Thursday, June 30, 2011

Terkenang Semasa Dulu - Part 2

Ok ..post sebelum ni ,aku dah citer pasal kawan2 kat uni ...Ni skang aku nak citer kawan2 masa kat kolej . Aku masuk kolej dengan tajaan MARA ok ...biasiswa ...bukan pinjaman .

Jadi kawan2 aku masa kat kolej ialah

Ni gambar masa konvokesyen , kiri sekali Roslizawati ...tangan dia tak kudung tau ...tu camera angle je tu hahahaha , Azira , aku dengan Faizah . Kalau nak tahu m jubah aku tu saiz S tapi masih jugak panjang . Azira ni tolong jahitkan kasik pendek ... panjang jugak dia lipat heheheh

Roslizawati Abd Rahim
Hidup penuh cabaran dia ni . Skang keje Public Bank . Aku kagum dengan dia ni , gigih dan kuat semangat . Walau apapun cabaran mendatang , kalo dia nak ..dia buat jugak . Aku ingat dulu masa study , MARA ada bagi duit poket ...aku dah tak ingat berapa . Tapi rasanya dalam dua tiga ratus sebulan . She can afford to make a saving for RM50 per month without fail ! aku ?
I can afford to request additional money at least RM50 per month wakakakaka

Dia ni paling rapat dengan aku masa kat Kolej . Aku ingat tentang dia ...dia ni bercita2 nak anak ramai . Tapi sampai skang lom bertemu jodoh ...rileks ...your time will come ....just pray .... and i'll always pray for you , just like what you did ...

Love is much like a wild rose, beautiful and calm, but willing to draw blood in its defense. [remember ...you are ROSElizawati]

Nor Faizah Abd Rahman
Dia ni skang jadi nurse and again , dont ask me why , i got no answer ...dia yang pilih , nak buat macam mana hahahaa . Mungkin sbb dia teringin sangat nak kerja dengan kerajaan , and with accounting dia tak dapat keje ngan kerajaan , but in nursing yes ! diam tak diam , aku ada dua kawan yang jadi nurse padahal aku bukan dari nursing college ....and again ..."dont ask , got no answer!" mueheheheh

Dia ni dulu masa study ada bf MAT TERAP ...askar ler tu hehehe . Dia salu pinjam hp aku untuk bergayut ngan bf dia . Masa tu dia takder hp . Dolu2 hp mahal ..maintanance pun mahal . Dolu2 mana ada sms 1 sen ni sume ... active5 , 8pax sume lom ada heheheh . Jadi ada hp pun , time tu ...kol mmg pakai public phone ...handphone ni salunya utk call in je kekeeke

Tapi dia tak kawen dengan Mat Terap tu ...tak ada jodoh , but still , kawen Mat Terap ..tapi Mat Terap lain heheheh . Skang dah ada anak sorang nama Ibtisam . Dulu masa study dia pernah kata dia suka nama Ibtisam tu ...and now ... shes own that "Ibtisam"

Azira Ali
Dia ni cool skali . Marah ke , tak marah ke ...muka dia macam tu je . Aku ingat bf salah sorang kawan kolej penah cakap dia ni BERISI sket ..hello ... "behave lah sket" ...

ingat ...
rules no 1 - don't give any comments unless there is any request
rules no2 - refer to rules no 1 !

Aku penah p umah dia kat kedah . And that my first time pegang padi kat sawah . Salu aku makan je ...tak tahu pun ropanya macam mana . Hahaha .

Masa study dia takder bf , aku penah cuba kenenkan dia ngan my montel's best friend but it doesnt work . Skang dia dah kawen , dengan orang lain . Aku datang masa kenduri kawen dia kat kedah . Sesat kat bendang . Padahal aku dah penah p umah dia ...and again ... my worse weakness is ...."tak ingat jalan !"

Dia ni rupa macam Ummi Aida sket , cool , rajin , soft spoken and always ..."a shoulder to cry ..."


Ni gambar masa dinner kolej ....

Mir Fariz Mir Ishak
Panggil dia Fariz , tapi aku salu je panggil dia POMPAN . Sbb mulut dia macam pompan , pot pet pot pet ... in return ...dia panggil aku Chong , because of my chinese bf . Ok ..aku tak simpan dalam hati , and aku harap dia pun sama lah .

Dia ni kawan yang baik . Selalu ada susah dan senang except pasal duit ! belanja gula2 seposen pun dia nak berkira . Tapi hal2 lain dia mmg kawan yang baik . Salu teman aku makan bubur mekdi time2 aku jiwa lara . Gamaknya aku ni dari dulu ketagih bubur Mekdi . Kadang2 p berdua je . Sampai ada lecturer penah tanya

"i salu nampak you berdua ...you couple ke ?"
aku pandang dia kejap lepas tu cepat2 jawab

"eh taklah .... " cepat2 jawab sebab dia ni karang kuarkan jawapan merapu ...tak pasal2 orang ingat aku berskandal walaupun tujuan dia nak buat lawak sengal je . hehehe

Lepas habis kolej , dia sambung study kat Australia . Selalu jugak mesej2 dengan dia . Dah ler mahal satu sms tu ..maklum ler seberang laut . Tapi balas jugak , kang kata aku tak ingat dia plak . Hehehe . At least dia masih tak lupakan orang kat Mesia ...ok apa .

Satu yg aku suka dengan dia ni . Dia ni macam MAP . Map ....PETA . Kalo nak ke mana2 dalam KL ni , mmg tak ada masalah . Call je dia , bagitahu kita dari mana dan nak ke mana . Dia akan bagitahu macam mana nak p tempat tu . Kalo naik kenderaan awam , dia siap bagitahu lagi naik kat stesen mana , turun kat mana , bas no berapa ... kan ke bagus utk manusia yg mmg tak kenal jalan macam aku ni . Hahahhaa .


