Monday, April 18, 2011

Dorayaki dan Roti Kismis




Hujung minggu lepas , aku telah menerai dua resepi ni . Menerai (rosak tul bahasa) hehehe

Roti kismis dengan Dorayaki ...resipi ...telah saya dapatkan dengan berjogging ke merata2 blog dan web resipi ....hehehe


hasilnya ..sila lihat gambar .


Ulasan saya


dorayaki , sedap ...tak tahu ler yg doremon makan tu sedap macam ni ke tidak . Tapi disebabkan inti kacang dia tu aku beli ready made ....maka sangat ler manis .... aku siap campur dengan susu lagi , utk mengurangkan rasa manis ..tp masih manis , tak tahu berapa kilo kilang tu letak gula . Patutlah orang Malaysia ni marah sangat kalau harga gula naik heheheh . Jadik , kalau nak makan sesekali bolehlah . Kalau nak makan selalu , sila ingat SAYANGILAH KAKI ANDA .... hahaha karang kalo dah potong kaki karang ... dorayaki pun dah tak boleh tolong .


Lepas aku siap amik sket adunan tu , bakar dalam muffin tray . Saja nak bagi nampak comel2 lah kononnya . Tapi rupa kurang cun ...sbb tak hitam . Kalau masak pakai kuali , ada hitam2 sket ...baru nampak berselera ahhaha


Kedua - roti kismis ...ni sedap ...adunan tepung tak manis ... manis tu rasa dari buah campur je . Jadi ok lah . terima kasih untuk montel , seperti biasa , tukang uli ...kalo keje uli tepung , memang montel ler yg buat , Dan dia pun makan byk heheheh


Sekian , lihatlah gambar2 nya . Resipi ... nanti2 lah yek ..skang malas nak taip ...ahhaha


Sila mahapkan saya dengan gambar yg tunggang langgang ....kekekke


No comments:

Post a Comment