Thursday, February 10, 2011

Kawan Lama

Tiba2 petang ni aku dapat satu sms , dari kawan lama ... Razawati . Dia ni memang baik ngan aku masa kat uni dulu . Memang rapat ler , alah , kawan aku baper kerat sangat pun kan . hehehe .

Dia tanya camni . Weh ! tak nak promosi buku kat aku ke ? hehehehe . Pernah jupe orang camni ? siap suh promote kat dia lagi . Kita selalunya lari dari makhluk2 kaki promosi ni . Macam aku , hari ni dah terbeli tudung selendang tu . Hahaha . Ni akibat promosi lah ni .

Sebenarnya dah lama tak jupe dia ni , sejak meninggalkan bangku universiti . Cewah , bangku universiti tu . Eh uni pakai bangku ke ? bukan kerusi ke ? oh kalau yang kat dewan kuliah kat fakulti pertanian tu pakai bangku . Hehehehe . Dah lama tak dengar cerita dia . Dia ni rajin jugaklah dolu2 tipon tanya khabar . Dia ni satu perangainya . Rajin bertanya kabo kawan lama . Aku ni jangan harap ler . Dah ler kawen tak baper kerat , malas punya nakbertanya khabar . Tu yang tak baper kerat terus jadi karat hehehehe .

aku kata plak "hahahha ...latest Jambatan Kasih ...belilah ...ko mana tahu aku menulis ?" sebenarnya sejak buku pertama kuar , memang takder berhubung dengan dia . Sebab dah tak berhubung ler . Heheheh . Dia sekarang kerja kat hospital Jempol . Jadi nurse . Jangan tanya aku apsal dia jadi nurse . Hahaha . Kawan2 aku ni sume mmg kerja jauh dari asal je sume . Yang sorang tu dulu , matriks medic , degree perhutanan , last2 kerja lapangan terbang . Punya luas dunia dia . Dari dalam perut orang sampai dalam hutan sampai kat angkasa lepas ...sume dia nak try kekekekek

kawan aku tadi ni jawab "su bagitahu ...aku jupe dia kat kg ...tapi aku tak heranlah ...ko kan minat menulis dari dulu" huhuhu ...nasib baik dia ingat lagi . Terharu i (sambil buat gaya kelip2 mata) hahahaha .

oh ya , pasal minat menulis ni , aku teringat satu kisah . Masa kat uni . Masa aku kat upm . Sebilik 4 orang , katil dabel decker dua biji . Satu hari masa study , aku boring ...aku pun tulislah sajak kat selai kertas . Pastu aku p toilet ...takyah ler tanya buat apa kat toilet . Buang apa2 yang patut ler , kot nak sambung buat sajak dalam toilet ...agak2 ler ....

Bila aku balik dari toilet ...aku baca balik sajak tu . Tp macam pelik , sbb ayat bawah2 tu macam lai macam gayanya . Kawan aku dari atas katil dia pun kata "aku yang sambung tu ...." selamba je sambung sajak aku . Dan tambahan ayat dia "tapi tajuk kelekatu cinta tu tak best langsung" hahahhaha . Apalah ...ada sebab ler bagi tajuk camtu .

Hmmm petang ni ...terkenang kisah lama pulak . 10 tahun lampau . Lama jugak ye . Rasa macam dah tua sangat . Eh taklah ...muda lagi kekekekek

No comments:

Post a Comment