Wednesday, March 9, 2011

Sayonara ...Shuzila Ahmad

Bertemu dan berpisah adat manusia biasa
Hilang dimata tapi dihati tidak lupa
berdoalah kita agar aman dan sentosa .....

Jumaat ni hari terakhir bekerja di opis ni bagi kawan aku , kakak aku , kawan solat aku , termasuk kawan terpekik2 kat opis ni jugak . Eh! kawan ngumpat , pun dia .... hahahaha

Cepat amsa berlalu . Rasanya baru semalam berkenal-kenalan . Rasanya baru semalam terkedik2 sama2 buat project Shell F6 , bersama boss ku Mr TCK yang tak pandai cakap melayu tu . Yang cerewet tapi tak pernah marah aku , kalau ada benda tak ebtul , dia musti cakap elok2 ...alahai ..terkenang plak . Eh! terciter TCK plak . Mula tadi nak citer pasal Kak Ila , karang Kak Ila bengang je hahahahha .

OK ... aku fikir , bila dia tak ada nanti , apa yang akan mengingatkan aku tentang dia ? satu , solat . Sebab aku mmg boleh kata hari2 solat ngan dia ni . Kadang2 kalo time setan berguling2 atas kepala tu , kitorang solat zuhur pukul 4.30 , pastu golek2 kat surau kecik kat pantry tu tunggu asar . Tak tahu ler solat zuhur tadi sempat ke tidak hantar ke langit , dah masuk asar . Dah ler camtu ..sementara tunggu solat asar tu , sempat lagi ngumpat jiran tetangga . Hei tinggi ebtul potensi aku ngan Kak Ila ni maraton dalam neraka nanti . Hehehe .

Kedua , Kak Ila punya perangai , dia suka sebut benda salah . Banyak . Contoh satu hari . Dia kata dia nak makan 'kaunter ponder' aku tanya kat dia .
"kaunter ponder tu apa ?"
dia diam kejap ...nasib baik aku ingat ...
"oh ....quarter pounder ke ?" alah ...mekdi . Hahaha . Dia mmg suka hati dia je nak sebut apa .

Bila seseorang tu pergi , tentu akan ada sesuatu yang akan mengingatkan kita pada dia . Kata kawan aku dulu , dia akan teringatkan aku setiap kali jumpa lipas . Sebab lipas adalah makhluk Allah paling aku takut . Memang aku boleh buat gaya histeria kalau nampak . Tak apa lagi jumpa harimau ke , beruang ke , gajah ke , jangan lah lipas . Dan dia kata lagi , bau ubat gegat akan mengingatkan dia pada saya . Sebab ? saya sangat takut lipas , dan saya akan pastikan almari . bawah katil , kotak buku , ada ubat gegat utk mengelakkan lipas berumahtangga kat situ .

Hmm ...ingat lagi masa kat uni , aku gantung ubat gegat kaler putih tu kat almari ...kuat gila baunya . Sampai melekat kat baju . Mulanya aku buat tak tahu je . Bila masuk dewan kuliah , budak sebelah aku bisik2 dengan kawan dia , ada bau ubat gegat . Aku ingat lagi . Jenama Can Can . Hahahha . Taubat aku tak pakai lagi yang bau kuat2 macam tu .

Tapi ada satu yang aku tak boleh lupa . Ada seorang kawan kata , dia akan ingat aku setiap kali ada orang sebut "get well soon" . Kenapa ? al kisah satu hari kawan aku nak exam . Kitorang ni mmg suka bagi2 kad gud luck . Saja lah nak bagi semangat kononnya . Satu hari tu , aku lupa nak beli kad . Aku pergi koop dekat dengan kolej tu , kad gud luck tak ada . Yang ada kat Get Well Soon je . Aku pun dengan rasa tak bersalah , penuh sopan santun dan tatasusilanya , beli je kad tu , bagi kat kawan aku . Heheheh . Jadi peristiwa tu akan mengingatkan dia pada aku .

Pada Kak Ila , selamat maju jaya . All the best . Kita harap , akan ada sesuatu yang kak ila ingat tentang kita . Tentang apa ye ?

No comments:

Post a Comment