Wednesday, September 21, 2011

Puteri ....

Ni sebenarnya sajak yang aku letak kat dalam novel baru nanti . Lom keluar pun . Tapi rasa nak share kat sini . In advance hehehe

Puteriku ,
Saat kau pergi ,
Dunia terasa gelap.
Masa bagai terhenti
dan hanya aku yang berlari
                
Puteriku ,
Mimpi tidak lagi indah
Malah nikmat tidur sudah lama hilang
Aku bercakap dalam bisu
Mendengar sedangkan tuli
aku cari cahaya dalam terang
Kemamar …

Puteriku ,
Dulu kita menapak diatas paku ,
Kita senyum dalam luka nista mereka yang bertanya
Kita pendam zahir manis yang pahit didalamnya
Tapi kita bahagia

Kitakah yang tewas dengan perasaan ?
Atau inikah ujian ?
Atau apa ?
Tapi aku tidak bahagia

Puteriku ,
Kembalikan tasbih rinduku
Noktahkan penantianku .
Aku rindu bersamamu …..

No comments:

Post a Comment