dari tpt aku , dari tpt PE A jugak ....kira Biha punya tempat ni tgh2 lah ..ala2 IBUKOTA gitu hahahhaa . Walaupun tpt biha dijadikan port ...kdg2 Biha pun kena kutuk ...sian tau hehehehe

Ok ..selepas tu aku buat satu projek dengan Mr A kedua Mr A*** ...dia ni India mari dari India ...keturunan Shah Rukh Khan punya ...putih tau ...dia ni very fatherly lah ...umur dah banyak jugak dia ni ..aku bajet dalam 60 jugak kot . Dengan dia lah buat "project reject" hahahaha ... dengan dia ni jugak aku merasa ajdik Chairman masa meeting ,dengan dia ni jugak dia bagi aku pelepasan ke KK utk deal dengan client , dengan dia ni jugak ..PE takder , aku tiba2 jadi PE ....ada skali tu bawak drawings ...citer ngan aku bagai nak rak ...aku ni malas ler nak kecikkan hati org tua ..aku buat2 paham ler ...last2suh aku settle ....ha padan muka aku .... tapi walaupun project ni tunggang terbalik ,dengan macam2 masalah , bercekau ngan client lagi ..aku rasa aku paling suka project ni sbb aku dapat belajar byk benda2 walaupun kdg2 nak nangis rasanya hahahaha ...mahunya tak nangis kalo kena herdik dengan client ...gila tak sopan ...nasib baik My Mr A*** aku yg kedua ni menyebelahi aku .... kalo tak , aku nangis hentak2 kaki skali hahahah.

Dia ni walaupun suka kejar2 aku ..suka kol henpon aku dari pagi sampai habis waktu keje ... dia pandai menenangkan org jugak . Ada skali tu .... masa "era berantakan project reject" aku ni ...mmg tensen gila . Rasa nak bunuh orang je (bunuh diri tak naklah , baik bunuh org heheheh) dia kata "takper ...jangan takut ...takkan ada sesiapa yang tercedera ...dia takkan boleh apa2 kan kita ....semua akan ok" dia cakap omputih ler ...dia mana pandai cakap melayu . hehehehe

Mr A yang ketiga ...A*** ...cina ...made in mesia ..orangnya kecik ..tapi jalan macam ribut .... kalo dia tanya kita tu ...tak sempat nak proses jawapan ..dia dah tanya soklan lain .... tapi satu benda aku suka dengan dia ni ..dia bagi apa2 arahan ...'SANGAT CLEAR' ....kdg2 siap tuliskan .... ada skali tu ...siap dia potostat kan buku dia ...yang ada arahan2 tu pada aku ...GILA AKU TAK PAHAM DIA TULIS apa hehehhe . Tu pasal aku lebih suka dia bagi arahan , aku tulis kat buku aku sendiri ...sebab kalo dia yg tulis ..gerenti karang aku kena jumpa dia balik ..tanya dia , dia tulis apa ...kang dia kata aku "menghina tulisan dia plak" heheheh

Bercakap pasal Mr A ketiga ni ..aku baru je buat project dengan dia ..selama ni tak pernah pun . Project ni ada ROLL CALL setiap hari kul 9 .... dia tanya apa dah buat , apa akan dibuat bla bla bla ....takyah tanya apa perasaan ....kang aku lempang heheheh ...kena p internal meeting ngan external meeting pun aku malas tahap beras siam ....lagi lah kena roll call setiap hari ....sah2 aku malas tahap puaka lubuk biru (ada ke ? lantak ler) hehehhee

Aku tanya kat PE aku A jugak ..sume A hehehehe "project ni berapa lama ni ?"
dia kata "5 bulan ..sengsara lah kita 5 bulan" hahahaha

sengsara sebab bos nya si Mr A ...meeting pertama siap gaduh hentak2 meja ...terkejut i ..paling tak tahan ..aku ni salu dalam meeting ..ngantuk saja ...tp meeting dia ni ...aku tak sempat nak ngantuk hahahaha
DISASTER betul

Tu jelah setakat ni kutukan aku terhadap bos2 aku ...sekarang aku melalui fasa2 bz yang membuatkan aku terkenangkan KNM ....huhuhu ....(tapi takderlah rasa nak balik pada KNM) eksen tak ? hahahahaha

Jujurnya aku suka jugak banyak keje ni ...sbb masa berjalan pantas .... enjoy byk keje ...(bukan dengan nada eksen ok) tapi aku tak suka bila kena paksa buat benda yg bukan dalam kawalan aku ...

contohnya pagi tadi berlaku server flick ...semua document online ...corrupt ... Mr A duk menyalak kat aku pasal progress report aku takleh kuar ....dahnya ? takkan nak salahkan aku ...kalo aku tahu ada server flick , aku simpan ler kat thumdrive ...dahnya tak tahu kan ....selama bertahun2 aku keje sini ...ni je skali pernah jadi .

pastu dia kata plak ... aku buat lambat ..kalo buat awal ....report dah boleh keluar dan tak sangkut kat server flick ....

HELLOOOOO ...input aku baru je dapat smlm .... macam mana nak buat report kalo takder input dari disiplin sume ....

Tp aku geleng2 pale jelah depan dia ....sambil tulis kat nota aku sambil dalam hati menyumpah seranah jugak lah sket ....sket jelah ... tapi kalo kumpul2 5 bulan ..aku rasa byk jugak ...kot convert dengan dosa mengutuk ..mahunya sama tinggi dengan KLCC ....huhuhuhuh...buatnya Mr A dapat hidayah masuk islam ....hilang sume dosa dia ..dosa aku yg tinggi KLCC tu bila nak surut hehehhe

sekian merepek utk kali ni

1 comment:

  1. suka2 mention nama aku ek...aku nak email kat Bos A yg 1st tu ekkk....

    ReplyDelete