Monday, October 17, 2011

Sabar ....

Sabar adalah perkara terbaik yg boleh kita lakukan setelah tak ada apa2 lagi yg boleh kita buat . Dah buat itu , tak jadi . Buat ini tak kena , semua tak berhasil atau hasilnya belum nampak . Satu hari nanti mungkin berhasil , cuma bukan sekarang . Yang terbaik utk waktu ini ..SABAR

Montel kata . Ini assignment Allah bagi .... nak tgk kita lulus ke tak . Kalau tak lulus , macam mana nak 'naik pangkat' . Aku selalu kalah dengan Montel kalau 'urusannya' SABAR .

Aku mmg dari dulu lagi speses 'sangat tak sabar' ni . Dan aku pilih Montel dolu2 sebab dia sangat PENYABAR kat mata aku . Ada orang boleh sabar bila first time dating dah kena marah sebab lambat 10 minit ? ada ....Montel hehehhee .

Ada orang boleh sabar sbb orang lain hijack facebook dia dengan membalas pesanan pompan gatal yang saja cari pasal ? ada ...MONTEL hahahaha

Waktu ini sangat mencengkam , saat ini sangat menekan , nak tak nak hidup mesti diteruskan . Aku sangat nak 'naik pangkat' ...tak , bukan pangkat manager , bukan pangkat CEO , not even 'at least GRADE 1' pun ...sbb macam tak kesampaian pun .  Bukanlah tak nak , cuma malas nak pk ...asalkan cukup bulan aku bleh 'cucuk dinding' dapatkan 'kertas bersign agong' cukup lah ...kalau cucuk dinding pun tak ada apa2 yg kuar ...time tu aku baru pk nak buat apa . hehehhehe

Kalau kita marah pun , takkan ada apa2 yg berubah ....semua ni suratan ...Allah dah tulis 'kat sana' tak apalah ..sabar je .... dapat jugak pahala .... dunia ni pun sementara .... semua ni pasti ada hikmah ....

Kdg2 rasa penat sangat .... rasa tak semangat sangat ..apa aku nak buat . Aku dah takder mood lagi nak bercuti ...

No comments:

Post a Comment