Friday, January 11, 2013

Bowling Suka2 Hati

Ralat : Ada komplen dari Team Sheera-Pemenang utk game kedua ialah Sheera dari Team dua ...kira kitorang menang sorang satu game.... ADIL .... jadi saya buat ralat ni di awal2 post ...demi memastikan tiada rusuhan jalanan berlaku kat dataran merdeka kerana tidak pouas hati hahahaha...Sorry Sheera ... jangan SABOTAJ PO aku hokey hahahaha
 
Lepas seminggu berlalu barulah aku dapat upload benda ni disebabkan blog aku tetiba je takleh upload gambo ..cam hampagas tul ...stress aku ....maka kalo aku stress, mmg Montel aku stress sama ....sbb aku akan paksa Montel selesaikan masalah aku ..aku akan mengamuk kat Montel sbb aku takleh upload gambo aku kat blog macam lah Montel tu ada saham besar kat GOOGLE segala bagai ni kan? Macam lah Montel yang pengaruh BLOGSPOT tu suh block aku punya kemudahan mengattach gambo tu ...padahal BLOG aku ni ..ada ke takder ke ...tak bagi kesan pun kat BLOGSPOT tu. hahaha. Tapi Montel tak heran dah, dah biasa sangat dengan fenomena Taufan Sandy aku neh (gelak tutup mulut)
 
Ok ...utk tidak membebel dengan lebih lanjut lagi .... mari kita mulakan citer .....
 
Name Event - Bowling suka2 hati
 
Jemputan-sume team PS dan beberapa kelompok PE yang telah tercemar dengan virus PS, anakPS, suami dan kekasih PS yang dipaksa utk sama menghadirkan diri ...kalo Montel tak datang kang saper plak nak hantar aku? (pendek kata ..pendek kata bukan pendek orang ...sume yang ada kaitan dengan PS!
 
Hari-Sabtu 5 Jan (mula2 propose 6 jan tapi Biha telah menolak cadangan mentah2 sebab dia kata Ahad tu dia nak tgk AJL ...nasib baik Aizat yang bergaya hensem dengan mug dia tu menang ....)
Eh! tetiba masuk kes Aizat plak hahahaha. Ha! nampak tak bunga2 post aku dah nak merepek ke laut?
 
Masa-janji pukul 11 pagi ....tapi Ila ...Ekin ...Ain ...datang lambat ...Ekin bleh plak pakcik teksi hantar dia kat DEPALMA dan dia terus pasrah turun kat situ? nasib baik dia tau tu DEPALMA ...gigihlah si Ila p kutip dia kat DEPALMA ...kul 12 baru sampai!
 
Lokasi-Ampang Superbowl FLAMINGO ....dekat dengan Ampang Point dan berhampiran dengan FLAMINGO HOTEL (korang mesti bleh bayang aku dengan muka berlagaknya yang GPS rosak ni citer pasal tempat kan? hahaha)
 
Gambar pertama ...ni lokasi ..tempat ni tak ramai orang .....jadi kitorang buat perangai PERAK PIKUNnya ikut suka hati kitorang dan takder saper pun peduli ....heheheh
 
Gambar 2-Ni team aku ...Mimi, Biha, Hani ...ngan yang duduk posing macam Shalin Zulkifli masa dia saiz S dulu tu aku ler ...hahahaha ...posing je lebih ...main entah haper2 ...team kitorang je ada 4 orang ...team lain sume 3 orang ... mmg team kitorang ni ..niat nak amik gambo lebih dari niat nak main boling kekekeke...tengok Biha ...pose dia cun tak? cam TSARA NABILA tak? nak tahu saper? p google sendiri ...kalo korang menaikkan rating dia kira rezeki dia lah, takyah nak jeles dengan pencapaian orang sangat ....tu kira pencapaian jugak tu ...blog aku pun tak penah dapat hit cam youtube dia  hahahaha
 
Masa post gambo ni baru aku terpk, patutnya aku amik gambo dua team lagi utk dimasukkan dalam ni ...nampak sangat mas atu kitorang tak hirau apapun yang akan terjadi dengan team lain ...mahaplah korang ...ternyata team aku lagi glamor dari team korang kekekeke

 Gambar berikutnya ....masih jugak sibuk amik gambo (yang kelompok sebelah kiri sibuk tolong amik gambo kelompok sebelah kanan iaitu kelompok aku)...entah bila nak mainnya sampai team sheera menjerit2 kat kitorang bila nak main ...jeles lah tu kitorang amik gambar flash berkelip2 macam kat Buletin Utama masa Menteri tengah umumkan perletakan jawatan dan pindah ke parti lain kan? hahahaha

