Tuesday, July 31, 2012

Tsunami ....Kat opis !

Satu pagi yang tenang ...
Selasa ...
11 ramadhan
Sunyi je ....ni bukan kebiasaan kat department aku ni

Department aku selalunya bising dengan aktiviti2 seperti

1) PETIR MEMETIR .....ada je yang kalo tak kena PETIR rasa susah nak buat kerja dan rasa tak lengkap hari mereka ...maka petir memetir adalah perkara biasa

2)KUTUK MENGUTUK- ni pun acara biasa ...mangsa kutuk yang paling best salunya AFIF ...sbb dia ni byk modal nak bagi org gelak lepas dikutuk ....antara modal2 kutuk ialah rambut afronya (skang dah takleh pakai modal ni ...sbb dia dah buat rebonding ko ....guna jari pun boleh heheheh) skang ni modal baru ialah Linda Roslan dan Hanis Zulaika ....eh Hanis Zulaika pun dah kira outdated ...modal baru ialah LINDA ROSLAN ....hahaha

3)BUNYI KEYBOARD ....kalo agak laju je "taipannya" tu ...sah ler buat kerja lain ...kalo buat keje seperti menghapdet report, menghapdet minit, hapdet register ...bunyi slow je ..ala2 tak ikhlas ...kalau anda lama bekerja disini ..anda akan dapat mebezakannya

Tapi pagi selasa tu sunyi je ....

Tiba2 ...

"siapa ada pakai laptop? Amy nak miting ni" seseorang telah 'berbunyi' begitu. Seseorang tu sah ler namanya Amy ....kan aku tulis tadi.

maka dorang sume tak ngaku ...dengan aku2 skali ler kata aku tak pakai (dengan penuh confident)...selasa pagi tu aku ada dua miting ... tp aku pinjam QA punya laptop ...sbb sume IS dah fully booked ....

Maka bisinglah dorang ni cari laptop hilang ....

Tiba2 si mimi ni datang tempat aku sambil sengih2 ....

Aku kata apsal plak budak ni ...

Dia kata "Kak ...baca wasap tak?"

Aku tgk hp ...takder wasap baru ...wasap mmg lambat ...maka aku kata "cakap jelah ...nak apa?"

Dia amik kertas tulis

"saya rasa ...laptop tu bukan hilang"

Aku kata yelah ...mmg tak hilang ...mesti ada yg pakai pastu tak pulang ....

"laptop tu ada bawah meja bos dengan projector"

OHHHHH!!!!!!! TIDAK !!!!!!!!!!!!

satu department kecoh cari benda tu ...rupanya benda tu bawah meja bos .... hari tu habis hazop lambat ...aku suh mimi letak bawah meja bos ...bos tahu .... tapi yelah bos aku tu kalo buat keje mana perasan ...kalo ada ular sawa bawah meja dia pun ...dia tak perasan

pada sume2 yang menjadi mangsa ....disebabkan dua biji laptop dan sebijik projektor tu

ampun kan ler ...aku , mimi dan projek aku hehehehe

MAAFKAN KAMI , MAAFKAN KAMI (nyanyi macam lagu P Ramlee)


No comments:

Post a Comment