Wednesday, November 23, 2011

Peluang .....

Abah kata peluang tak selalu dapat .... abah aku kata lagi ... kalo dah ada peluang depan mata , sambar je ..buat baik2 ...sbb esok2 tak tahu lagi dapat ke tak...

Berikutan insiden shooting2 email (hahahaha ...ayat entah hape2 ...shoot email) yang berlaku bermula dari minggu lepas .... bos aku Made In India tu ...dah serender nak berunding dengan client ...katanya mcm takder point nak diskas dengan orang yang asek nak terpekik dan terjerit2 ....

Pastu dia plak boleh suh aku ke KK utk berunding dengan client ....Cis! ikut hati memang aku nak pergi . Ini peluang . Bos aku percayakan aku ni . Esok2 tak tahu lagi . Dah lah dah jadi PE bidang terjun ...at least , bright side is ...aku ada banyak peluang utk buat macam2 dan dapat kepercayaan bos aku dari macam2 kerja . Maknanya bos aku mmg tak kisah dengan 'size kecik' aku ni .... kalo nak tunggu 'saiz besar' baru dapat peluang ...mmg tak tahu lah bila aku nak dapat peluang tu . Dahnya aku rasa saiz aku ni tak berubah sejak lebih 10 tahun kot hahahaha . Sampai dr yang suh aku naikkan berat abdan pun serender sambil berkata

"it's ok ..as long as u are healthy" hahahaha . Healthy .... masalah aku cuma low blood pressure je ... sampai kadang2 kena makan garam . hahahaha

Berbalik pada citer tadi setelah merepek panjang , masalahnya aku tak boleh pergi , sbb aku nak bercuti panjang balik kampung montel kat Chikoslovakia (sila jangan percaya ) ahhahaha

Regret lah jugak ... kalo tak sbb tu , aku mmg nak pergi ... ni peluang aku ni ... tp takper lah ... harap2 esok ada peluang lebih baik .

Dan sebelum sume tu ..aku kena settle sume benda dokumen yang tak jugak settle2 ni .... aku nak gelak bila bos aku kata hari tu ...."kita siapkan sume cepat2 ...lepas tu kita lupakan terus PLATFORM tu" hahahaha . Dia cakap omputih ler ..bos aku tu mana pandai cakap melayu .... kan aku kata dia keturunan Shah Rukh Khan ...cuma dia tak dapat DATUK jelah hehehehe

Alah bos ... kalo boss dah boring dan bengang ngan sume benda ni .... i pun dah nak termuntah dah ... lagilah sejak kena bambu dengan client padahal dorang yang salah dan i tak boleh bela diri atas alasan "client is alwaz right"

hmmmm ...takperlah

No comments:

Post a Comment