Ha! ...balingan pertama aku ... kan betul kan? ada gaya Shalin Zulkifli masa dia bersaiz S hahahahaha
Gaya kena ada ....longkang tak longkang belakang citer ...tapi walaupun bola aku ke longkang bbrp kali ...satu pun gambar bola ke longkang tu takkan aku post kan kan dalam blog ni ....nama pun blog aku kan? haruslah menjaga reputasi aku hahahaa
Ok ...ni gambar score team kitorang ... nama last tu aku ...ada ke si Biha letak nama aku NANEE PANG ..sabo jelah ...nasib baik aku tak PANG je dia hahahaha...pertama tu MIMI LOMA...number dua TSARA BEE,tiga-HUNNY CUKA ....nama pun tak nak kalah ...marah lah team sebelah yang pakai nama dalam mykad kan ..nampak sangat takder citarasa hahahahha . Kitorang main 3 game ...game pertama Ila menang ..dari team sebelah ...(semua kitorang 3 team), team kedua ... aku menang ...nak ulang lagi? AKU MENANG ....hahahaha game ketiga pun aku menang ....tapi game ketiga aku pakai pemain import sebab jari aku dah sakit sampai terkopek kuku aku yang cantik ni tau )sambil belek kuku, cantik ke?)

ok ...ni pemain import aku ... baju kuning tu kumpulan zuhud entah dari mana ...mmg takder kena mengena ngan kitorang ..sume jejaka2 beriman ..main tak jerit2 pun ko ...nampak sangat kalo kitorang ni lom kawen sekalipun dia tak pilih kitorang jadik bini .... hahahahah aku siap cakap ngan bebudak ni ...nama dorang pun zuhud2 ...NADWAN, SHAFIE ...si mimi kata "ko sempat tgk nama dorang kak?" dah skrin dorang tu depan mata aku ...aku tgk jelah ...bukan skrin dorang tu aurat pun kan hahahaha
 
ni pemain import aku ...close up ..dengan jarak dekat (dah close up lagi nak kata jarak dekat) bukan apa ...aku kena jaga hati pemain import aku ..kang dia merajuk pegi main negara lain ke ...rugi lah aku kan ..aku bayar YURAN PERPINDAHAN banyak kot ... ala2 team johor beli Mat Yo dari Kelantan tau (ha! dah masuk citer bola plak ...nampak sangat aku takleh berlari dijalan yang lurus dalam masa yang lama) hahaha
 
ok ..dalam gambar ni ada 4 orang
pertama-baby dalam stroller ..nama dia azif ..tu sedang tidur lena ....kira dia watak tambahan yang penting jugak tau ...
watak kedua-mak dia ..kak ely ..sebelah tu ..sedang berbincang tentang harga  dengan Afif kat sebelah dia sebab dia berkongsi game ...kalo gambo jarak dekat korang akan nampak si Afif tu cakap sambil bukak beg duit dia tapi sayangnya takder gambo jarak dekat jadi korang bayang jelah ek ...kang kalo aku letak gambo jarak dekat ...Afif lagi glamor dari aku ...jadi sebab ni blog aku ...bukan blog Apip ..maka aku takkan benar dia lagi glamor dalam blog aku ...kalo blog dia lainlah ...dia pun ada blog tau ...cuma dalam blog dia takder post memaki hamun aku ...tapi dalam blog aku ada post memaki hamun dia ...masa tu dia junior2 lagilah...
watak terakhir-Mimi ...tengok kat sebelah kanan gambo ..tgh gelak tanpa aku tahu motipnya ...hehehe


Ok ....ni lepas habis sessi boling kitorang ..sebenonya yang ikhlas nak cakap lah ...main bolingnya tak seberapa ...amik gambo je lebih ...tapi tak ler aku post sume2 gambo tu kat sini ...kang korang muntah dapat plak kan...blog aku ni tak mampu nak bayo bil sepital korang ....novel aku pun bukan nya jual juta2 .....tetiba plak masuk citer pasla sale buku aku hahahahaha

