Thursday, July 26, 2012

Post Rojak Campur Version 2

Aku sangat bz lately ni ...bz bukan sebab projek aku ...bz sbb tolong project A3 ....takperlah ..demi aku sayang kat bos aku tu ..dan dia plak pandai je buat muka kesian kalo mintak tolong ...jadik aku tolong jelah ....aku tak charge pun kat projek tu ...tp hari ni aku terpk ...kdg2 separuh hari aku buat keje projek tu je ...jadi aku ingat minggu ni aku nak charge kat projek tu hahahaha .... penjimatan jugak kan utk projek aku kekekeke

Oklah ..malas nak membebel panjang bulan2 posa ni ...(korang caya ke aku tak membebel panjang ....tak menaip panjang ...??? alah ...percaya jelah ..bulan posa tak baik tau syakwasangka)

Mari kita terus ke gambar2 POST ROJAK CAMPUR saya ni hehehehe

Ni gambar aku amik amsa sebelum posa hari tu ...apa ko ingat aku tak posa ? pastu selamba2 beli nasi goreng kunyit? agak2 ler ...aku kalo tak posa pun aku kaber line tau ...belum ada keturunan aku ....keturunan Imam Amir ni kena tangkap sebab tak berpuasa dan makan dikhalayak ramai .... jatuh ler reputasi bapak aku ...reputasi aku takper ...mmg lama dah jatuh ..siap tergolek2 lagi , nasib baik aku comel ...jadi kalo jatuh tergolek pun masih nampak comel hahahahhaa (stmt berani mati emngaku comel) tak caya ?

Ni gambar aku masa kecik2 ....comel kan? kawan aku kata macam lelaki? tak apalah ...lelaki comel ...kira masih comel jugak hehehe ...gambar tak clear sbb aku snap gambar dari alam album je ..malas nak bukak tampal selalu ..kang jahanam gambar tu ....nilai tinggi tu gambar tu ...kot karang aku jadi PM ke kan? mesti wartawan berebut2 nakkan gambar ni (gelak guling2)
Eh korang jangan gelakkan aku nak jadik PM ....ingat orang kecik takleh jadik PM ke ...Tun Mahathir tu kecik je pun .... Najib lain sket ...dia mewakili golongan tinggi which is not my perwakilan ahhahaha

