Tuesday, October 18, 2011

Nostalgia handphone

Akhir2 ni aku mood nostalgia je . Nostalgia kali pertama jumpa bf lah , nostalgia hari pertama sekolah lah , nostalgia beli mihun 30sen kat kantin ler ....tiba2 rasa diri macam VETERAN plak ... hahahaa

Ni aku nak citer pasal henpen plak ... kira2 dari mula2 sampai skang pakai handphone ni , ada jugaklah dalam 5-6 biji henpon aku . Tak byk ...korang mesti dah 10 atau 20 kali tukar kan ? hehehe . Aku taklah , selagi tak reput ....aku pakai je ... selagi boleh tekan keypad dia tu ..aku belasah je . Heheheh . Kira kalo keypad dia dah keras ..kena cucuk2 pakai pen pun ....aku pakai lagi (konon2 ala2 PDA lah gitu) hahahaha

ok ..meh aku mulakan citer sebelum aku merepek lebih panjang ....henpon pertama aku ..ERICSON .....(masa tu takder sony erikson lagi) aku tak ingat lah model apa .... yang aku buh ni T10 ...tapi henpon aku bukan t10 ...kira abang pada t10 ni ...rupa lebih kurang samalah .....kaler hitam ..... ni gambarnya


aku beli pakai duit loan muehehehehe ....tu sampai skang kena bayo PTPTN tak habis2 tu .... masa tu henpon mahal ...aku ingat dalam RM 700 jugak kot (masa tu henpon RM700 mahal ler ) .... pastu sim kad dia pun mahal ..takder yang seploh hengget macam skang ni .... masa tu active5 , 8pax sume takder lah ...kira tipon ni utk call in je .... call out guna publik phone ...ha berbaris lah ko ....nak2 kalo depan korang tu tgh gayut dengan boypren ...reput ler korang baris belakang dia , dia buat dek je sambil gulung2 wayar tipon , cakap yg tak dengar suara tu ...aku pun pelik ..yg kat hujung telepon tu dengar ke apa dia cakap . ...macam korang tu halimunan je ...dia tak nampak ..saper penah duk asrama ...duk uni ...mesti pernah berhadapan dengan insiden2 menyakitkan hati macam ni ...ataupun koranglah yg mencipta insiden2 ni hahahaha . ok ...erikson ni dah rosak ... body dia elok lagi ..otak dia dah rosak ...lama jugak aku pakai ni ..bertahun2 . Maklum ler . Tak kerja berat ....call in je hehehhe masa tu sms2 ni suma jarang2 lagi (gila zaman batu masa tu) heheheh . Internet , GPRS ,pesbuk sume lagilah takder hehehe

Selepas tu ... aku pakai tipon ni plak ...SIEMEN

aku dah tak ingat model apa ...ni nak search gambar pun bukan senang ..sebab dah lama sangat ..setakat ko taip siemens tu ....mmg tak kuar lah hp zaman Parameswara memerintah melaka ni ahhahahahha . Aku pasang lampu2 lagi henpon ni ....bling2 kalah lampu kat KL waktu malam . Tapi henpon ni paling pendek jangka hayatnya aku pakai .... tak sampai setahun kot ...dia buat terjunan dari katil dabel decker aku masa kat uni pun paling kurang 3 kali ....akhirnya dia terjun bunuh diri ....aku tak tahu ler dia sempat mengucap ke tak masa terjunan terakhir tu .... dengan lampu2 dia ..dengan dia skali padam ...aku tak sedih sangat masa hp ni jahanam ..sbb aku mmg dah ada hajat nak beli henpon lain ..disamping masa ni aku ada keje part time ... kira mmg keje nak beli hp baru ler hehehehhe

Pastu aku pakai hp ni plak ....

ni pun aku dah tak ingat model baper ....ni kira "extra nostalgia" sket lah ..sbb hp ni aku beli sepasang ngan montel ..masa tu dah couple ngan Montel ..aku beli kaler hijau .....macam biasa lah ..aku ni kalo beli barang ...kalo ada hijau , mmg aku beli hijau lah hehehehe . Montel kaler biru kot rasanya . Ada simpan lagi dalam stor rumah aku , malas nak bongkar2 ..... pakai sama ....sweet tak (gedik plak ..macma nak tampo je hahaha)

Yang spesel pasal henpon ni ...charger dia berdiri tau .... camni

Charge sambil dia berdiri lah hehehe ....sebelum model ni ..ada satu lagi ..rope dia sama je ..cuma saiz besar ...room mate aku dulu pakai model tu ler .... charger dia besar sket ...yelah , enpon dia besar kan ...so tempat duduk dia besar lah . Ada skali tu aku tertinggal charger kat umah ...aku pinjam charger dia .... siap selit2 kertas lagi ...ala2 kawen paksa gitu ....hehehhehe

Henpon ni bunyi dia pelik sket ...troootttt trooottttt alah ...korang bunyikan pun tak samalah ...sbb aku tulis je hehehhe . Masa zaman aku pakai handphone ni ...henpon2 orang sume dah polifonik ....polifopnik ek yang ring tone dia tu sedap sket tu ....tapi taklah kuar lagu macam hp skang ni ....