Ni gambar msa konvo ...dengan pemilik Anugerah MARA ...i jeles OK ...hehehehe

Mohamad Hashim
Dia ni rival aku masa kat kolej . Rival pun , dia jauh ke depan lah . Sebab aku cuma dapat anugerah dekan/kolej untuk beberapa semester dan dia plak dapat every semester and at the end with flying colours , dia dapat anugerah MARA . Naik stage lagi tu masa konvokesyen dengan mak dia skali . Oh ....takleh sembunyikan perasaan ..AKU SANGAT JELES !
ok ...it just not my rezeki ...

Dulu masa kat kolej , setiap kali result keluar ...tak kiralah quiz ke , test ke , exam ke ...aku dengan Si Mat ni mesti berlumba2 tgk result sbb nak tgk saper lagi tinggi ...

Kalo aku tinggi , mmg aku cakap dalam kelas
"eh mat ...tadi aku tgk number XXX tu ...highest tau ...bukan ko kan ?" XXX tu merujuk pada nombor aku ler ...result kan kuar ikut number ... aku hapal number Si Mat ni ..dia pun hapal nombor aku ..punyalah rival hahahaha . Tapi study je rival . Bab2 lain kitorang baik sangat ! . Macam tu jugak kalo markah dia lagi tinggi dari aku ..confirm dia sindir2 aku dalam kelas . And of course ... aku lebih byk kali kena dengan dia , sbb selalunya mmg dia yang lebih !

Aku pun pelik macam mana dia ni genius sangat sbb masa study dia ni takder lah macam bagi tumpuan sangat . Kadang2 duk belakang aku , dia tendang2 kerusi aku ...ke tu cara dia concentrate ? hahahahaha


Ni masa dinner jugak ....

Arif
Satu perkara aku paling ingat pasal dia ni . Satu hari masa dalam kelas , tgh cari2 nota dalam beg , lip gloss aku jatuh ke lantai . Betul2 depan Si Arif ni . Yelah , kitorang salu duk dekat2 masa kat kelas ...

dan dia pun kata

"ok ..skang aku tahu apa rahsia bibir ko kilat macam makan goreng pisang !" hei ..tiba2 rasa mode nak lempang orang ahhahaha

Dia ni penah bagi ayat power kat aku , kat library kolej . Masa tu aku tgh ada masalah ngan Montel . Alah biasalah ...

Dia kata sambil pegang getah ..."hidup ni .... macam getah ni ...takleh tarik2 kuat sangat ...nanti boleh putus" tiba2 je dia nak ganti Usman Awang ... hehehehe

Ni pun masa dinner ...hehehhe . Malas korek gambolain ...sebab sume gambar2 ni aku jupe setempat adlam album ..maklum ler ..masa tu kamera digital mahal ...ni pakai KODAK ni ni ...scan balik ..tu pasal kualiti gambar kabur hehehehe

Md Shah
Dia ni orang johor , pandai masak , sbb mak dia tokeh kedai makan . Dia ni paling PEMALU antara kitorang ni yang pompan2 ni pun . Maklum ler ..anak bongsu dari 4 beradik yang sumenya pompan . Tapi dia bukan pondan ok hehehehe yang ni aku pasti sangat .

Aku penah tanya "ko pemalu ...ikut perangai kakak2 ko lah ?"

dengan selamba dia jawab "eh taklah ...aku je pemalu ..kakak2 aku sume tak malu" hahahha

Paling aku ingat tentang dia ?
Masa amik paper Comm Skill ... setiap hari akan ada yang dinamakan "Impromptu Speech " (aku tak pasti ejaan sebenarnya) . Kita akan tarik satu kertas kecik dalam balang ..ala2 macam tarik undi . Tgk tajuk apa , dan bagi speech secara spontan tentang tajuk yang kita dapat tu kira2 dua minit , ada markah tau ....

Satu hari Shah ni dapat tajuk "Marriage" ok ... knp aku ingat ? sbb Shah ni cakap macam ni

"Marriage ....is man and women ...combine together !" sume orang gelak ... lecturer skali gelak . Muka dia merah . Terus dia tukar statement

"no ..not combine together ...get together" hehehhe

Sehinggakan hari akhir paper tu ..lecturer kata .."there are two things that i cant forget .... "
No 1 aku tak ingat apa ....tapi

"no 2 is Md Shah" hahahaha ...sume orang gelak ...

Dia ni mmg lawak , baik hati , handsome , cool ....masa dinner college ... ada beberapa anugerah dibuat ...konon2 macam ABP gitu

dan dia ni menang Anugerah Penghibur Kategori Lelaki ...He deserve it !

And dia ni sangat tak kedekut ...salu belanja makan teh tarik dengan roti sardin kat kedai mamak sebelah kolej hehehehe

Ada antara kawan2 ni yang aku tak hubungi sampai skang , aku tak approve kat facebook , walaupun mereka sangat rapat dengan aku masa kat kolej atau universiti . I got a reason and really hope that one fine day you will understand ... I will come and explain , when the time come .... i promise

friend knows the song in my heart and sings it to me when my memory fails


Our most difficult task as a friend is to offer understanding when we don't understand


Ni meja dinner ...aku terpaksa diri sebab kalo aku duduk , gerenti orang tak nampak aku hahahaha . Meja ni paling LUCK sbb sume dapat hadiah , dari anugerah khas [kategori penghibur , cabutan bertuah ...dll , mmg sume tak balik tangan kosong] meja kitorang ni dikenali oleh pensyarah sebagai "Meja Gang Muhammad" hahahaha


Ni masa kitorang FLY ....p Melaka Bandar Bersejarah ...kitorang tak merempit ok hehehehehe

No comments:

Post a Comment