Wednesday, February 16, 2011

Penantian Lagi

Kenapa dalam hidup ni ..banyak sangat kena menanti ? kena menunggu dan kenapa aku kena menanti padahal aku tak suka keje2 camni ? yelah ..bukan sume keje yang kita buat tu kita suka . Banyak keje yang kita tak suka , kita kena buat jugak . Sebab ? tanggungjawab ....sebab ...kelangsungan hidup , sebab ...terpaksa ...alah , macam2 sebab ler ...sebelum keluar sebab2 tak logik , baik aku benti tulis sebabnya ...karang makin jauh merapu hehehehe .

Hari ni , kena menanti lagi . Menanti dapat PC baru . Kekeke . Tadi kawan aku call dari tingkat bawah .

"ko dah tepung tawar pc ko ke ?" dia tanya ...aku pun jawab .

"belum ....takder berita pun" padahalnya aku dah bagitahu dah kat IT pasal benda ni . Aku siap dah email dah . Sebab hari tu , IS dengan baik hati dah bagi aku pilih nak PC mana . Dan aku dengan penuh perasaannya telah memilih PC flat screen lagi wakakakkaka . Dah nya dia suh pilih , kalo tak suruh , aku mmg redho je , dia bagi apa2 pun . Ni dia suh pilih , kan ke kurang cerdik kalo aku masih nak PC besar saiz almari barang antik nenek aku tu kan ?

kawan aku tu kata lagi "dah on the way tu ...aku nampak dia dah angkat tadi" kekekeke . kawan aku ni pun boleh tahan , dah macam radio karat dah . Siap hantar report tu . Tu makna dia paham ler gelora dihati aku .....tentang nak nya aku pada PC baru tu . Kekeke bukan gelora dihati Sara ...Sarah tu nama tealady kitorang kekekeke . Dia takder kena mengena dengan ini cerita , PC pun dia takder tau hehehehe

aku kata plak"ye ker" dengan penuh gembiranya ...macam anak anak sultan ler datang meminang . Eh ye ker perasaannya camni ? anak sultan mana plak tu . Ni dah mula nak merepek lah ni . Tapi mmg hepi sangat ler . Macam mintak kete perodua second hand , tetiba dapat kete sport kaler merah menyala macam shah rukh khan pakai kat dalam citer apa ntah tu . Kan ke hebat tu kekekeke .

Aku pun tunggu ler , tapi tak sampai2 ...hati aku pun kata "ni dia hantar PC aku ke ..dia hantar kat tempat orang lain ?"

Tak lama pastu turun ler IS person ..tgk PC aku . Pass dia cek , suh transfer mana2 fail ... dia kata jap lagi dia buat PC aku . Huhuhu . Akhirnya , penantian sejak sekian lama . Nak berakhir jugak . Berbaloi sungguh penantian ni . Ala2 penantian nak naik Star Cruise je . Hah , merepek lagi kekeeke .

Kawan2 aku kata , bila nak buat kenduri ? maknanya kenduri dapat PC baru ler tu .

aku pun jawab "eh buat2 ...datang ler nanti .... kuih2 pun ada..jangan lupa bawak yasin ...kita buat tahlil skali" muehehehehe

jahat tul dorang ni .

Hmmmm ...kena buat farewell ni ...majlis perpisahan dengan PC aku yang besar cam akuarium ni . Pasni takder lah saper2 gelakkan aku lagi sebab pakai PC ni . Tapi takder lah sentuhan antik lagi .

No comments:

Post a Comment