Friday, July 13, 2012

Macam-Macam kat Opis Saya

Ok ..tajuk pun dah nampak takder idea nak mereka tajuk tapi masih nak cerita ...kenapa aku salu ada masalah ni? masalah nak cerita tapi tak tahu nak buh tajuk apa ...bila manuskrip siap ...pun aku mengalami masalah ni ..manuskrip 5-6ratus muka ...boleh siap ..tapi nak letak tajuk pun kena pk berminggu2 .... hehehe

Kembali pada apa yang saya nak tulis ...macam2 benda ada kat opis saya

1) Kongsi kerusi
Sila lihat ilustrasi bergambar


Kerajaan suh buat kempen kongsi kereta je ...takder pun suh kongsi kerusi ...tapi ikut suka ler ...sbb walaupun dorang berkongsi kerusi ...masih gigih jugak buat keje masing2 ...jadik ikut suka korang ler ....aku malas nak MEMETIR ...karang resign plak (lagipun aku motip aku nak MEMETIR setakat dorang berkongsi kerusi kan?) ...yg bertudung tu Mimi ... asisten aku .... BATU ASAH aku jugak tu .... kalo dia benti keje .... sah2 hidup aku akan menjadi lebih tunggang langgang dari sekarang hahaha...yang baju merah tu (ditulis atas permintaan) HASILAH ...dia takder buat projek dengan aku (errrr apsal ayat ni rasa lain macam ? sambil garu2 dagu, pandang atas , gaya org teknokrat berfikir)...dia ni  suka memekak nyanyi lagu yang sah2 tune sume ke laut ...hahahha

2) Bila bos merajuk ...

Selalunya setiap pagi ..elok je aku sampai opis ...bos aku mesti jupe aku ...suh panggil sume project management team utk Roll Call Meeting .... 3 kali seminggu ...tapi pagi smlm ... dia tak panggil aku pun ...aku nampak dia panggil DC ...aku pun duk panjangkan leher ...bila dia lalu aku kata ler

"meeting?"

Dia toleh tempat aku sambil jalan laju macam selalu

"No ...you already fedap with me"

Lahhhh .....SENTAP lah plak boss aku ni ....
Takkan isu sehari sebelumnya tu kot

Kak Su ketua seketeri tu kata ....

"ko dengan boss ko pun nak memetir? Ko nak jadik STORM X-Men ke? memetir terus gelap dunia...siap ribut raban lagi ...smlm sehari hujan, keje ko ke?" dia cakap sambil gelak2 pandang muka aku.

Aku kata ler mana ada aku memetir ..tp sehari sebelumnya tu mmg ler aku ada komplen kat dia ...ada seketeri baru ... yang boleh memudahkan keje dia dan keje aku ...dia marah2 org tu ..hempas2 fail kat org tu ...dah org tu benti .... skang dia susah ...aku pun susah skali ...

Apapun .."bos kelihatan sangat CUTE waktu merajuk ...hahahaha" skang dah tak merajuk ...masa balik dia kata nak MC ...penat ...esoknya dia datang aku kata ler

"cancel mc ke?"

"yalah ..if i Mc u will PENGSAN" hahahahah


3) Baru nak belajar buat travel request .... aku keje sini dah masuk 4 tahun kot ....buat travel request pun tak tahu ...tu ketua seketeri aku, duk ajar macam mana nak buat ....utk teambuilding hari tu ...aku kena pergi ..bos kena pergi ....aku kena buat utk bos A3 skali sbb dia lupa nak buat ....

Aku ni time sheet pun tak reti nak buat .... mesti aku suh aka PAKSA PC aku buatkan siap2 ..aku tinggal letak hours je hahahhaha (kira mengada2 tak?) lantak ler mengada2 pun ...dahnya aku mmg tak reti hahahha.

yang tukang amik gambo ni AFIF ....kalo korang ingat ..dalam blog aku ni ada sorang mamat rambut keriting , gambar menonggeng ...tu dia lah tu ...sbb takder siapa ada pose "seseksi" tu dalam blog aku ...dia sorang je ....ehhehe

Dia kata rupa aku dengan ketua seketeri aku tu macam orang tgh nak curi kertas soklan peksa .... HAMPEH! Dah lah kata aku ni dah semakin garang dan hilang sopan santun sejak buat projek baru tu...bila plak yang aku sopan santun sangat tu ahahaha

4) harddisk

Benda alah ni aku nak beli dah lama dah ...tp tak beli2 ...last dulu aku servey kat Mines .... mmg nak beli ..skali cek2 takder kaler hijau ..terus kensel beli ....Montel kata:

"takder org beli external harddisk ...ikut kaler ...."

eh suka hati aku ler ...aku nak kaler hijau ....tak kira hahahaha ...pastu hari tu nak beli kamera ....aku nak beli kaler hijau ...montel kata aku punya "GREEN MANIAC" ni dah tahap kritikal hahahahhaa

Yang ni aku dapat sebagai sevenir projek ...takder kaler hijau ...jadi memandangkan free ....aku amik jelah apa yang ada...ada kaler merah (aku tak suka merah ..macam DAP-dengan sedikit unsur perkauman biarpun montel seorang cina hahahaha) ada kaler biru .... aku tak baper suka biru BN ..aku suka biru PKR (dengan sedikit unsur politik- saya berhak bercakap ..saya mengundi hokey) hahahahah ....dan ada kaler hitam ...saya tak suka .."black is BORING" ....

Jadik aku amik jelah silver .... aku tak bawak p opis pun ...macam susah je bawak benda2 besar ni ..senang lagi bawak thumbdrive kan? (kira aku ni kategori byk komplen tak? (sambil gelak tutup mulut)

5)cek!

tiba2 je finance kol suh amik cek ...cek mende nya plak? aku datang jelah amik ...hamboi ....dekat 500 rupanya ....sampai aku dah lupa dah ..boleh bayang berapa lama claim ni disimpan? ... si Mimi kata ...boleh ler belanja ....

aku kata

"ko tahu tak kat mesia ni ...kalo gaji 484 ni dikira bawah tahap miskin tegar ....penerima zakat lagi ..orang miskin pun ko nak pow ke?"

hahahahha

6) Nasi goreng kunyit
Sejak dua menjak ni opis aku dilanda ketagihan nasi goreng kunyit ...aku tak pernah try ...sbb aku tak berapa rajin sangat nak kuar2 cari makan ...aku kan malas nak jalan2 kan?

Satu hari tu aku banyak keje ...si Mimi datang tpt aku tanya nak makan apa ...aku kata malas nak makan ...byk keje ....tak ada selera ....

Mimi kata .."saya belikan nasi goreng kunyit nak?"

Sungguh terharu saya diatas ke prihatinan Ming Ming saya ...hahahhaa (kena sebut sambil nyanyi lagu Ming Ming juga - apa yang penting kerjasama) hahahahha







No comments:

Post a Comment