Wednesday, December 3, 2014

Bila Pengasuh Bercuti : Edisi : Mari Menikmati Cuti

Tersebutlah kisah ... satu hari yang tarikhnya aku tak ingat ...anak pengasuh telah dimasukkan ke hospital...high fever...maka tak available nak jaga Sumayyah ...

Aku plak ada project baru masuk. Tak boleh nak cuti isnin tu sebab ada Kick Off Meeting. Kang aku cuti...Bos aku si A3 plak Kick Off aku kang hahahahha

Maka solutionnya ..aku kena heret Sumayyah p opis... paksa bebudak opis yg available.... untuk jaga Sumayah sementara aku meeting. Montel plak cuti dah abis. Edisi "Sumayyah's Site Visit" ni kang aku buat ...ni Edisi Mari Menikmati Cuti dulu.
 

 

 
 Ni bila mummy cuti...bleh bangun tido kul 10 pagi ...kalo tak...kul 6 dah kena heret p umah pengasuh...maklum lah ..pengasuh kat Bukit Mahkota...mummy keje kat KL ... jadi nak patah balik p keje lagi kan...so take time kata omputih gitu ...ni tido dah round kedua la hhh lepas mandi2 ....makan2 biskut sket ..sarapan lah konon....bleh sambung tido
 
 
 Menikmati susu sambil menjeling mummy dia...pelik kot. Salu mummy takder..p keje ...ni sampai siang ada je kat umah .... jangan riso nak ....mak ko lom kena benti keje lagi hahahhaa
Masih ada gaji dan bleh soping baju kasut ko lagi ...walaupun Auntie Mimi ko memekik je asek berbelanja hahahaha
 
Ni susu badan sebenonya ...masuk dalam botol...mmg ajo Sumayah minum pakai botol...senang nak berjalan kemana2 .... dan mummy bleh pakai baju cantik2 kah3...
Sebenonya ada cerita naper si Sumayyah ni cuma pandai minum susu botol...
Masa baru lahir dulu, Sumayyah ni kena tahan wad sbb kuning.... jadi masa kat wad tu dah dibagi susu pakai botol. Sebab aku tak stay hospital...balik je...baby duk nursery ...datang antar susu je ...bila dia balik umah, merusuh2 tak nak susu direct...nak pakai botol...
dah ...ikut ko lah nak...asalkan ko bahagia ...
 
Pakai jelah botol....yang penting ko minum susu ...
sampai skan dah 9 bulan...Alhamdulillah supply susu masih ada...masih minum susu badan dengan jayanya ...denga  izin Allah
Petua? Takder...makan je dengan seleranya .... sambil doa moga cukuplah susu untuk anak ko
setakat ni ...susu bukan setakat cukup untuk Sumayyah. Tapi aku dah ada dua anak susuan
Nanti entry lain aku citer pasal anak susuan aku ni ek .....
 
Kalo menyusu anak gaya aku ni ...kena rajin mengepam ...kalo x pam ...takut susu kering
salunya aku pam kat opis 3 kali....
balik keje dalam kul 8 aku pam skali ....
kul 11 sebelum tido aku pam skali ....
pastu kul 5 pagi ...bangun2 aku terus pam...
Aku pam tak lama ...sekali pam dalam 8-10 minit je ...dapatlah sebotal...dalam 5-6 oz....
tapi kalo yang pam yang kul 5 pagi tu ...salunya dapat dalam 2 botol ...10oz...sbb tempoh dia  lama kan ....
 

Ni lah bila mummy boring duk umah berdua dengan anak ... 3 hari jugaklah duk umah ....isnin, selasa, rabu ....Aku tocangkan rambut sumayah yang tak berapa nak banyak ni...makin Jendul plak dia nampaknya hahahha ...muka tak puas hati pandang aku sambil makan biskut....Nak marah tak boleh ....nama pun "mummy tak boleh pilih kan?"

 
Ni aktiviti dia skang ....panjang sana...panjat sini...tapi bilik tv aku dah kosongkan...sbb bilik tu mmg nak buat bilik dia. Ada tv dengan cabinet ni je...so dia nak main luas sket lah...bolehlah dia main sambil mummy tgk tv...tengok Kasih Berbisik ke , Kasih Memekik ke....tengok Baby Ana Milik Siapa ke ...kan ...hehehehehe
 
Play Mat tu aku beli besar untuk dia merangkak2 ...last2 dia nak merangkak atas marmar jugak...ikut ko lah nak ...cuba lah ko bg tau awal2 ...takyah mummy beli play mat yang tebal dan mahal ni konon2 nak jaga keselamatan ko kalo jatuh ...at least duitnya bleh mummy beli handbag baru ke ..kasut baru ke kan kah kah kah
 
 
Ni ...kentang goreng sambal manis...aku buat masa cuti tu jugaklah...sbb ada skali tu aku beli kat van bawah opis tu (yg salu kena hijacj dengan DBKL tu) ....sedap plak rasanya ...maka aku try lah buat sendiri...sedap (percayalah aku masak...sedap) hahahah resipi? Takyah nak gatal mintak resipi ...aku main humban je ...kentang ni pun ..kentang buat bubur Sumayya .... aku amik dua biji je....
Buh bawang ...tumis2 ngan cili blender.... pastu humban ..letak garam...gula ...aku makan...dua kali tambah nasi ....kira sedap tak tu? kah3
Skang aku mmg makan dua kali ganda...maklumlah ...nak menghasilkan susu (alasan...THORBAIKKKK)


Satu lagi aktiviti bila mummy boring ....bagi anak nangis ..lagipun bapak dia xder ...kalo bapak dia ada...nnt dia bising bagi anak kesayangan dia ni nangis....jadi kalo bapak dia takder...ikut suka ati lah kan hahahahaha
(Sungguhlah dahi anak aku ..LUASKAN KUASAMU)
kah kah kah
 
 Ni aku tak tahu pose jenis apa...dia main sendiri sambil buat gaya ni ..aku dengki tarik kaki dia lagi sebelah ..dia marah ...buat lagi gaya ni ..dia bajet comel kot buat gaya ni hahahahahha
 
 
 Tak tahu buat apa...kagum dengan beskut sendiri hahahahhaa
 
 
 Sejak2 pandai berdiri ni (belum sangat pun ..berdiri2 lepas je) ...asek memanjat je ..ni aku bentang TOTO suh dia tido ...dia panjat kusi ni kerjakan mesin pam susu aku ....sabo je lah
 
 
Bonus Track
Ni gambar Sumayyah punya Photoshoot Session ...
Karang2 kalo rajin aku tepek gambo2 potoshoot tu kat entry lain
Berpeluh nak buat budak ni gelak dan senyum...dia kan suka buat muka serius ...entah ikut siapalah agaknya ..padahal masa aku peknen kan dia dulu ...aku senyum je kot kah3
 
 
Gambar potoshoot Sumayah jugak .... saper2 berminat nak buat ...sila hubungi kami ditalian 0133334983...Harga dari serendah RM 150 ...gitew...promosi padahal  yang baca blog ni aku je sorang kah3
Tapi kalo betul2 nak buat potoshoot ni pun boleh ...mmg si Montel ni ada buat benda2 ni ..dengan adik dia ... part time jelah ...
 
Lagi ....
 
 
Bonus track number 2 : Montel email kat I ...gambar destop dia ... eleh ... tak adil sungguh ...gambar I takder tau ...
 
Sekian untuk masa ni ....karang2 kita sambung lagi ...bila aku free .... (baca sebagai ..bila boss aku cuti) hahahahhaha
 
Baaaaiiiii

No comments:

Post a Comment