Thursday, June 30, 2011

Terkenang Semasa Dulu - Part 1

Masa berbalas2 post ngan kawan kat pesbuk , dia kata , teringat kenangan2 masa kat uni dulu ..sama2 ... alahai ..lama dah masa berlalu . Malas nak kira , sebab nombor macam banyak sangat dan saya tak nak rasa saya dah tua hahahaha

Jadi masa balik umah , aku pun korek2 ler album2 lama ni . Gambar dolu2 ..zaman muda2 ...ewah , skang pun muda lagi tau ...cuma tak baper muda je wakakaka ...

Aku selalu menganggap begini

"Memory is a way of holding onto the things you love, the things you are, the things you never want to lose"

Jadi alang2 dah buat version "mengimbau kisah silam" ni , aku nak citer pasal kawan2 aku ni ...yang rapat dengan aku ler , kalo nak citer sume , minggu depan tak habis hahaha (tapi tak jugak kot , sbb aku ni bukan ramai kawan sangat)

ok .


Ni gambar kat The Mines ...Ish2 ...sungguh ler pakaian dolu2 ni ...dan lagi best baju kurung kuning ni , aku masih pakai sampai skang ...nampak sangat aku mmg tak MEMBESAR dah hahahahah
From Left : Aku , Siti Fatimah , Suhaida , Razawati dan Azmawati
 
 
Ni plak gambar kat tangga FEP [Fakulti Ekonomi dan Pengurusan] ... baju yang ni , dah takder ...sebab dibakar dek iron ...kalo ada lagi , aku sah2 masih pakai baju ni ...antara baju feberet aku ...hehehehe
From Left : Atas Suhaida , Azmawati , Siti Fatimah , Aku , Razawati

Nor Azmawati Aziz
Eja nama dia betul2 , dia marah kalo orang salah eja nama dia ahhaha . Dia ni kira dalam yg rapat2 ni , dia agak paling rapat ler . Lahir pun sebelah2 hari je , aku 29 oktober , dia 28 oktober , dan ayah kitorang berkongsi tarikh lahir yang sama 10 oktober sebelum perang hehehe . Kitorang ada minat yang sama , suka pada ayat2 manis ...mutiara kata ler ...quotes ...kira mode jiwang jugak ler . Nampak je jiwang , tp kitorang ni hati keras jugak . Hahahha . Dia ni byk kali datang rumah aku , ayah ngan mak aku mmg ingat dia ni . Satu , pasal dia kalo makan kena pakai sudu dengan garfu , tak makan pakai tangan , dua pasal dia tak makan ikan selain ikan sungai ...dan hanya makan ayam [skang dah makan ikan katanya ..terpengaruh ngan husband dia....marriage ...influence you kekekeke], tiga ...dia suka ulam ...jadi kalo dia datang mmg ayah aku salu beli ulam2 hehehhe

Yang aku ingat skali dia ni ..dia pernah cakap masa kali pertama datang umah aku "adik badik ko sume macam hero ngan heroin hindustan ....ko je macam heroin tamil !" huhuhu .

Nak buat camner ...adik badik aku yang lain sume ikut muka ayah , hidung ayah , mata ayah kaler ikut mak ....aku plak ... all in one ....package gitu ..dari mata , hidung , muka ngan kaler skali ikut ayah ..tu pasal aku malap extra sket hahahaha .

Banyak persamaan aku dengan dia ni ...tp ada dua perbezaan ketara
1-ketinggian (aku berada hanya paras bahu dia)
2-warna kulit ....emmmm banyak beza ni ...kira2 kalo aku pakai 10 tiub fair and lovely pun , masih BEZA ,MEMANG BERBEZA hahahaha

Dan satu lagi aku ingat pasal dia ni ..dia penah kata kat aku , masa tragedi sitanggang derhaka . Aku kata tanggang tu baik jugak apa ... takder lah teruk sangat . Dia kata

"ha yelah ...dia buat ko mcm ayam ...bela ...kasik makan byk2 , pastu sembelih ,....dia plak makan ko" mueheheheheh

skrip ni ada dalam novel JAMBATAN KASIH ....kekekeke [dah namanya kisah benar !]

Razawati
Dia ni roomate aku ... dia ni paling sempoi . Malas nak kira benda berat2 sangat . Peminat tegar Slam tau hahahaha .
Skang dia keje nurse (jangan tanya apsal dia bleh jadik nurse ..i got no answer) muehehehehe
ada anak kembar ...pompan nama QASEH ...(dulu aku dah book nama ni...tapi dia dah sampai dulu ) huhuhuhuh

Yang aku ingat pasal dia ? ada skali tu ...dia sorok2 p tengok wayang citer hindustan , siap pakai kebaya lagi masa kat uni lah ....aku turun bas ...dia ada kat bawah bas ..siap sorok2 ...hahahaha .
Motif ? tak tahu ..agaknya dia pun pelik apsal dia tgk wayang citer hindustan dengan baju kebaya dia tu .

