Tuesday, May 24, 2011

Aku dan Umur

Orang kata , pompan ni ..jangan ditanya dua perkara ....umur dan berat !

Awal2 pagi tadi , sorang dari klient panggil aku...ada hal nak tanya katanya ....aku pun pergi tempat dia ...

aku tanyalah ...ada apa hal ..dia kata

"how old are you ?" dengan muka serius tapi tgh pandang dokumen dia ... aku kerut dahi ... tak jawab lagi ..dia ulang balik

"how old are you ?" dia ingat aku pekak ke ? aku tgh mode pk je tu ...tgh pk , bahawasanya soklan umur tu adalah relevan dengan kerja yang aku dengan dia tengah buat ni ...bukan tengah bina platform ke ? platform ada ke kena tanya umur sume tu ? aku lambat lagi lah nak pencen hehehe .

dan lagi apasal soklan dia "how old are you ?" ....tanyalah ..."how young are you" syok sket bunyi wakakakaka

aku terus jawab ..."apsal lak tanya umur ...projek dah nak habis , baru nak beramah mesra ..." aku gelak jelah .

"jawab jelah ...." dia gelak lagi ....

aku jawab plak "adalah ...i choose not to answer" aku gelak2 lagi .

"ok lah ..tak nak jawab ...i tanya lain plak ....u dah kawen ?"

"dah ..."

"dah lama ?"

"errrr ...tak ..." (sajer aku bohong sbb malas nak tambah jumlah soklan dia yg aku rasa tak berkaitan pun dengan platform yg sedang dibina di sabah tu) hahahaha

"dah ada anak? "

"belum"

"SPM tahun berapa ?" saya bagi soklan trick macam ni ..macam ler aku tak tahu tujuannya hahaha

"i choose not to answer" aku ulang dan gelak ....

"eh tapi apsal H dengan K tu called you akak ?" kat client office ni , mmg makhluk berdua tu panggil aku kakak . Entah apa motif aku pun tak tahu . Tapi aku tak kisah pun . Agaknya dia mmg lagi muda dari aku ...jadi biarlah kan . Bukan mencederakan pun .

"ok je akak pun" aku jawab sambil tunggu dia conteng2 dokumen tu sbb aku nak dokumen tu balik .

"mana tahu you muda dari i ke ?" dia kata plak

"hei ...tak kisahlah ...you nak panggil kakak pun boleh ...nama pun boleh ...cleaner yang muka berkedut tu pun panggil i akak ...lagi i kompius !" aku plak gelak ...dia pun gelak skali ...pastu hulur dokumen ..aku pun keluar dari bilik dia nak balik tempat aku .

"weh ... ni consider unanswered lah ?"

ish ..tak puas hati lagi tu ..... aku pun jerit je dari luar "no ..." hahahahhaa

Soalan aku..sejauh mana umur mempengaruhi anda ?
aku ? kdg2 tak ..kdg2 ye ...

kadang2 tak ..sebab i rasa i nampak lagi muda dari usia i (wakakaka ...suka hati lah nak perasan pun) kekekke

kadang2 ye ...bila org yg dah tua berkedut pun sibuk nak panggil i akak ...hello .....

apapun ... memegang prinsip ibu aku ...."bagus ler orang kalo panggil akak ...kan dia hormat sket" hehehehhe

No comments:

Post a Comment