Berbalik pada gambo kat bawah ni (gelak tutup mulut) alah, korang dah biasa kan dengan bebelan merapu aku ni ...ko anggap jelah mendayu ala2 Yuna nyanyi lagu Terukir DiBintang walaupun Yuna tu mmg langsung tak kena mengena dengan aku ...korang tgk ketinggian je dah tau dah dia tak kena mengena dengan aku hahaha

ok ..sekali lagi ...berbalik pada gambo dibawah hahahaha

Lepas main boling ....kitorang buat sessi tukar2 hadiah ....hadiah ditetapkan ialah dalam seploh hengget ...yelah ...nama pun suka2 je tukar hadiah kan? walaupun dalam hati aku tu nak jugak belikan hadiah rantai Chopard ke .....cincin Tiffany kan? Ni namanya "kaedah tak sedar diri secara melampau" hahahaha...gambo ni kitorang tengah gigih lah menggentel kertas nama kitorang ...tulis nama dalam tu ...kang kocok2 lah ...pastu cabutlah sorang satu .... nasib2 lah saper dapat rantai Habib Jewel aku ...dah Habib Jewel plak hahaha

Akhirnya ....inilah pemenang rantai Habib Jewel aku ...Haniza ...dia keje kejap je ..dah benti .... tak sempatlah kitorang nak sebarkan virus kat dia ni hahahah (ish! saper lah amik gambo ni ...tak cun langsung ...aku nampak gemuk pendek kot dalam gambo ni ..padahal aku kurus tinggi cam Cindy Crowford ....Cindy Crowford tu tak sama cam Cindy Angsi ek ...harap maklum pada rakan2 se opis aku yg baca hahaha)
Aku plak dapat hadiah kete BMW dari si Ila .... kira yang dibungkus dalam  kotak tu kunci kete BMW ...(gelak pontianak harum sundal malam). Ni namanya Imaginasi Terlampau


 Ni Brownies yang aku bawak dan kitorang muntah kedarah benda alah ni sebelum mula sessi bolingan ....maklumlah ..nak buat bisnes kek katanya ...kumpul duit nak p umrah ...tp aku serius ni nak kumpul duit berniaga banyak2 ...duit keje tu lain ....tu utk soping hahahah
gambar yg ni plak ....takder motip pun letak ...sajer je ...ni masa OTW p Flamingo .... time mekap masih teguh dimuka (ada beza ke? ikut suka lah heheheh). gambo ni di ambil dekat Tol UPM ....nak tunggu amik tiket tol pun sempat amik gambo lagi ...SAWAN KAMERA hahahha
Ni gambo bakal ibu penyang ...Nabiha dengan Azif anak Kak Ely ... sungguh comfort dia di "comfort zone" Nabiha ....(gelak tutup mulut)
 
Ni ...posing lagi ..sebelum main boling ...nasib baik lah skang kamera digital ....kalo zaman dolu2 ...yang time2 pakai KODAK segala bagai tu ...mmg belum main lagi dah habislah KODAK korang .... kira LEGEND apa kamera KODAK ....Montel ada makera kodak tu kat umah ... buat semak hehehe (aku meragui kedudukan tangan Azif mueheheh)
Ni kaki aku ...kasut pusat boling punya dan kaki aku dalam kasut tu. Sebelah biru, sebelah purple (kaler block sangat) hahahah - gambar juga di ambil sebelum pesta2 main boling
Ni Shalin Zulkifli ...eh! aku .... tak perasan tadi (gelak tutup mulut) dengan pemain import aku ...dari CHINA ....datang Mesia naik TONGKANG ni hahahahaha ampun bang montel...gambar diambil sewaktu orang lain sibuk membuat lontaran .... pendek kata sebelum ke ..sedang ke ..selepas ke ...mmg kitorang sibuk amik gambo lebih dari sebuk bermain hehehehe
 
Azif .... aku tak tahu apa yang dia sedang fikirkan ....dengan kadar balingan yang lebih banyak ke longkang dari ke PIN ...aku rasa Azif berfikiran bahawa motif balingan dibuat adalah utk dilongkangkan .... takper dik ..makin adik besar nanti ...adik akan tahu ...bertabahlah kamu hahahaha
 
Ni gaya lontaran Shamimi ...MIMI LOMA ...hmmm takder gaya Shalin zulkifli langsung ...tapi main lagi terror dari shalin zulkifli ni ...mahunya tak ...boleh dia buat lontaran ke belakang? Hish2 ...dah2 lah mimi ...takyah nak OLIMPIK sangat ...balik opis jelah buat REPORT ...keje tu lagi seswai ngan ko kot (gelak tutup mulut)
 
