Tuesday, December 27, 2011

Misi ....Jalan2 Cari Pasal (Part 1)

Mak dengan ayah aku datang KL dari 22 Dec sampai 27 Dec . 22 dengan 23 tu dia duk umah adik aku kat Nilai ...dua hari tu boleh dia jalan2 kat Nilai 3 pagi dengan petang ...dah tak der aktiviti sangat ...beli lampu lah ,....beli pasu lah ...dah takder pasu jual kat Johor gamaknya . Bila aku tanya naper beli pasu ...mak aku bleh jawab

"dah takder benda nak beli" mak oi ...compulsory kot beli mende2 kat Nilai tu

Jadi Sabtu ...diorangd atang rumah aku ..maka aku dengan mak ayah aku ..dengan adik badik aku ...buat Misi Jalan2 Cari Pasal . Kecuali adik lelaki aku ...sbb dia kat JB ..kitorang sume kat KL ...jadik dia tak dapat joint ....tu ler ...lain kali duk KL ....hahahhaa

Sabtu , jalan2 p Aquaria .... aku mmg dah lama nak p tapi takder "KAKI" . Kali ni dapat prgi setelah jenuh pk nak jalan mana . Masuk kena bayar RM35.00 ...mak aku terus jawab "bazir ..baik kita p makan" mak aku ni mmg ingat dia makan je hahahaha

Tapi kitorang mmg nak masuk Aquaria tu ...kalo setakat nak makan ... baik duk Kajang je ..bleh makan sate sampai sendat perut hehehehe

Utk RM 35 aku rasa mahal ... tp overall mmg puas hati masuk situ ...sampai penat ler kaki . Cuma kalo fee bleh kasik turun RM20 ...CUN hehehe cadangan je tu

Mari kita tgk gambo ...sbb skang ni aku takder masa byk utk merepek2 ...A3 asek datang tpt aku je suh itu ini ...mana aku nak ada masa . Baru kejap tadi dia datang tpt aku ...suh tgkkan apsal dokumen dia takleh save ...bila plak aku jadik IT expert .... tapid emi A3 (sila baca dengan nada terpaksa) aku tgk jugak lah ...mmg takleh save pun entah apa hal . Aku copy je masuk kat deskstop dia ....pas tu kopi masuk dalam drive dia . Hahahaha . Kan aku dah merepek

Ni kat jalan menuju ke aquaria ...motif gambar ? takder motif ....saja nak tayang gambo sendiri hehehe
Ni dalam akarium dia ...best woo ....ikan besar2 ....tp aku pk satu je ..buatnya pecah akuarium ni ...mmg aku mati lepas ler bersama2 ikan2 tu ...tu pun kalo ikan2 jerung segala talapia tu sume tak sempat baham aku ...sadis gila cara kematian hehehe
Ni kat perkarangan akuaria masa tunggu montel beli tiket ....sila maklum ..gambar tak ikut susunan ...kalo aku nak susun mmg A3 mengamuk ler sume keje tak sia ..ni pun aku guna 'teknik panahan petir' ni ....selaju mungkin
Ni pun dalam akuarium dia ....sebelah aku tu adik aku ...ramai org cakap aku nampak lebih muda dari aku aku ...yang telah membuat dia sntap sbb dia 7 tahun lagi muda dari aku ....ucapan utk adik aku "terimalah kenyataan ..kerana diriku begitu berharga" hahahaha
Ni aku ngan adik aku jugak ...belakang tu paus ke apa ntah ..tapi spesis2 tu ler ...konon ak amik gambo dengan paus tu ...tp ikan tu duk gerak2 ....elok je ikan tu atas kepala aku hahaha
ni satu lagi gambar takder motif ....saj tiru aksi mamat mana entah ni .... tangan tu tak ikut plak...sebenarnya perjalanan dari KLCC ke aquaria ni agak jauh ..berjalan kaki plak tu ..maka kami telah melakukan pelbagai aksi merepek utk menghilangkan boring dan penat berjalan heheheh
Ni plak aksi "saya penyokong kerajaan" hahahahaha
Ni dia ikan talapia .... ikan ni makan orang ..badan kecik je tau , tapi makan orang... ni lah idola aku ...kecik2 bleh makan orang ....tak macam paus ... besar ...tapi makan planton je hahahaha
ni segerombolan ikan talapia ....mmg kalo korang terjatuh dalam ni ...tinggal ala2 tulang ayam KFC jelah ... bak kata Shila Amzah ..."retak seribu ...." hahahaha
Ni belangkas ....belangkas ni darah dia kaler biru ...kira dia kelas2 Mahsuri yg ebrdarah putih lah ... ang darah merah ...kalo tak tahu jenis darah ..p kat Institut darah negara hahahahah . Belangkas ni mmg sentiasa berdua2 an je ....sbb tu orang kata "berkepit macam belangkas" kalo korang asek berdua je tu ...tu kira korang bukan speses manusia lah ...mungkin keturunan belangkas heheheh
Ni ikan apa ntah ....bleh pegang ...tapi aku tak pegang kekekekke
Ni pun aku tak tahu jenis ikan apa ..tak larat nak hapal s byk jenis sangat ...kira yg aku hapal tu ...dia bernasib baik lah ...wah kelas ....kekekeke

Karang sambung Part 2

No comments:

Post a Comment