Wednesday, June 8, 2011

Cerita Credit Card

Aku ke bank beberapa hari lalu atas beberapa urusan . Yelah , p bank ada urusan lah . Ingat sajer2 nak p bank ..nak borak2 ngan officer bank ? nak minum kopi atau nak tolong dorang potostat report dorang ? Nak gosip pasal Nora Danish yang laki aku minat sangat tu ? memang tak lah kan hahahhaa

Jadi sementara menunggu urusan siap , aku duk ler kat kerusi sebelah officer tu . Officer tu pompan , dalam lewat 30-an kot ...

Sambil2 tunggu , dia risik kat aku "dah ada kedit kad rhb?"

aku senyum je ..malas nak jawab sbb aku tgh ada ulser . Heavy Ulser , 3 bijik kat lidah , dua kat bibir ...Fantastic ....hehehhe

"ada kad rhb?" dia ulang balik dengan senyuman penuh ramah mesra gitu . Yelah , tengah nak offer produk . kot dia tengking aku , aku lempang dia plak kang (cewah , ada hati nak lempang orang ..padahal orang tu 4 kali ganda lagi besar dari aku) hahahahhaa

aku kata lah "tak ada ...."

"apply lah..." dia buat muka manis lagi . Karang dah setahun hutang dah bertimbun tak bayar ..baru dia buat muka pahit ..masa tu , aku plak kena lempang ahhahahah

"tak apalah" aku jawab camtu sbb mulut aku sakit sangat . Malas nak bersembang .

"apply lah ...rhb ada cash back" ish ...time ni aku nak je jawab "ada aku kisah" hahahaha . Dah ler mulut aku sakit . Dah aku kata tak nak tu , tak nak ler .

"it's ok ..."dah cakap omputih plak . Sebab tadi cakap melayu dua kali dia tak paham . Pasni kalo dia tak paham jugak , aku nak cakap jawa . Eh! tak pandai plak cakap jawa . Aku tahu MANGAN je hahahahhaa

"knp tak nak apply ?"ish ..suka hati aku ler . Ko nak tolong bayar kan ke ?

"tak mahu lah ..i slalu over spending ...kalo ada kad nanti ..lagi merapu ... " aku senyum lagi sambil tahan sakit . Kalo badan dia tak besar ...aku mmg nak lempang je ...nak buat aksi ala2 Naruto Shipudeen je ...aksi terbang2 lagi ..aksi pembahagi bayang ..... nasib baik dia besar . hehehehe

Bapak aku pesan , kalo nak lawan , buat kira2 dulu ... kalo agak2 sipi2 je nak menang ...jangan lawan hehehehe

Last skali aku kata ..."takyah lah kedit kad ... saya bukannya ada duit pun ...kecik kecik je ...gaji pun kecik,,,cukup2 makan" aku harap dia setuju dengan kenyataan aku . Lantaklah logik ke tak , sbb aku tgh berurusan dengan bank yang ada slip gaji aku sbb ada apply loan ASB kat situ . Lantak ko ler . Hehehe .

Aku mmg takder kedit kad ...satu pun takder . Kalo nak beli barang2 online ... yang memerlukan kedit kad . Aku minta perkhidmatan abang MONTEL aku je . Pinjam lah konon ...pastu ...."alah , dengan isteri pun nak berkira" hahahahha

Tapi agak jarang ...selalu kad tu guna utk tempah tiket flight , hotel ...Aku dengan montel mmg jarang gores kedit kad tu tanpa perasaan ...sbb tahun cukup bulan kang nak makan pun tak ada duit ...sume sbb kedit kad . Kawan2 aku ..dah ramai dah mengalaminya hehehehe

Jadi , pada yang ada kedit kad .... gunakan dengan bijak ...

sume benda dicipta untuk manfaat ....
tapi bila disalah guna , akan bertukar menjadi darurat ....

hehehehehe

No comments:

Post a Comment