Ni sekali lagi gambar tuan blog tanpa motif ....eh blog aku suka hati aku lah nak muncul baper kali pun kan? hhehehe ....gambo selelah kanan yang macam entiti bergerak tu ...AIN ....kiri ada ila ngan ekin ...gaya macam beria nak buat bola strike ...yg duduk tu dh macam jurulatih nengoknya ..tp bola ke longkang jugak ..baru aku paham bahawa nak melongkangkan bola pun bukan senang ...buktinya? Shalin Zulkifli (real version) yang pernah bertahap dunia tu ....tak pernah melongkangkan bola ...jadi korang tak rasa ke kita lagi hebat dari Shalin ZUlkifli (feel sangat...) hahahaa
Photo of the Flamingo Bowling hahahah Nabiha sedang menjaga pergerakan Azif ...utk mengelakkan dia dari terus melorongkan diri ke STRIKE ......hehehehe
Ni dia tengah perati mak dia kot ....Kak Ely ..aku rasa lah ....ke dia dah kompius??? sian ..kecik2 lagi dah jadik mangsa kekeliruan kitorang
Afif yang datang lambat ...pun nak feel Shalin Zulkifli .... dia bukan team aku ..jadi statistik kelongkangan dia tidak lah aku tahu ...tapi aku tahu dia bergabung tenaga dengan Kak Ely ...
 Dua gambo kat bawah ni ...lepas main boling....feel GIMNAS sangat ko ... eleh ...bukan orang tahu pun kan ....buktinya sampai dah nak habis korang baca ni ...satu gambar bola ke longkang pun takder kan? jadi korang takder bukti bahawa bola2 kitorang lebih banyak ke longkang dan kemudian buat gaya bajet retis kat majalah mangga ...cuma tak posing tepi kolam renang je ....
 
Gambar tambahan ...kertas undian TUKAR2 HADIAH
Ni hadiah2 yang disediakan oleh para penaja ...terdiri dari Rantai Habib Jewel, kunci BMW, tiket percutian ke Perth Australia, Baucer makan malam bersama Najib Tun Razak, Produk kecantikan kulit laksana Adira DeBeute muehehehe (korang percayalah sangat)
 
Ni hadiah yang aku dapat dari Hasilah ....TQ Seela ...lain kali, next outing ....(dah lain kali, next plak) kita bleh buat lain ..Apip cadang p piknik2 kat Sg Congkak ...entah lokasi kat mana pun aku tak tahu ....congkak pun aku tak reti main ... Sungai Congkak lagilah aku tak tahu hehehehe
 
 Ni plak acara lepas main bowling ...makan2 kat Ruz Aladin ..nasi beriani johor .... Azif ...apapun terjadi ... tetap pose ok ....lain kali nak main ke nak apa ke ...makan dululah .... lapar .....takleh konsentrate (ceh! nak salahkan lapo plak)
 
Ni gambar kat Ruz Aldin jugak ...posisi je berlainan
Sekian saja utk kali ini ....kalo ada gambo2 yang kabur tu ...harap mahap ..sbb sesetengah gambo di ambil dengan Blekberi aku ...yelah ...kabur lah kan ...org tak pakai dah Blekberi ....orang pakai Ipad, Iphone segala bagai I kan? kekekkeke
 
Apapun aku sangat enjoy dengan Outing kita kali ni ...harap lain kali kita boleh buat lagi .....dengan aktiviti yang lain dan harap persahabatan ni akan kekal
 
Biasalah ...kawan2 kdg2 mesti ada bergaduh jugak kan? takyahlah simpan dalam hati.
Kawan2 kadang2 ada jugak buat perangai annoying seperti contoh - cakap je besar , habuk pun takder (contoh je ...jangan korang nak teka plak saper yang aku maksudkan) heheheh
 
Kawan tu pun manusia ..dia pun ada buat silap ..sama macam kita ..kdg2 kita pun mesti buat perangai annoying jugak kan ...jadi kalo sket2 tu ...korang tutup2 jelah mata ...
 
Tapi jangan tutup mata masa turun tangga plak ..kot lah kawan korg tu buat perangai annoying tu masa kat tangga ...pastu korang tutup mata ..dah ajtuh tangga, salahkan aku plak cakap aku yang mengajar ...tu perumpamaan ....PANG karang hahahaha
 
Tapi kalo korang buat perangai teruk2 macam menagih dadah ke ... mencuri rim motor orang ke ... membuat perniagaan skim cepat kaya ke ...elok korang jauhkan diri dari dorang ...this is UNACCEPTABLE ...eh tetiba je tercakap omputih
 
ok ...itu saja buat kali ni ....
 
Mentang2 bos tak datang hari ni ..bersuka ria ko menghapdet blog ek ...smlm satu hari duduk tak tenang sebab PENDRIVE tertinggal, presentation item ada dalam tu ....nasib baik tak buat smlm ...kalo tak ..nangislah aku smlm bos mengamuk hahahaha

No comments:

Post a Comment