Thursday, January 17, 2013

Thank You Kak D - Luncheon "Chilis KLCC"

Mempunyai seorang kawan yang mempunyai hobi "membelanja kawan makan" adalah satu nikmat hidup hokey. Mahunya tak ... sedang2 buat kerja ...korang tetiba akan dikunjungi email berbunyi "sudikah korang kalau akak nak membelanja korang makan?" gila ko tak sudi, tak ker bunyik email tu macam email jatuh dari langit, tergolek2 masuk kat inbox korang? ...kecik tapak tangan ...stadium merdeka tempat orang demonstrasi tu aku tadahkan ...nak jugak tulis tempat orang demonstrasi kan? padahal kalo tulis Stadium Merdeka je dah cukup dah ... tapi nama pun penulis ...kang ayat tak cukup panjang ... korang ingat senang nak buat manuskrip sampai 600 muka? (ha! skang aku dah start merepek) hehehe.
 
Ok...apapun tima kasih ler kak Kak D yang telah membelanja kitorg makan kat Chilis ..KLCC ....hari2 kat sini makan nasi ayam kunyit je kak ...sampai muka pun dah nak tukar kaler kuning dah ni ..nasib baik badan tak 4 segi ...kalo tak, mmg dah rupe spongebob dah hehehe (sekali lagi merepek)
 
Lokasi : Chilis KLCC (macam dah 3 kali je taip benda ni)
Tarikh-10 Januari ...lambat update blog hehehe
Attendees : Kak D-selaku major sponsor sejak sekian lama
Aku-selaku ....tak laku apa2 pun (gelak tutup mulut). Menyibuk je.
Biha-transportation ...macam biasa. Dah tu bila balik, bleh plak mesin tiket tu tak terima tiket kitorang tu. Duk keluar masuk, keluar masuk kat mesin ..dah lah beratur panjang ...gigihlah carik opis parking tu kat mana ...disamping hp aku asek berbunyik...ekin ngan mimi duk lah antar mesej "kak, bos akak carik" ...pastu si PE aku plak "ko kat mana?" aduilah ...sabo jelah ... tak tentu arah aku dibuatnya. Time aku keluar lah sume sibuk cari, kalo aku duduk je kat tpt aku tu takder plak berebut2 cari aku kan? bleh lah aku feel2 HOT sket kekeke
Apip-macam biasa, satu2nya  lelaki ..aku harap  dia tak buat gender transplant satu hari nanti dengan nama Fifi .... tolong jauhkan ek ... takleh bayang FIFI dengan rambut kerenting .... misai dua tiga helai...MIMPI NGERI
Kak Asmah-mangsa buli Apip ... sabo jelah
 
ok lah ...kita beralih ke makanan2 plak ....aku tak amik gambo sume makanan tau ..amik yg sempat je ..jadi saper2 yang makanan dia takder dalam ni ...takyah nak sentap sangat (hek eleh ..apahal plak nak main sentap2 ni ....kekekeke)
 
Air aku ...Guava ...sbb dipilih ...takyah bagitahu ...korg pun tahu sbb kaler dia hijau ...tu kak D cakap "Your so called GREEN LIFE". Terus aku letak kat blog ...Kak D kata aku sewel sbb tukar dan2 tu jugak ....lah ...lama dah kenal baru Kak D perasan aku SEWEL? selama ni dia anggap aku normallah ek? ahahahhaa

 
Ni pun makanan aku ...aku amik gambo makanan yang dekat2 je ...malaslah aku nak gigih sangat amik makanan jauh2 ...kang org ingat aku PERAK sangat .... tak penah makan kat CHILIS ...maklumlah ..salu abis2 HOT pun kedai mamak kan ...rakyat marhaen katakan ..nasib baik ada kat D yang baik hati dan murah hati heheheheh

