Thursday, August 23, 2012

Mari Menikmati Asam Pedas!

Tajuk post aku akhir2 ni ...makin ke laut aku nengoknya ... jangan ler ada yang muntah darah membacanya ...saper plak nak menganggung bil sepital kot dorang muntah darah sebab baca post2 aku ni hahahaha

Hari ni 23.08.2012 ...baru lepas raya ..hanya beberapa orang datang ke opis ...kami bekerja (bekerja lah sangat) dengan senyap sume padahal kalo hari2 biasa tu ...opis ni takkan sunyi dengan suara2 orang memekik (nak jimat bil telepon...pekik selagi boleh ..jangan pakai tipon...boleh bayang betapa kami sayangkan kompeni ni?) hehehehe

Ditemani bunyi air dari kolam buatan kat depan nun ...alah...yang dipasang gara2 pertandingan deko raya tu ...keputusan tak kuar lagi ..aku risau gak kalau keputusan kuar karang...keputusan tak memihak pada kami ...aku takut berlaku rusuhan jalanan ....berlaku demonstrasi ala2 bersih (pakai t shirt kuning lagi-pastinya takder yang saiz dengan aku dan aku akan kelihatan seperti memakai baju suami aku yg bersaiz XXL sedang aku XS je), angkat2 sepanduk (kalo modal sket ..pakai kertas manila kad je ....marker pen mungkin boleh mintak sponsor kompeni), baring2 atas jalan (yang ni aku tak nak join ... kalo korang nak join ...silalah ...terburai isi perut ...aku tak tanggung hehehe)

Baiklah ..seperti biasa ..setelah 3 perenggan merapu ...mari kita kembali ke tajuk asal (gelak tutup mulut, alah ...kalo tak merapu ...bukan aku ler kan ..penulis kena lah ada gaya merapu ...kalau tak merapu korang ingat senang nak siapkan manuskrip sampai 600 muka? macam dulu2 masa kat uni nak siapkan assignment 20 muka pun puas merapu nak dapatkan 20 muka tu ..dapat kat aku ... tu dia sampai 30 muka ..sudahnya 10 muka terakhir kena potong ....kontot markah assignment ...tu pasal kalo buat grup assignment kawan2 aku rasa ngeri je satu kumpulan dengan aku bila aku dapat keyboard dapat pen ...mmg aku tak pandang kiri kanan dah hehehe

ok (setelah merapu pada perenggan keempat ....yelah2 ...aku mulakan citer berdasarkan tajuk kat atas ...

Tragedi asam pedas ni berlaku bulan posa hari tu, minggu terakhir ...tapi hari ni baru sempat nak post ....

Kami telah menikmati asam pedas di sini ...lokasi? ah takyah tanya lah ... aku tak tahu nak cakap .... menurut kata wanja, sang penaja .... lokasinya sekitar jalan genting klang .... masa montel tanya nak makan kat mana ...aku cakap kat Klang ...terperanjat abang montel aku ...nak buka posa sampai ke Klang ...apahal KL dah takder makanan ke? hahahaha rupanya jalan genting kelang ..mahap le ...macam tak biasa dengan mode gps rosak bini dia ni ...cakap plak kompiden je ...eh aku salu kompiden ...kalo tak ...tak jadiklah kes Bukit gambang bukit Merah dulu tu hahahahaha

Kalo korang nak tahu detail tempat makan ni ...korang tipon lah sendiri yek ...aku sajer amik no hp dia skali ...sbb aku tahu aku tak mampu nak bagi korang direction....so pepandai ler korang tipon dan tanya ....takyah lah korang cakap aku yg bagitahu ..makcik ngan pakcik tokeh kedai tak tak perasan pun aku makan kat situ hari tu heheheh

Ni penaja ....siap pakai baju merah lagi ..penaja ler katanya kan ...TQ wanja ...lain kali belanja lagi hahahaha
Sungguh bersopan santun dia ni ...siap antar email kat aku berbunyi ..."sudikah kamu untuk berbuka puasa bersama saya .... saya berhajat membelanja kamu asam pedas kegemaran kamu" terharu i hehehe ...aku sudi je ..kebetulannya montel hari tu ada makan2 dengan opis nya ...jadik aku makan dengan wanja ....kira oklah tu hehehhe. montel makan lokasi lain ler ... dia tak makan kat sini

Ni dia asam pedas yang menjadi tajuk tapi dah bawah2 tred baru muncul ....hehehehe ..asam pedas ikan pari ....sedap sbb tak berapa pedas (penggemar asam pedas tapi tak nak makan pedas sangat, boleh pk?) ...kuah dia tak pekat sangat dan tak cair sangat .... aku tak baper suka asam pedas yang pekat sangat sampai kadang2 dah rupa sambal ...baik buat sambal terus .... dan cair sangat pun tak suka .... dah rupa air masak dicurah cili boh (ulasan dari kaki komplen ....komplen jelah ko pandai ..masaknya hampeh ....)eleh! aku bukan tak nak masak ..aku nak tunggu p langkawi kang ...beli periuk kaca ...baru ada feel nak masak ...hahahaha ALASAN! 
Ni hidangan yang sampai kira2 20 minit sebelum masa buka .... menderita jugak ler dengan bau asam pedas cecah ke hidung tapi belum boleh makan ....sabo jelah ...

satu lagi tu? tu telur dadar ..adalah sorang makhluk tu ..tgk meja sebelah ada telur dadar ...terus dia kata dia nak telur dadar .... pas telur dadar sampai aku terus cakap "dah2, jgn pandang meja sebelah lagi ...kang apa lagi plak yg ko nak order" hahahahhaa
Ni air ...tembikai .... tak ada ulasan terhadap tembikai ni
pertama, rasa dia mmg rasa tembikai (kalau tetiba rasa durian ke ....aku bagitahu)
kedua, warna dia mmg warna tembikai ...kot tetiba dia tukar warna purple dek kepanasan global ...global warming ke kan ...aku bagi tahu jugak hehehe
ketiga, sbb ni tred pasal asam pedas...bukan pasal air tembikai ....kira air tembikai ni tahap2 pelakon ekstra jelah ..eh tapi kalo takder pelakon ekstra ni ....lepas makan asam pedas ...boleh berapi gak telinga heheheh
Oleh itu , terima kasih pada pihak penaja ....wanja yang sudi bawa kami makan2 kat tempat istimewa ni ...sungguh sedap ....aku sangat terharu kerana ko ingat kat aku dan makanan kegemaran aku ...lain kali aku belanja ko ... aku tahu byk tempat makan best ..tp nak bawak ko tu aku tak tahu ..kang tetiba je SAWADIKAP ...SAWADIKAP ...dah sampai siam ...camner? hehehhe

Semoga murah rezeki ko ...panjang umur ko ...dan diberkati Allah selalu ...
(macam ucapan besday plak) heheheh


2 comments:

  1. waaahhh...bgayanye aku..kikiki...berlatar-belakangkan jln genting klang and keta yg bwa korg ke kedai asam pedas itu...kikiki...
    sungguh aku nk g tmpt2 mkn best yg ko kata tu...cumanya, mta nm penuh kdai & alamat skali yer sblm kite redah...kalu sampai SAWADIKAP aku x kisah lagi...aku takut tiba2 sampai ARIGATO...mmg niaya ar...hihihi

    ReplyDelete
  2. hahahaha ...aku pilih post terbaik tu ....
    tunggu aku habiskan posa aku ni dulu .... karang kita p sebey ... hehehehe

    ReplyDelete