Ada skali tu masa kat bilik study ..tgh study ...montel call .... sume tertoleh2 ....aku pick up tipon ...terus dorang kata "la ...hp ke ...ingat bunyi apa tadi" ish ...SENTAP i ..nampak sangat hp i bunyi pelik tau hehehhe

Pastu aku pakai hp ni ....dah keje masa beli ni ....

Ni aku pakai tak lama jugak ...sbb hilang ....aku rasa tercicir ...dan hilang camtu jelah ..masa hilang tu masih baru lagi ...kotaknya pun ada lagi ...dah hilang heheheh . Aku nangis2 jugaklah tipon mak aku kata henpon ni hilang ....sbb lama simpan duit nak beli henpon ni hehehehe . Best jugak hp ni ...sbb kaler2 lampu dia bleh tukar2 ... (tu pun kira best ke?) hehehee tapi function dia agak kurang ....
Ok ..lepas tu plak pakai tipon ni

Ni henpon paling lama aku pakai , dan paling aku sayang ....tak tahu lah apsal ... sampai skang masih bleh pakai henpon ni ... batri je dah tak baper kuat ..kadang2 dia macam nyanyuk sket .. kalo agak2 satu hari dia nak tidur ..dia tidur jelah sehari tu.... tak nak ON ...kalo mood merajuk dia datang ...dia hang ....kadang2 dia bleh pasang lagu sendiri ....hehehehe ...aku suka henpon ni sbb ada radio , bleh pasang lagu dan ada kamera (habis canggih lah pada zaman kegemilangannya tu) ...

kenangan aku dengan henpon ni ? aku pernah buat 'terjunan bersama' dengan henpon ni dari tangga ...masa kat KNM ..opis lama aku tu ... masa tu bulan posa ..aku tidur kat surau tingkat atas ...kul 1.30 aku turun ...agaknya mata pun tak baper bukak lagi ,....jatuh ..dengan henpon ni ..dengan aku skali ...henpon ni cedera2 jugaklah sket ...aku pun luka sket kat pipi ...sket jelah ...masih cun jugak (hahahahah)

Terakhir dan terlatest ...aku pakai hp ni


Sebelum korang merepek plak ...aku bagi tahu dulu ..gambar kat wallpaper hp tu hiasan je ...sbb gambo ni sume aku google je ...jadi gambar tu bukan gambar aku , atau Montel atau skandal2 kitorang ....sama skali bukan ..tak kenal pun saper makhluk2 yang macam tak berbaju dalam henpon tu hehehehe

BB ni ....aku tak baper suka sangat ...mungkin sbb aku tak baper pakai kot function2 dia .... jadi dia kurang 'memberi faedah' pada aku ....sekaligus aku merasakan ...BB ni adalah benda paling tak patut aku beli tahun 2011 hahahahaha ...cuma aku suka sbb bleh taip laju kekekeke ...aku ngan Montel kan suka balas2 mesej ...sampai kawan opis aku kata "kat rumah tak sempat sembang ke ?" hahahahhaa

ok ..tu jelah citer pasal henpon aku .... buat masa ni aku tak plan beli hp baru ...sbb BB aku ni ok je lagi ... sbb aku sayang duit , sbb aku nak simpan duit beli rumah semi D 850k kat kajang tu (berangan je) sebab aku nak simpan duit untuk hari tua ....(saja nak bagitahu yg skang ni aku masih muda) hehehehe...pendek kata mmg takder lagi niat nak pakai hp baru buat masa ni

Oh ya ..in between ...aku ada hp ni
ni masih bleh pakai ...ada lagi aku simpan ..batri dah kong .....hp ni montel belikan dulu masa hp SAMSUNG aku tu hilang ....

1 comment:

  1. salam. hee hpon 1st dgn last tu sama dgn sy punye ;p nostalgia kann , skrg mak pakai hpon ape

    ReplyDelete