Friday, February 10, 2012

Rasa Nak Marah ...Tapi Nak Marah Saper ?

Rasa nak marah je hari ni ...tapi nak marah saper ?




Biha ..EL sebab maid lari
Nora ...bz kena kejar client hahaha...client dia siap tunggu tepi meja dia suh siapkan doc hahhahhaa
Kak Asmah ....demam ...nak ngumpat pun tak larat ....
Ila ..p genting ....

Jadi takder saper aku nak mengadu ni ..rasa sebatang kara je ....kata Zizi ...sebatang kara ok ..jangan sebatang KERA ...hampeh ...ada nampak aku memanjat2 ? hahahaha...

patutnya hari jumaat ni hari suka ria je ...sbb A3 takder setiap jumaat . Tapi pagi ni tadi dia ada ...sbb pagi ada meeting dengan Vendor ...half day ...macam biasa sempat buat kecoh ...yang macam biasa dia buat ...suh issue drawings ....aku dah siap copy kan dah sbb dia nak bagi kat client dalam meeting tu . Pastu dia kecoh2 kata dia nak yg original sbb yg ori tu ada sign dia .

Masalahnya yang ori tu aku tinggal kat meja aku ..aku bawak copy je sbb copy je bagi client ....malas lah aku nak naik tunggu lif semata2 nak amik ori tu sbb isunya benda tu tak sign . Macam mana benda tu tak sign ? sbb aku copy benda yang ori ..jadi patut apa yg ori tu ...samalah dengan yg copy kan ? ke aku salah ? skang aku pun dah kompius ... sampai PE aku pun tolong cakap kat A3 benda tu copy dari yg ori ..DONE

Pastu bila habis miting ..kejar aku plak ...dia kata aku tak isu disiplin punya update kat client ...utk signature ...dia nak buat sendiri ...apa lagi masalah org tua ni ...aku dah isu benda alah tu 30 jan dah pun ...client je tak revert ...bila aku cakap camtu dia kata aku tak chase client ...mak oih ...aku email dah , kol pun dah ...aku nak paksa macam mana lagi ?  karang aku folo up ler . Hei ..kalo aku tahu nak p opis klient tu ...aku pergi dah paksa dorang sign ..masalahnya kalo pergi kang ...aku tak tahu jalan balik plak ...tu pun kalo jupe jalan perginya ...kalo pergi pun tak jupe jalan camno ? sian ler kat insan2 KERDIL cam aku ni huhuhuhuh

dan bila dia dah balik ptg ... aku kena kejar disiplin plak utk siapkan report ..sepatuitnya semua disiplin kena bagi input 12pm ...hari ni ... so aku bleh buat progress report ...PC aku bleh buat DSR ...selasa boleh issue .. sbb due mmg selasa . Tapi sampai skang aku tak dapat pun input2 tu ...selasa kang ....A3 bising lagi kata aku tak kejar ...PE aku plak baik punya manis kata dia nak cuti 3 hari ...

Ish ... Aku ni XS je kot ...kalo aku XL ...mmg aku jupe dorang sorang2 ....hammer je ... sbb lambat2kn keje aku .... tapi dorang tu sume kurang2 pun L ....karang dorang tibai aku sebelah tangan je ...terbang melayang plak ikut tingkap aku ni ....dah lah aku kat tingkat 9 .... kalo kena buang ikut tingkap ...berkecai tau ....

Lepas tu QA plak kejar ...project A2 , nak close out report ...close out mende ... project tu tak habis lagi pun .... client cuti sampai isnin ...kena tunggu isnin lah . Ha ..nak suruh aku ke sabah plak kejar client tu sbb client kat sabah ... ni dah feel WATSON NYAMBEK dah aku ni .

Pastu dia nak issue CSS katanya ... part of close out report ...tahu ler ...tapi masalahnya benda tu tak siap lagi ..macam mana nak close .

Paling best bila QA jupe A2 ...dia suh settle dengan aku ... dia kata nak pakai PM jupe aku , nak pakai PE jupe aku , DC pun aku ....PC pun aku ....wah ...dah rupa multipurpose tuppaware dah aku ni ...sume bleh sumbat ....

Bersabarlah hati....huhuhuhu

No comments:

Post a Comment