Monday, December 3, 2012

Pot Luck Ikut Suka Hati.....

Attendess:
Aku(Tukang Sebar Email)
Kak Ely (Mak Pengantin, lepas ni dirujuk sebagai BONDA)
Biha(Ketua Kendarat, tukang usung periuk nasik)
Ain(jemputan Khas dari Sarawak bersama kek lapisnya, caras kek aku ek?)
Hasilah(Jemputan khas dari keturunan Seripah!)
Mimi(Masih tak bawak Kek Pelangi, lagu ditujukan utk nya MENARUH HARAPAN)
Ekin(Mastercep katanya, pepagi roger org suh bawak SAGAT...mastercep sangat!!!)
Hani (sanggup bawak kete demi sambal udang, demi tak nak udang tu bercampur gaul dengan bau bangla dan indon dalam tren hehehhee)

Tarikh:30 November 2012 (dimusim tengkujuh nan sejuk)

Tempat: Opis Tinggal Klien

Agenda Majlis
1)Makan
2)Makan
3)Makan

Sumbangan Kak Ely
Menu pertama : Daging masak lemak cili padi ...dorang kata sedap ..sedap lah kot . Aku tak makan pedas ...so aku jamah sket jelah...kang KEBAKARAN plak telinga ngan lidah aku hehehehe
Sumbangan Ila
Sotong masak kunyit ....jenuh numpang dapur umah orang ...sedap ...kurang pedas ... seswai ngan tekak aku...lepas tolak2 adegan bergaduh ngan mimi pasal siapa yang masak menu dia ni ...hahahaha
Sumbangan-takder penaja (penaja dah lari)-mahap pada tuan penaja ..i gurau kasar sket kekekeke...
Errr....Soda Bandung...pertama kali minum soda bandung rasa "panas" (sila guna kod rahsia) hahahhaa...ni attendees je yang akan paham ..mahaplah peminat dari Lembah Congo, Lombok Utara mahupun Timur Leste kerana tak paham sejarah Soda Bandung ni ye ....(bajet retis sangat .... orang mana sangatlah nak baca blog ko neh) hahahaha
Mak pengantin sedang sibuk bagi anak2 makan ...mak baru nak suap ...anak dah mintak ayam asam pedas lah, sotonglah , kicap la....pengorbanan mak la katakan...baik sungguh mak ...tak marah pun ..sabar memenuhi permintaan anak2 yang ramai ...
Sumbangan aku sbg tuan tanah
Watak sampingan ...KICAP JALEN .... sesuai utk mengurangkan kepedasan ....dah biha gelakkan aku asek letak kicap...dah berkuah kicap ...tak kisah camner mantap pun makanan disediakan oleh chef2 tak bertauliah aka Chef Sijil Terbang ....kicap tetap menjadi POJAAN 
Sumbangan Ain
Kek lapis dibawa oleh ain dari sarawak ...berpeket lagi ..pandai ko nyah .."masak2 terus packing", siap address lagi ...mak solute ngan ko (gelak tutup mulut)...apapun aku makan byk jugak ...sbb kek mmg peberet aku ....heheheheh
Sumbangan aku tuan sebar email ...hari2 update menu sambil paksa org buat menu ikut tekak aku hahaha
Red Velvet kononnya ....tapi dah tukar pada "red tak berapa velvet"..contengan diatasnya tu hanya dengan satu motip "menutup kudis dimuka kek" ...muka kek ..bukan muka aku ..muka aku tak der kudis ok (gelak tutup mulut)...dan macam biasa Mimi si Assisten aku tu dengan tak bersalahnya kata "red velvet topping tinggi sebelah" Ish2 .... aku sampai skang takleh terima dia ni assisten aku hahahaha
Sumbangan Mimi
Banana Crump katanya ...nasib baik tak cramp masa makan .... dah aku sibuk2 malam nak cari resipi red velvet aku ....dia sibuk nak tanya resipi kuah kasted utk benda alah ni ..apa lagi ..aku kirim petir sebijik ..terus dia jumpa resipi dia ...ni dah bercampur gaul dengan Ila lah ni ..salu pandai je urus sendiri kekekekek
Sumbangan kiri-Ekin-Epal tanam sendiri hokey (sila percaya pembohongan aku neh)
Kanan-Biha-Behemi katanya hahahahhaa ....tak tahu aku sebutan betulnya apa sebab aku nak panggil jugak BEHEMI ...
Sumbangan-Biha
Asam pedas ...nama asam pedas mmg pedas lah kan ...kalo tak pedas aku letak asam tak pedas tadi hehehehe...tp mmg sedap lah kalo tolak kepedasannya ...Biha ,,,masakan ko tak pernah mengecewakan .... Legenda Daging masak kicapmu masih belum ada orang yang dapat menewaskannya ...berpinggan2 aku makan ....hahahahaha
 
Sumbangan-Mimi
Ni aku tak tahu lah namanya apa ...orang yang buat pun tak tahu namanya apa tapi dalamnya epal ...lobak bla bla bla ...bila tanya apa dia kata "epal yang apa ntah" ha tu lah nama masakannya
 
 
Ada satu lagi menu sumbangan Hani - sambal udang ...
sedap dan lagi sedap kalo takder dua manusia yang datang mengganggu sibuk nak suh aku panggil seketeri p buat sessi mekap percuma ...mengganggu tul! 
 
Selepas majlis ....mak pengantin buat POST MORTEM berdasarkan wang kutipan SALAM KAUT..apapun pengajaran hari ni "bonda sungguh DIPLOMASI" hokey ...BONDA tak suka gaduh2 hahahaha
 
So tima kasih pada sume yang turut serta ..yang sporting masak macam2 ...hani mintak mahap ...sebab gambo sambal udang ko hilang .... yang turut sama mengemas lepas "kenduri"...lain kali kita boleh buat lagi dengan masakan yang hebat2 lagi ...contoh masakan ialah
 
KEK PELANGI-kredit to shamimi
 
Rayuan-Biha ....nak jugak TALAM KELADI warghhhhhhh
 
Sekian tima kasih ....
 
 


2 comments:

  1. ermm sedap tul semua mknan aritu.. hingga menjilat jari tau.. sampai tak sedar dah kul 2.30 huhuhuhu... tima kasih semua..

    ReplyDelete
  2. hahahaha .... saper kah anonymous ni .... register ler nama ...pemaleh tul hahaha

    ReplyDelete