Friday, November 7, 2014

Potluck...October Babies [Edisi ...baby tua ...kah kah kah]

Tajuk ...sungguh berbau puaka tau hahahahha ...memasing 3 series...gigih plak nak "babies" bagai ...baca dengan English essense okeh ...riso aku kalo korg baca baku ..membawa maksud yang berbeza muahahahha

ok ...event  berlangsung as per detail ..event gitu ...

Date : 31 October
Masa :Lunch time
Tempat : Sutera Café
Tema : Warisan Bonda (leen bagi tema) hahahhaa

Utk tidak merepek panjang lagi ...moh I belanja gambo

 
Duduk diribaan Biha okeh, tak tahu lah tu gaya Biha merengkek tu sebab aku berat ke apa...tp aku rasa aku ringan je ...kalo aku duk kat riba ...Biha dah buat gaya camtu ...kalo Leen yang duduk ..aku tak tahu lah.... menangis hentak2 kaki plak karang


October babies potong kek ...Kek ditaja oleh Mimi .... gambo tak berapa smeengah ..puas aku telek2 gambo ...mmg sume gambo potong kek ...ala2 je ...
Sebenarnya oktober babies ada 4 orang ....eh macam (dragon ball ada 4 biji semuanya- saper 80s paham ler dragon ball apa) hehehhe ... tapi Kak elly cuti ..so tak der lah ...kita tunggu oktober babies next year...kalo pjg umur ...kalo ada  kat opis ni lagi ...yelah ...bosan asek datang opis sama ...I ingat nak p opis lain plak hahahahah

 Aneka makanan yang terhidang dari berbilang chef tanpa tauliah. Nanti kita citer satu2
 


Ok ..menu pertama ...muahahhaha udang goring kunyit bersama kacang buncis dan carrot ... sedap sangat ...sbb aku yang masak hahahahahhahaha
Aku tak reti sangat masak lauk ..jadi aku play safe ...masak yang senang2 je. Masak plak sambil tgk Selamat Pengantin Madu episode akhir .... harus rasa manis macam madu.
 


Makanan berikutnya ...Ayam masak merah by Kak Surianee ...yang rajin membaca yasin ...muslimah sangat ... terasa ayamnya hehehehe
 

 
Sayur goring by Haseelah .... Rasa sayur goring lah ...takder nak komen sangat....sayur je ...ko nak suh aku komen apa? hahahhaha

 
Kari Ikan Bawal....by Haseelah also. Dengan bendi .... yang best tu ..bendi dia masukkan cukup untuk sorang satu ...dia pun cakap...bendi amik sorang satu ....aku dah masuk cukup2 untuk adik badik ....kalo sorang tak makan ..aku tau ... dengan nada memaksa orang makan kari dia .... sekali leen pun kata "errr....saya dah makan3 bendi" muahhahahaha
 
 
Aku makan sket je ...bukan sebab tak sedap ...sedap....tapi aku tak berapa suka kari ..walaupun kaler aku macam 'bangsa kari' sket hehehe
 
 
Ini by Nabiha ...lauk LEGEND hokey, dia penah buat masa aku peknen dulu ...teringat2 .... Daging itam Ala Praji ...kenapa Ala Praji ...biarlah kami2 je yang tahu ...takyah lah nak popularkan Praji sangat tanpa motif (bajet macam blog aku popular sangat) hahahahhaha
 
Apapun memang sedap...daging pun lembut ....terasa kasih sayangnya.... my lovely Biha ...mmg SUPERB (ok ...tutup kepala ...kot ada kasut saiz 7 yang terbang) hahahahah

 
 Ayam masak lemak cili padi ....tapi tak pedas...bawak dua mangkuk hokey ....ni Leen yang masak. Ibu mengandung yang begitu gigih skali ....rajin masak sejak mengandung ni ...chef la anak ko kuar karang ... Siapa kata chef takder masa depan? chef wan kayo je ...lagipun kita kan dah janji nak berbesan ...kalo anak u chef setara chef wan ....mak hokey je kah3
 


Ni dari Azmil .... gigih masak (dengan nada menipu) mak dia yang gigih masak ... pedas...aku jamah sket jelah ...aku tak berapa sangat makan pedas. Siap mintak kebenaran nak bawak mende ni ..sebab pedas...aku xleh makan...takut org kecik hati lettew ...koser mak kecik2 hati ...I ni walaupun badan kecik ...hati besar tau ...lagi besar dari Leen ...eh Leen plak kena hehehehhe
 
Siap event ...dia siap bungkuskan sket untuk montel...montel suka je makan pedas.aku pun kekadang kompius ..aku yg melayu ke dia? heheeheheh

 
Ni menu dari Ekin ... Nama masakan ni glamor tau ... Ayam masak Selamat Pengantin Madu ...gittew .... walaupun jadinya ... ala African ... resipi jauh ni tau ... Korang jangan pandang kaler dia gelap je ...rasa sedap ni ..siap diperap semalaman penuh kasih sayang tu heheheheheh
 
Ekin merusuh2 memaksa kami makan ....tengok...duk kat Malaysia ...makan pun sampai kena paksa...lagi korang tak nak bersyukur hahhahahaha


Azmil ...dengan muka bertabah tengok adik badik bertempiaran tak tentu arah tgk makanan ,,,, yang dia plak kena makan cepat sebab nak p smyg jumaat ..menyumpah dalam hati jelah ...nak menyumpah terang2 ...takut kena sumpah balik plak kan...maklumlah ...kakak2 sume harimau jadian hahahaha

 
Aku tak tahu apa dua orang ni tengah buat ..speechless!
Gambo hidung tu ..PS baru ... kira kemunculan pertama di blog saya ...saya bagi teaser je ..IDUNG je hahahahahha
 
 
Sweet tak gaya I ngan Biha? Kimia sangat .... apapun ...gaya biha ternganga pun masih sweet ..... kekekekke
 
 
Air .... ni sebenarnya baki makan KFC minggu sebelumnya tak abis ...heret p potluck plak
 
 
Kotak kek ...October babies

 
Kek tajaan Shamimi ... Apa ek namanya ... Banana salted apa kebenda ntah ...tapi rasanya best ...ke sbb aku mmg suka kek?...tp serius ...keknya sedap.....
 
Akhir kata .....tima kasih untuk adik badik ...dan GM yang susah payah buat kan majlis untuk opktober babies yang sering dilupakan ni hahahahaha
 
Kasih sayang anda ...akan saya kenang ke akhir hayat saya (taip sambil sedut hingus terharu) muahahahhahahahaha
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment