Friday, March 11, 2011

Puisi buat sahabat ...

Saya nak tulis puisi buat sahabat saya , terakhir sebelum dia meninggalkan office ni . Lama sangat dah tak tulis puisi . Rasanya dah bertahun . Oh tak ... dalam masa bertahun tu ada sekali tulis puisi , utk salah satu novel . Belum jadi novel , masih manuskrip . Hahaha .

Jadi setelah puas tergaru2 kepala , pergi toilet dua tiga kali , minum air dua tiga cawan , menguap hampir lapan kali ....akhirnya saya berjaya tulis puisi ni . Sebenarnya taklah macam tu skali ehheheh . Saya tulis 10 minit je ....yg lain tu utk kesan dramatik je kekekek


Tak tahu apa 'rasanya' . Saya harap , boleh buat kenang-kenangan .... hehehehe


Orang kata , saat nak mula yang paling susah,
tapi saat terakhir pun tak pernah mudah
bila dah sampai masa melangkah , hati mesti terus gagah
yang mula , pasti ada akhirnya , cuma bila dan di mana
sampai masa , akan tahu arahnya

tinggalkan semua , tapi bukan selamanya
akan ada yang tinggal ...kenangan
akan ada yang kekal , suka duka yang tak pernah padam
bukan sikit susah payah yang kita lalui bersama
bukan sikit gelak tawa yang kita lalui bersama

berat melangkah , tapi perjalanan harus diteruskan
yang masih ada , teruskan berjuang
yang pergi , biar dia teruskan perjalanan
dimana-mana pun cabaran pasti ada
bezanya siapa , apa dan bagaimana
jangan takut mencuba , kalau tidak kita akan kekal ditapak lama

kita dibawah langit yang sama
hari ini hujan dari langit kita , mentari tak muncul sampaikan cahaya
esok lusa , pasti ada
mana tahu pelangi akan dikirim sama









No comments:

Post a Comment