Friday, August 24, 2012

Post Rojak Campur Version 4

Macam biasa .... tajuk tu korang buat jelah endah tak endah ...malas aku nak pk kan tajuk disamping aku nak LUMP SUM je sume2 benda ni dalam satu ENTRY ..ha ko ..LUMP SUM ....sound project sangat ..LUMP LUM ..REIMBURSEABLE .... lantak ler ...time ada keje ....tak plak nak pk term2 project ..bila time cuti macam ni ..keje pun tarak .... boleh plak ko teringat term2 project hahahaha

Ok ....berbalik pada tajuk tred (ada beza ke ko balik ke pangkal jalan dengan tak? kat tgh ke tepi jalan pun boleh je merapu ...macam tak biasa) hahahha

Ok ..merujuk pada gambar dibawah ....hahahaha ayat entah haper2 .... kat bawah ni beg (la ....takkan tak tahu hehehe) tapi beg ni lain ....beg kontroversi namanya .... kenapa kontroversi? bukan sebab dia pernah bergambar bogel kat internet ....tak ....bukan jugak sebab dia pernah kahwin lari dengan boyfren dia dari LOMBOK ....pun bukan .....

Citernya begini ....beg ni dah lama dah belinya ...montel belikan ...bertahun2 ler ....panggilnya beg mekap hahaha (mekap lah sangat ...bajet retis tau) sebab montel beli ....aku ni kalo kemas barang2 mekap (mekap lagi ...toiletries ler sebut ....takder lah bajet retis sangat kan ...kira bajet pelakon tempelan baru amik dua tiga scene je, lepas tu buat kontroversi pakai seksi ..tak lama pastu senyap sebab dah kahwin datuk  hehehe)

ok ...sbb nya aku ni kalo kemas barang mekap ..ada je yang tertinggal ...kang bawak krim rambut, deodoran tertinggal. Bawak deodoran, krim muka plak tertinggal, bawak krim muka ..sikat plak tertinggal ....jadi montel belikan benda alah ni ..supaya aku bleh punggah satu meja solek tu bawak kemana saja ...senang ..pakai tak pakai belakang citer....benda ni ...kalo tak dibawak mmg nak pakai ....time bawak tak nya nak pakai

Jadi selesailah masalah tertinggal barang ...

Kenapa dinamakan beg kontroversi? sbb beg ni beberapa telah melakukan percubaan menghilangkan diri ala2 meloloskan diri gitu, dia dah boring kot bertuankan aku ..dia nak cari tuan lain ...pertama kali masa bercuti kat pangkor dulu .... hilang dalam feri ...masa tu mmg kelam kabut gila ...sbb aku yg bijak pandai ni telah meletakkan bersama2 dalam beg tu beberapa bentuk cincin aku termasuk cincin kahwin dengan rantai tangan aku skali (bijak tak?) hahahahha

Bila sume org dalam feri dah kuar ..kitorang masuk balik carik ....jumpa ...

percubaan kali kedua puasa hari tu ..masa Nuzul Quran ....aku nak balik kampung ..montel dah kat kete susun barang ...aku ni walaupun berdua ...punggah barang macam anak 8 ...entah hape2 yang di bawak balik aku tak tahu ler .... tu pasal kalao orang cakap "aku ni anak 2 ...banyak barang nak bawak" kosa aku nak layan ...sbb yang cakap tu ...penuh sebonet myvi je .... aku ni bonet yang jauh lagi besar dari myvi tu penuh ..ngan seat belakang penuh ...takyah tanya aku bawak apa ..aku pun malas nak pk ...mak aku pun sampai kata esok2 ada anak aku kena beli lori kayu ...sabo jelah hehhehe

eh! tersasar plak kekekeke ...percubaan kedua tu ...hampir2 berjaya ....sbb masa tgh kunci pintu aku letak beg tu kat tepi ...sbb sebelah lagi aku nak buang sampah ....skali amik sampah ..terlupa pasal beg tu ...terus balik ...yg best nya tu ...dah sampai johor kul 12 malam ...baru aku sedar beg tu takder ...aku kol kawan aku suh tgk kan ...dia kata dah takder ..sedih lah aku ..nostalgia apa beg tu ....nasib baik barang kemas aku dah takder dalam beg tu ...

Tapi kalao dah rezeki ...smlm ...jiran aku jupe montel ..dia tanya ada tertinggal beg tak? terus montel kata ada ...kaler kelabu bunga2 ....hahahahaha

Ok ...citer kedua ...gambar diatas tu ialah KAMERA ....takkan korang tak tahu kan heheheh ...kaler ijau lagi ....tarik2 muka jugak lah dengan montel sbb montel suh beli yg lain ...eh suka hati aku ler ...aku beli pakai duit raya mak dengan ayah aku bagi hari tu .....lepas beli ...tinggal 22 hengget je hahahahha takperlah ..ada gak kenang-kenangan beli barang ...dari beli benda apa2 yang habis macam tu je kan?

Aku mmg dah lama nak beli kaler hijau ni ...tak kisahlah kalo montel rasa kamera kecik aku ni tak kelas pun tahap2 DSLR tu ...eleh ..DSLR tu ..dah ler gemuk ..berat plak tu ...pastu nak pakai pun payah ...nak edit2 lagi ..pastu kena tukar2 lens ...pastu lens tu mesti nak tumpang dalam henbeg aku ....nyampah ...memberatkan beg aku je ....dah ler bini dia ni pendek ..makin pendek dibuatnya tau ....(ni bleh tak dikira sebagai ayat tak sedo diri padahal masa belum ada benda alah kecik kaler hijau ni ...ko mengerjakan kamera tu jugak hahahhaha)

Baik kamera aku ni ..kecik ...comel ...cantik ....ringan .... (dengan muka eksen) hahahahha

Alah ...tak yah nak canggih2 sangat ...amik gambo sendiri je pun ... bukan amik gambo kuar majalah mangga ke apa kan .... tarap2 blogger syok sendiri macam aku ni kira okey ler !

No comments:

Post a Comment