Makanan ni apa namanya aku tak ingat ...yang penting aku amik sbb ada nasi ...dan udang ...udang tu APIP dah siap sound aku suh bagi dia sket ...sbb aku paksa dia amik menu lain padahal dia nak yang sama cam aku ...amiklah lain2 ...bleh rasa macam2 ....amik sume sama je seolah2 macam makan kat Chilis tapi korang order nasik goreng kampung ...boleh paham tak perumpamaan tu? Tak boleh ...tak apalah ..aku pun tak boleh paham ...sama jelah kita hehehe. Takyah nak pelik ...aku mmg selalu pun tak paham apa aku cakap ...hehehe  Rasa? Rasa sedap ....sbb aura free yang ikhlas dari hati dapat dirasakan hingga kunyahan terakhir ...wah! drama tau ayat kekeke ....ada ayam skali dalam ni ...dan aku tak habis ayam tu .... Kak D kata "habiskan ...Palestin tak ada makanan tau tak?" terus rasa bersalah ko ....bungkus bawak balik ....makan kat opis ptg2 hari ..LICIN hahahaha
Ni makanan Kak Asmah ...pun aku tak tahu namanya ...alah, nama pelik2 lah ...yang penting dia steak lah ..REBRAND ...alah macam korang makan nasik goreng kampung kat HOTEL 5 BINTANG tu ..benda tu nasi goreng kampung je kan? tapi kat NAME TAG dia selamba2 tulis "NASI GORENG KESUMA HATI" ...contoh ler .... padahal nasik goreng kampung je ..... apa salah ko letak NASIK GORENG KG BARU ...KE NASIK GORENG KG PANDAN .....nak kesuma hati bagai ..bila makan rasa belacan je lebih, KESUMA sangat hahahhaa

Yang ni Nanchos ...kak D suh pilih menu siap2 ...supaya dia boleh arrange awal sket ...datang2 kitorang tinggal makan je ....pastu nampak nachos ..ala2 STARTER gitu lah ...aku kata kat Biha ..aku nak NACHOS jugak ..biasalah ..aku kan TAMAK. Tak padan orang belanja tu ....BIha kata, ko tanyalah dulu kat Kak D ...boleh tak? aku pun hantar je email kat Kak D lebih kurang bunyik camni ..."Kak D ...bolehkah kami menikmati Nachos? jika boleh ..sudilah kiranya order kan ..jika tak boleh ....kami redho dengan apa2 saja yang dibelanja oleh kamu"...dah namanya orang belanja kan? tpt mahal plak tu ..takkan ko nak order main petik2 jari je .... KETERLAMPAUAN.... walaubagaimanapun Kak D telah memenuhi impian kami menikmati NACHOS tu ....dan kami menikmatinya sambil menunggu kehadiran APIP yang macam biasa DATANG LAMBAT!
Ni makanan siapa ek? Apip kot .....takleh ingat lah .....bising si Apip kata dia nyesal tak p kelas protokol masa kat HOSTEL dulu yang telah menyebabkan dia gagal menggunakan sudu ngan garfu dengan betul.... aku kata jelah ..."ko buat jelah gaya apapun PIP ...jangan daging tu terbang sampai meja sebelah sudahlah". Dan macam biasa ...bila APIP ada ...apatah lagi disertai dengan aku ...mcm2 citer telah bercampur baur sampai citer dia keje kilang kayu sambil isap rokok pun masuk skali ...
Ni makanan Kak D atau Biha ...makanan dorang sama .... macam biasa ...nama tak ingat ...sekian tima kasih ...ulasan? sedap kot ...sbb dua2 orang tu makan sampai licin ...mmg susah nak survive kalo orang2 camni duk kat PALESTIN, sian kat orang PALESTIN yang lain pun ye ....dahnya dua2 ni habiskan makanan hahaaha (gelak tutup mulut)-OIT tak baik tau ...kata orang yang membelanja ..ok2 kak D ..saya tobat hahahaha

Ni picture of the day ...dah lah orang tu belanja... orang tu jugak kena siat2 kan steak si APIP ni ...tak tahu ler jenis apa ...TAK BERJENIS tau ....apapun nampak SWEET je kakak tolong adik siat2 steak dia ... nak bagi adik senang makan ...nasib baik Kak D ...kalo aku mmg aku buat tak tahu jelah ...malanglah kalo ko jadik adik aku APIP oi, aku mmg kira perut aku je hahaha
 
Konklusi
1) Tima kasih Kak D sebab belanja makan kat Chilis ...padahal hari tu baru je belanja makan kat HELICONIA tu ... semoga melimpah ruah rezeki kamu yek .... heheheh
 
2) Suasana makan telah dganggu oleh kumpulan meja sebelah yang bersembang macam lah orang berminat nak dengar cerita dia ....macam2 citer kuar ...sampai citer NASI AMBANG ada skali ....hmmm
 
3) Ni je sumbangan aku utk Kak D .... Brownies ...aku buat sendiri hokey ..gambo ni diambil menerusi HP kak D ....jadik dia nampak cantik ..padahal kalo amik pakai blekberi aku ..NAN HADO je rupanya ahhahahaa ...nampak sgt HP mahal dengan HP murah tu berbeza .... eh! tak baik tau kutuk hp sendiri ..hp tu jugak ko gigih menaip manuskrip kekekeke
OK ...sekian ...tima kasih skali lagi utk Kak D

No comments:

Post a Comment