Dia ni ramai abang ...kira anak last2 lah ...setiap bulan dia akan tipon setiap sorang abang dia tu , mintak at least 50 hengget ...abang2 dia akan bagi ..sbb diorang ni tak tahu abang2 yang lain dah bagi ..sampai lah satu hari balik beraya ..sume abang2 dia dapat tahu tentang kegiatan dia ni ...sejak tu ... misi bulanan dia gagal . kekekekek

Suhaida Shamsuddin
Dia ni aktif bulan sabit dolu2 masa kat uni . Kira dia ni pandai lah bercampur masyarakat berbading aku . Manusia paling jimat pernah aku jumpa . Hehehhe . Dia ni kelam kabut sikit ...tapi sangat teratur orangnya (yelah , sbb tu dia salu plan , tak mo bagi kelam kabut). Ni pun kaki hindustan , sama ngan kawan aku yang Razawati tu (yelah , dorang sekampung tau)

Yang paling aku ingat tentang dia ? dia pesan .... "cintailah orang yang mencintai kita , bukan orang yang kita cintai" ni sume pasal insiden Si Tanggang Derhaka lah (rasanya pernah citer kot post2 sebelum ni)

Tapi aku tak setuju ...bukan kita pun berhak dicintai ke ? hehehhe

Dia ni mmg suka bagi nasihat kat aku . Kdg2 aku pakai ...kadang2 ..."aku yg takleh pakai" hahahaa

Ingat tak ko tanya kat aku "eh ...budak cina ni salu jalan kaki datang kolej kita ..dia jupe awak ke ? " hahaha masa tu aku baru bagi tahu bahawasanya Montel tu bf aku muehehehhehe

Siti Fatimah Yusof
Dia ni paling ler rajin study . Maklum ler kakaknya doktor . Adik badik ramai , mak dia meninggal masa kitorang kat uni lagi .
Dia ni cool je , tak pernah marah aku hehehehe . At least cool dengan aku ler . Kekeke .
Apa aku ingat tentang dia ?
dia penah hilang handphone masa study dulu . Dah ler time tu handphone mahal . Handphone besar pun mahal tau time tu . Masa tu mana ada blackberry ..i phone sume ni . Dapat motorola saiz tinga sampai mulut tu pun dah bangga gila tu .

Kitorang cari2 kat keliling Dewan Kuliah . Tapi tak jumpa . Nak buat camner . Takder rezeki .


Ni kat dalam dewan kuliah . Budak dua belakang aku yang nak helmetkan aku tu ler kiri Rahman , kanan Shobirin ...yang lain tu , aku kenal gitu2 jelah ...nama pun dah lupa heheheh ... oh ya , baju oren ni aku ada lagi ...dan kadang2 aku masih pakai ...hahahahhaha . Banyak baju2 zaman study ni aku amsih ada sbb sume baju2 ni atk perlu digosok ...dan sangat sesuai utk orang malas gosok baju macam aku

Ahmad Shobirin Adun
Kalo citer pasal dia ni , mmg aku ingat insiden dia telah "panaskan" hati kawan aku Wati sbb buat2 tak kenal masa kat surau The Mines . Hahhaha .

Sebab ? alah , masa tu dia ni baru dilamun cinta . Tak tahu kenapa sejak tu dia macam elakkan diri dari kitorang , padahal tak derlah plak kitorang melarang pun . Nak larang apa , tak sempat pun kenal awek dia tu hahahaha

Yang aku tahu dari 'penyiasatan' kitorang masa tu , awek dia tu anak cikgu besar dari kedah , anak bongsu dan tua setahun dari dia .

Alah , apa sangat setahun dua kan ... cuma kitorang bengang dia larikan diri dari kitorang je . Padahal sebelum tu kita rapat apa . Bila sume2 dah setel , kitorang tanya , dia kata takut nak bagitahu kitorang . Aduyai ..apsal plak ...ingat kitorang Nazi Jerman ke apa . Hehehhee .
Apapun , aku dah lama sangat tak jupe dia ni . Hilang tanpa jejak . Katanya dah duk Kedah . Tapi tak tahu kat mana .

Kalo agak2 ko baca post ni ... email2 ler kitorang ek ... hehehehe ....rindu ngan lawak bodoh ko tu kekekekeke

When something is missing in your life, it usually turns out to be someone

Ingat tak masa motorola 70 hengget ko tu bertabur depan bilik kuliah . Masa tu ko tgh cakap pasal apa ntah dengan aku ...aku pun lupa ... bertabur sume ..tanggal bateri dari handphone ...pastu sambil etrsengih2 , ko cakap kat aku "maklum ler ..tipon murah" hahaha ...aku tak cakap pun , ko yang cakap ....

Abd Rahman Beni
Ni Skang keje ngan Pusat Zakat ...ada buat MLM ..penah ler promote kat aku ngan wati ...tapi aku ngan wati ni ...meniaga kacang putih boleh ler ...MLM mmg tak ehhehe

Masa kat uni dulu kiranya dia HOT STUFF ler jugak ...dolu2 ler hahahaha , skang dah tak tahu

Oklah ...tu jer kisah kawan2 aku ...PART 1
aku ni tak ramai kawan2 ....kawan2 yang ni ler dari mula2 aku masuk ..sampai aku keluar ...
kawan2 ni jugak ler sama2 susah senang ...
kawan2 ni jugak ler yang sama2 gaduh kalo dah takder orang sangat nak di ajak gaduh ehhehe


Shared joy is a double joy; shared sorrow is half a sorrow


Soul-mates are people who bring out the best in you. They are not perfect but are always perfect for you

No comments:

Post a Comment