Ni pun gambar kat kedai nasi ayam kunyit tu ..diambil pada hari yang sama iaitu sebelum puasa ....
kalo korang berminat ...aku saja amik gambar banner dia tu ... kot korang nak order ...tolong2 bisnes melayu ....aku ni walaupun kahwin cina ...jiwa melayu aku kuat tau (eceh!) hahahahah
Ni Sheera namanya ....ni pun gambo sebelum puasa(perlu ke nak emphasize pasal SEBELUM PUASAkat semua gambo?) ...dia masak nasi goreng ....bawak p opis...katanya dah lama tak masak ...kuali pun duk berkilat lagi ....jadi kitorang ni mmg takkan tolak rezeki punya...belasah ...lokasi kejadian kat bilik opis client yang dah habis projeknya ....
Ni plak makaroni goreng sumbangan Nabiha ....tak yah nak terangkan byk sangat psal NABIHA ni sebab aku rasa dia dah banyak sangat buat kemunculan kat blog aku ni ...kira kita dah tak panggil sebagai "KEMUNCULAN KHAS" ...sbb dah selalu sangat muncul ...mungkin kita boleh kata "KEMUNCULAN BIASA" hahahhaha apapun biha ...makanan ko mmg tak pernah mengecewakan ....aku masih teringat2 daging masak kicap ko yg telah memusnahkan diet montel ....bukan montel je ..aku pun makan berpinggan2 ....dan juga keenakan talam keladi kot ....oh tidak ....kalo baik hati ...lepas raya kang bawak ler datang opis (tolong jangan baling kasut saiz 6 kat aku) hahahaha
Nilah Nabiha yang disebutkan .... yg nampak separuh tu ila ....beria posing .... tapi aku amik gambo Biha je ...dahnya aku mmg nak plan nak tulis TUKANG BUAT MAKARONI GORENG kan ....jadi dia tak buat makaroni tu ....takder lah gambo dia ....
Ni Assistant aku ...SHAMIMI ...aku panggil MIMI je ...kadang2 aku panggil dia MING MING ala2 wonderpet .... tapi kalo agak2 aku panggil SHAMIMI ....tu tanda nak kena petir ...hahahaha ...gigih buat kerja sambil makan roti jala ....roti jala tu plak ... di pow dari department sebelah yang buat makan2 sempena menyambut posa hari tu .... byk jugaklah kami MEMBEDAL tanpa mengira perasaan meraka hhahahaha
Ni plak ...kejadian lain ....sehari sebelum posa ...jumaat ..Kak D ...telah membelanja kami ...makan di mana ? entah ...kat KLCC ...aku folo Biha je ... aku dah siap2 cakap kat MIMI kalo biha tinggal aku kat KLCC ...tolong ler collect aku ....hahahaha ...tu gambo menu ..pening pale aku nak baca ...sudahnya aku pasrah je dengan menu yg biha pilihkan ...kekekeke
Sume minum teh o ais limau .... (kat opis dah minum teh o kak arah ...kat sana pun nak jugak teh o ..sentap tealady kalo tau) heheeh
Ni menu pilihan Biha utk aku ..sudahnya tak habis makan ....mata plak ngantuk .... jadi aku ni selalu kalo lapo dengan ngantuk ...aku layan ngantuk dulu baru lapo ...ha! boleh paham?
Ni brownies coklat .... yang tukang belanja Kak D (nanti akan kuletakkan gambo dia) dia suh order caramel utk cuci mulut ...aku je memandai order brownies ni ...aku kan hantu kek hehehe ...tapi kek ni mmg MANTAP ....RM11.90 per slice ....kalo aku buat ...dengan kos 30 hengget ....berslice2 dapat makan hahahhaa aku kalo kek ..satu slice mmg tak cukup ...tapi mak aku pesan dulu ..kalo org belanja ...jgn melampau2 ...nanti malukan mak bapak hahahahah
Ni lah apa ke benda namanya tu ..caramel bla bla bla ....sedap jugaklah ..tp aku lagi prefer brownies tadi
Kembali ke mode puasa ...ni adalah makanan aku hari pertama sahur ...aku time sahur mmg tak der lah nak masak2 ....kalo tak roti, megi, biskut ...kalo ada lebih makanan buka ...tu je aku belasah ...aku mmg takkan skip sahur (kecuali tak terbangun-kesiangan) walaupun makan sikit , aku akan makan jugak ...sbb dah biasa kot ...lagipun ayah aku pesan dulu ..puasa tak sahur ni sama macam posa org yahudi ....
Ni pun sahur aku ..cicah ngan horlick tadi ...dua keping jugak aku makan ...dengan mata separuh tertutup sbb nak sambung tidur .....hari kedua ...up sket ...roti ngan tuna ....
Ni buka posa hari kedua ....aku masak mee bandung johor ....hahahaa .... rasanya? entah ...montel kata sedap ....montel ...sume sedap ..masa masak lagi dia dah kata "sedapnya bau" hahahhaa
Ni buka posa hari pertama ...nasi kukus, burung puyuh goreng berempah, dengan telur puyuh masak sambal hahahaha
Ok ...ni sponsor makan2 kat KLCC tu ...dulu dia keje satu opis ngan aku .... skang dah pindah super duper kaya punya kompeni .... jadi dia telah ebrbaik hati belanja kami makan ...TIma kasih kak D ...jasamu di kenang ...semoga bertambah rezeki ....boleh belanja lagi
Ni spageti Biha ...apa ntah nama ...kaler hijau ....

oklah ...sekianlah post rojak campur aku ni ....
Selamat berpuasa .... nak ucap selamat hari raya melampau sangat kan? baru 6 hari posa ....

Aku berazam tak nak MEMETIR bulan posa ni ...tp sempat lak si MIMI cakap "macam tak boleh je" ceh ....bagi ler semangat sket hahahahahh



No comments:

Post a Comment