Friday, November 18, 2011

Ini Kisah Tentang ....KERJA !

Bila PE aku kata dia nak resign , aku cuma OK .... Oklah ..dah dia nak resign , takkan aku marah dia nak resign plak ..dah rezeki dia kot dapat keje tpt lain .... apa masalahnya yang aku nak marah dia plak ...kompeni aku ni ..biasalah orang keluar masuk ...lagi biasa , yang keluar lagi ramai dari yang masuk ... masuknya satu ..keluarnya 5 ....tu pasal pusing2 pun orang yang sama ..akan bertemu dalam project yang lain ... tu pasal aku malas nak cari pasal dengan org sampai masam-masam muka dalam satu project ...sebab percayalah , esok lusa kena jumpa jugak dengan dia . Macam mana nak buat kerja kalau dah muka muncung je macam siput sedut masak lemak ? hei tak cun langsung . Jadi kalau tak puas hati pun simpan dalam hati jelah ...habis2 aku sumpah dia jadik tayar beskal ke ....tapi dalam hati jelah ....kalau tiba2 dia betul2 dia jadi tayar beskal macam yang aku request tu ...mmg MAKAM aku dah naik setingkat lagilah (dah amcam ajaran sesat plak) hahahahah

ok ..berbalik pada isu PE dan kerja . Bila hari akhir dia sampai ..which is today , mem besar pun panggil aku ... katanya nak handover kerja . Handover ? nak handover kerja apa kebendanya ...yang benti tu PE ...aku bukan PE .... tapi dah dia panggil , aku datang jelah .... mungkin dia nak aku ada sama dalam 'acara' handover tu , gila meriah lah kot acara handover bunyinya macam ASK ke grammy award ..cuma takder penaja gaun kain leret2 je .... kalau ada , memang dramatik heheheh . Masa aku sampai ..PE dah ada ....DC pun ada .... dengan project manager aku ada skali .

Tiba2 mem besar bagi ayat paling indah dalam dunia ni

"XXX is resigned .... her last day is today ...so we dont have PE for this project so i really need you to take XXX job"

Aku tak tahu lah patut nak pengsan ke apa . Tak boleh nak fikir . Tiba-tiba je aku rasa macam ada kat kutub utara tapi rasa panas ....boleh ?

Aku take over kerja PE ?

"so ...can you ?" mem tanya balik . Tanya tu bagi sedap jelah ... sebenarnya nak tak nak aku kena jawab BOLEH ....tak kiralah BOLEH ke TAK BOLEH ..ni kira MALAYSIA BOLEH ....INDONESIA BISA ...KO ADA ?

Project ni dahlah DC asalnya maternity leave .... PE berhenti ..PM dah run ke project lain .... so ?

"so you focal point lah" satu lagi ayat manis ala2 kurma bulan puasa yang dah campur gula merah jual kat jalan TAR tu ! . Focal point pekebendanya ? power point ke ...laser point ke ...oklah jugak . paling tak pun NO POINT ...warghhhh rasa nak jerit .

"tak apa ...u boleh apply for ERA" ERA tu bukan radio ERA ...ERA  Extra Relieve Allowance lah .... Ish ! tapi ERA tak ERA bukan isu ....Isunya kenapa aku kena buat kerja PE plak ...warghhh nak jerit lagi hahahaha

Jadi nak tak nak aku sign jelah handover form ..redha tak redha aku dah rasa macam gali kubur sendiri ...esok boleh beli bunga siap2 ....

Hari ni segala benda dari ITB sampai ke PEQP ...SOW segala bagai sume dah letak atas meja aku . Tiba2 je aku rasa aku dah naik pangkat jadi CEO ni ....

Dahlah baru semalam client aku  KEBABOM kat aku ngan bos aku .... email kat aku mengamuk sakan ...siap attach gambar siap CC kat semua bos .... rasa nak lempang je . Rasa jelah , belum lempang ... aku bukan takut nak lempang ....malas je hahahaha

Aku dah delete plak email tu ..kalau tak boleh attach email tu kat sini ..siap dengan gambar ... kalau nak cerita pasal email tu , memang tak habislah cerita . Yang penting bak kata PM aku ...made in India ...tapi dia India yang ala2 Shah Rukh Khan punya ...."no point to explain to someone that yellng and screaming"

oklah ...tak kisah lah ..dia marah dalam email je pun ... aku bleh je buat tak tahu walaupun dalam hati bengang jugak lah ...apa kes nak sound sampai nak persoal berapa lama dah buat O&G project ...padahal sendiri yang salah tak return doc yang dah sign ...bila hari ni aku email , tanya mana doc tu sume...haram tak balas ....

Tak payahlah nak serang2 orang macam tu . Kdg2 kita rasa hebat je serang orang dengan ayat2 macam orang tak sekolah tu ...tapi bila orang lain baca ....kan nampak 'sekolah tinggi pun tak jadi apa'

Tapi paling best waktu bincang benda2 ni ..tiba2 PUBLISHER kol ...pasal nak mintak gambar dengan biodata ....dahlah masa tu tengah haru biru bertegang urat bergaduh ...

Bila letak phone ...bos aku tanya "so how ....got it?" sebab dia ingat client yang call ...aku pun kata "NOT YET" dengan muka confident ...hahahahaha

No comments:

Post a Comment